Κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε όφελος ιδιωτών χαρακτηρίζει τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης Μητσοτάκη σε ό,τι αφορά και τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και ειδικά το πολύπαθο κομμάτι των αστικών λεωφορείων. Από την ανάληψη της εξουσίας το καλοκαίρι του 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχουν επιδοθεί σε ένα ατελείωτο πάρτι αναθέσεων, το οποίο δεν διεκόπη ούτε όταν ενέσκηψε η πανδημία στη χώρα.
Το αντίθετο μάλιστα, την εξέλαβαν ως άλλη μία ευκαιρία να «μοιράσουν» σε φίλους και εκλεκτούς ακόμη μεγαλύτερα ποσά, δήθεν για να λύσουν το ασφυκτικό πρόβλημα των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Αντί της αγοράς λεωφορείων, επέλεξαν αφενός μεν τη λύση του leasing, αφετέρου δε την είσοδο ιδιωτών μέσω των ΚΤΕΛ, με αλμυρό κόστος και αμφίβολα αποτελέσματα, καθώς δεν είναι ουκ ολίγες οι φορές που τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν, ενώ το Δημόσιο σε βάθος χρόνου βγαίνει ζημιωμένο.
Από τις πρώτες κινήσεις τις οποίες έκανε ο υπουργός Μεταφορών ήταν η ακύρωση του διαγωνισμού της προηγούμενης κυβέρνησης για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, ενώ αντίστοιχα το ίδιο έπραξε και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο οποίος απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, την οποία είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση.
Παλινωδίες
Με την πανδημία να προελαύνει και την κυβέρνηση, από κοινού με τους λοιμωξιολόγους, να απαιτεί από τους πολίτες «ατομική ευθύνη», οι εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στα λεωφορεία είχαν ως αποτέλεσμα, και με δεδομένο ότι ο νέος διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων είχε βαλτώσει, να στραφούν στην αναζήτηση άλλων λύσεων, με κύρια αυτή του leasing.
Ομως και αυτή η διαδικασία χαρακτηρίστηκε από παλινωδίες και καθυστερήσεις, καθώς ο διαγωνισμός που αφορούσε 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία επεστράφη αρχικά ως απαράδεκτος από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Φεβρουάριο του 2021 (δηλαδή σχεδόν έναν χρόνο έπειτα από το πρώτο lockdown). Ο λόγος ήταν ότι τα εν λόγω λεωφορεία δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, με τη διοίκηση των Ο.ΣΥ. να κάνει τότε λόγο για «εσφαλμένη εντύπωση». Εν τέλει, τα πρώτα λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους της Αθήνας τον Απρίλιο του 2021, κι αφού την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή η πανηγυρική επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη σώθηκε από ένα απερίγραπτο φιάσκο: Λίγα λεπτά πριν από την έλευση του Πρωθυπουργού, από το λεωφορείο το οποίο θα «επιθεωρούσε» έπεσε ο κινητήρας (!), με τους τεχνικούς και τους παρατρεχάμενους της διοίκησης να επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου για να επιστρατεύσουν ένα δεύτερο, που λειτούργησε ως ντεκόρ για τα τηλεοπτικά πλάνα. Φτάνοντας στο σήμερα, από τα 300 λεωφορεία τα οποία προβλέπει η σύμβαση φαίνεται να έχουν παραληφθεί περίπου 200. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας «Δημοκρατία» ο αριθμός αυτών που είναι σε θέση και πραγματοποιούν δρομολόγια φτάνει μετά βίας τα 80, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι ανυπέρβλητα.
Οι λόγοι είναι προφανείς και δεν είναι άλλοι από το γεγονός ότι τα λεωφορεία που υποτίθεται θα έβγαιναν στους δρόμους, για να λύσουν το πρόβλημα των μετακινήσεων των πολιτών, είναι ακατάλληλα. Αφενός μεν γιατί στην πλειονότητά τους είναι μεγαλύτερα των 10 ετών και προτού παραληφθούν από των Ο.ΣΥ. είχαν κατά μέσο όρο 600.000 χιλιόμετρα το καθένα (μερικά έως και 1.200.000 χιλιόμετρα), αφετέρου δε γιατί λόγω της χρήσης τους σε χώρες της βόρειας Ευρώπης είχαν υποστεί τέτοια επιβάρυνση (λόγω της συχνής χρήσης αλατιού στους δρόμους όπου οι χιονοπτώσεις είναι συχνές), που το πρόχειρο «φτιασίδωμα» και τα μερεμέτια των τεχνικών στην Αθήνα δεν μπορούσαν να επιδιορθώσουν μόνιμα.
Ακόμα χειρότερα, αρκετά από τα λεωφορεία δεν είχαν κλιματισμό ικανό να ανταποκριθεί στις κλιματολογικές συνθήκες της Αττικής. Ετσι χρειάστηκε να γίνουν μετατροπές ενίσχυσης των air conditions, με συνέπεια τα λεωφορεία, όπως λένε οδηγοί των Ο.ΣΥ., να… κολλάνε στις ανηφόρες, αφού οι κινητήρες τους δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν. Το αποκορύφωμα είναι ότι, αν και η λύση του leasing «σερβιρίστηκε» στην κοινή γνώμη ως απαραίτητη, γιατί η πανδημία δημιουργούσε ειδικές συνθήκες και έπρεπε η κατάσταση να αποσυμφορηθεί, τα περισσότερα λεωφορεία είχαν λίγα ή καθόλου παράθυρα ή είχαν μόνο μία πόρτα (εκτός από αυτήν του οδηγού).



Το ασύμφορο leasing που βγάζει μάτια!
Οι εταιρίες στις οποίες ανατέθηκε η μίσθωση είναι οι MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ Α.Ε., ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E., με το κόστος να ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια.
