Με την υψηλή κατανάλωση φυστικοβούτυρου κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων τα κορίτσια θα μπορούσαν να έχουν βελτιωμένη υγεία του μαστού στην ενήλικη ζωή τους, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε περιοδικό για την έρευνα και θεραπεία για τον καρκίνο του μαστού.
Από τη Σοφία Τικταμπανίδη
Ο δρ Graham Colditz του Washington University School of Medicine στο St. Louis και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι τα κορίτσια ηλικίας από εννέα έως 15 ετών που κατανάλωναν φυστικοβούτυρο αλλά και καρύδια δύο φορές την εβδομάδα είχαν 39% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καλοήθεις παθήσεις του μαστού μέχρι την ηλικία των 30 απ’ ό,τι τα κορίτσια που δεν το έκαναν.
Καλοήθεις παθήσεις του μαστού περιλαμβάνουν εξογκώματα σε ευαίσθητα σημεία που οδηγούν στη δημιουργία κύστεων, καθώς και άλλα, όπως υπερπλασία, δηλαδή πολλαπλασιασμό των κυττάρων στον αδενικό ιστό του μαστού. Αν και οι καλοήθεις παθήσεις του μαστού δεν είναι καρκινικά σημάδια, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού αργότερα.
Μείωση του κινδύνου
Ο δρ Colditz εξηγεί ότι αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το φυστικοβούτυρο και τα καρύδια θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες. Για τη μελέτη τους, ο ίδιος και οι συνεργάτες του εξέτασαν τα δεδομένα υγείας για πάνω από 9.000 αμερικανικές μαθήτριες που συμμετείχαν στο «The Growing Up Study» μεταξύ του 1996 και του 2001. Αυτό περιλαμβάνει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση τροφίμων, μεσώ ερωτηματολογίων πάνω στη συχνότητα κατανάλωσης τροφίμων τα οποία τα κορίτσια συμπλήρωσαν για την εγγραφή τους.
Τα δεδομένα συμπεριλάμβαναν, επίσης, αναφορές από τα κορίτσια μεταξύ του 2005 και του 2010, όταν ήταν από 18 έως 30 ετών, και κατατίθεται αν είχαν ποτέ διαγνωστεί μέσω βιοψίας για καλοήθεις παθήσεις του μαστού. Οταν συνέκριναν τα δύο σύνολα δεδομένων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν φυστικοβούτυρο ή ξηρούς καρπούς δύο φορές την εβδομάδα είχαν 39% λιγότερες πιθανότητες από τους συνομηλίκους τους που ποτέ δεν έφαγαν αυτές τις τροφές να λάβουν μια διάγνωση για καλοήθεις παθήσεις του μαστού.
Αυτή δεν είναι η πρώτη μελέτη που αποδεικνύει ότι οι πλούσιες σε φυτικά λιπαρά ουσίες -όπως αυτές που υπάρχουν στο φυστικοβούτυρο και στους ξηρούς καρπούς- μειώνουν τον κίνδυνο για καλοήθεις παθήσεις του μαστού. Είναι η πρώτη μελέτη που βρήκε στοιχεία με τη σύγκριση των δεδομένων κατά τη διάρκεια της εφηβείας και που αργότερα προχώρησε στις περιπτώσεις διάγνωσης της νόσου, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις σε γυναίκες με διάγνωση καρκίνου στον μαστό κατά τις οποίες τούς ζητήθηκε να θυμηθούν τι έτρωγαν όταν ήταν στο γυμνάσιο.

Κόλαση η Μέση Ανατολή: Το Ιράν ανοίγει τη “βεντάλια” του πολέμου στα 3.000 μίλια απέναντι σε ΗΠΑ, Ισραήλ και άλλες περιφερειακές δυνάμεις – Σφοδρά χτυπήματα σε βάσεις των ΗΠΑ στο Κουβέιτ
Νίκος Ταγαράς: Αυτή την ώρα στην Κόρινθο το τελευταίο «αντίο» στον υφυπουργό Περιβάλλοντος
Θρίλερ στις ΗΠΑ: Εντοπίστηκε η σορός ερευνήτριας έναν χρόνο μετά την εξαφάνισή της – Στο μικροσκόπιο οι περίεργες “εξαφανίσεις” επιστημόνων
Αλβανία: «Με χτύπησαν πολύ δυνατά στην καρωτίδα, κόντεψα να πεθάνω!» λέει ο Έλληνας ομογενής που τραυματίστηκε στα βίαια επεισόδια
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Ζελένσκι φοβάται ότι μετά τη Ρωσία θα του επιτεθεί και η Λευκορωσία του Λουκασένκο!- Διαψεύδουν οι Λευκορώσοι και τον κατηγορούν για εργαλειοποίηση του πολέμου
Μάριος Παπαγεωργίου: «Να μας πουν πού έχουν πετάξει το παιδάκι μου, να πάμε να μαζέψουμε τα κοκαλάκια του»-Συγκλονίζει η μητέρα του αδικοχαμένου οπτικού (Βίντεο)
Τραγωδία στις Σέρρες: Ηλεκτροπληξία και πνιγμός οι αιτίες θανάτου του 10χρονου στην Ηράκλεια
«Σειρήνες πολέμου» πάνω απ’ το Αιγαίο: Εμπλοκή ελληνικών μαχητικών και οπλισμένων τουρκικών F-16 στο Αιγαίο- Ξεσάλωσαν σήμερα οι Τούρκοι με 10 παραβιάσεις!- Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα που φέρνει η «Γαλάζια Πατρίδα»;
Έπεσε γερό ξύλο μεταξύ Βαγγέλη Μαρινάκη και Γρηγόρη Δημητριάδη στις κερκίδες του ΟΑΚΑ – Βρέθηκαν εκεί για τον τελικό Ολυμπιακού – Ρεάλ
Euroleague – Live το Final Four 2026: Προσαγωγές και πλαστά εισιτήρια έξω από το Telekom Center Athens για τον Μεγάλο Τελικό
Μασούντ Πεζεσκιάν: «Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε τον κόσμο ότι δεν επιδιώκουμε την κατασκευή πυρηνικών όπλων άλλα δεν θα παραδώσουμε το ουράνιο μας»