Ωστόσο, έγγραφο των Ο.ΣΥ. που εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο αναφέρει ότι η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ».
Επομένως, σύμφωνα με όσα παραδέχεται η διοίκηση των Ο.ΣΥ., με τα ίδια χρήματα που σπατάλησε για τη μίσθωση με leasing λεωφορείων ηλικίας 10 ετών για τρία χρόνια, θα μπορούσε να αγοράσει τον ίδιο αριθμό καινούργιων λεωφορείων!


Αποκάλυψη σοκ: Οι Τούρκοι με το νέο ηλεκτροοπτικό σύστημα ASELFLIR-600 θα μπορούν να παρακολουθούν στόχους με εικόνες υψηλής ανάλυσης -με UAVs- από τη Σμύρνη μέχρι την Αθήνα!
Σούπερ μάρκετ και μεσάζοντες : Πως μας κλέβουν στις τιμές ,αλλά και στο ζύγι ; – Συγκλονιστικές αποκαλύψεις με ακλόνητα στοιχεία για την μεγάλη κομπίνα σε βάρος των καταναλωτών και των αγροτών – Αποκλειστικό ρεπορτάζ στην εκπομπή του Πάνου Παναγιωτόπουλου ( Δείτε βίντεο)
Αλωνίζει ο Ερντογάν: Τουρκικός «Δούρειος Ίππος» και στην Αμερικανική Αμυντική Βιομηχανία – Σοβαρός κίνδυνος για Ελλάδα και Ισραήλ – Η Repkon και τι πρέπει να αλλάξει άμεσα πριν να είναι αργά
Μία “ψηφιακή φυλακή” για όλους μας κατασκευάζει αθόρυβα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) επικαλούμενος την “ανάγκη” για “παγκόσμια υγειονομική περίθαλψη” – Δείτε τι εφιαλτικό μας ετοιμάζουν σε παγκόσμιο επίπεδο με το πρόσχημα της (δήθεν) προστασίας της υγείας μας από πανδημίες κλπ.
Ο Ερντογάν επιδιώκει να παρακάμψει τον άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ-Αιγύπτου και ξεκινάει γεωτρήσεις μέχρι και στη Σομαλία – Το ύπουλο σχέδιο για να γίνει η Τουρκία το… «κλειδί» για το εμπόριο υδρογονανθράκων της ΕΕ
Προκόπης Παυλόπουλος: «Συμβαίνουν πολλά σήμερα που δεν μας κάνουν υπερήφανους- Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι μεγάλη ντροπή για τη χώρα»-Παρέμβαση-«χαστούκι» στην κυβέρνηση Μητσοτάκη από τον πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας
Νέο ” άλλοθι” Μητσοτάκη για την καταβαράθρωση των ποσοστών της Ν.Δ. – “Για όλα φταίνε Καραμανλής,Σαμαράς και Βενιζέλος ” – Φόβος στο Μέγαρο Μαξίμου από την κοινή εμφάνιση των τριών στην εκδήλωση της “Δημοκρατίας”
Το Ισραήλ αποκαλύπτει ακόμη μια βρώμικη μεθόδευση του Ερντογάν: Στελέχη της Χαμάς μαζί με Τούρκους και Ιρανούς πράκτορες κατηύθυναν ένα μυστικό δίκτυο ανταλλαγής χρημάτων για λογαριασμό των τρομοκρατών από το εσωτερικό της Τουρκίας
Διπλό παιχνίδι του Ερντογάν σε βάρος της Δύσης και του ΝΑΤΟ – Από τη μία θέλει να μπει στη Νέα Αρχιτεκτονική Ασφάλειας της Ευρώπης και από την άλλη συζητάει στο Τουρκμενιστάν με τον Πούτιν και τον Πρόεδρο του Ιράν Πεζεσκιάν για τις Συμμαχίες στην Ευρασία
Οι Τούρκοι μετά τις δηλώσεις Δένδια για θωράκιση των νησιών μας με πυραύλους κάνουν επίδειξη δύναμης με εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου Tayfun
Μεθοδεύουν το ξεπούλημα των πωλητηρίων στους μεγαλύτερους και σημαντικότερους Αρχαιολογικούς χώρους
Μετά τα χαμόγελα έρχεται η …”λυπητερή” για τον Πιερρακακη – “Καυτή πατάτα” το πάγωμα των Ρωσικών κεφαλαίων ύψους 210 δισ. – Επί πλέον οι Βρυξέλλες επείγονται για νέο δάνειο προς την Ουκρανία 165 δισ.,με 2,8 δισ € από τα Ελληνικά ταμεία
Ο ” Φραπές- δηλητήριο” έπληξε το κύρος της Βουλής και των Εξεταστικών Επιτροπών – Οι δηλώσεις του,που εξευτέλισαν τις διαδικασίες της Εξεταστικής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και άναψαν “φωτιές”εντός και εκτός Βουλης- Αντί να τον στείλουν στο Αυτόφωρο,τον άφησαν να φύγει ανενόχλητος,βρίζοντας και απειλώντας !
Στα “παλαιά του υποδήματα” έγραψε την Βουλή των Ελλήνων ο περιβόητος “Φραπές”, αρνούμενος να καταθέσει-“Και να είχα αριθμούς Τζόκερ σε εσένα θα τους έδινα;”-Πόσο γερές πλάτες έχει και πουλαέι τέτοιον τσαμπουκά;
Εφιαλτικό για τους Έλληνες Μνημόνιο – Πρόγραμμα Λιτότητας κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Ε.Ε. για την επόμενη 4ετία – Κατάρρευση του Κοινωνικού Κράτους,νέα αύξηση των φόρων ,καταβύθιση της Οικονομιας