Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο σεβασμός της στους απλούς πολίτες: Η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν και οι Επίτροποι έκλεισαν τον κλιματισμό μόνο στους ορόφους των υπαλλήλων της Κομισιόν!

Στις Βρυξέλλες, εν μέσω ενός καύσωνα που λιώνει την πόλη με θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 37°C, η κατάσταση στο εμβληματικό κτίριο Berlaymont της Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πήρε μια απρόσμενη τροπή που προκάλεσε συζητήσεις στους διαδρόμους της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας.

Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο σεβασμός της στους απλούς πολίτες: Η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν και οι Επίτροποι έκλεισαν τον κλιματισμό μόνο στους ορόφους των υπαλλήλων της Κομισιόν!

Το προσωπικό που εργάζεται στο γνωστό γυάλινο κτίριο των 13 ορόφων έλαβε μεσημεριανή ειδοποίηση, η οποία έγραφε: «BERL — ΕΠΕΙΓΟΝ — Λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, αναγκαστική διακοπή λειτουργίας του συστήματος ψύξης αέρα από τον 1ο έως τον 7ο όροφο για το υπόλοιπο της ημέρας».

Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο κυρίως στα χαμηλότερα επίπεδα του κτιρίου, όπου εργάζεται η πλειονότητα των υπαλλήλων. Αντίθετα, οι υψηλότεροι όροφοι όπου βρίσκονται τα γραφεία των επιτρόπων και οι πιο «προστατευμένοι» χώροι εξουσίας, φαίνεται πως δεν επηρεάστηκαν στον ίδιο βαθμό, τροφοδοτώντας σχόλια και ειρωνείες για την άνιση εμπειρία μέσα στο ίδιο κτίριο.

Το Berlaymont, που στεγάζει συνολικά περίπου 3.000 εργαζόμενους, αποτελεί το διοικητικό κέντρο της Κομισιόν. Η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν  εργάζεται στον 13ο όροφο, ενώ τα περισσότερα γραφεία των 26 επιτρόπων βρίσκονται από τον 8ο όροφο και πάνω, γεγονός που εντείνει την αίσθηση διαχωρισμού των «ζωνών» μέσα στο ίδιο κτίριο.

Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο σεβασμός της στους απλούς πολίτες: Η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν και οι Επίτροποι έκλεισαν τον κλιματισμό μόνο στους ορόφους των υπαλλήλων της Κομισιόν!

Την ίδια ώρα, η ζέστη στην πρωτεύουσα του Βελγίου καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την καθημερινότητα, με την Κομισιόν να έχει ήδη αποστείλει οδηγίες προς το προσωπικό της από νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν η αποφυγή εξόδου τις πιο θερμές ώρες της ημέρας, η συστηματική ενυδάτωση και η προσαρμογή του ωραρίου με έναρξη εργασίας σε πιο πρωινές ώρες.

Παρά τα μέτρα αυτά, η διακοπή της ψύξης στους χαμηλότερους ορόφους προκάλεσε αίσθηση. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ένας υπάλληλος στο Politico, «στον 7ο η θερμοκρασία διατηρήθηκε στους 25 βαθμούς για αρκετές ώρες», αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι συνθήκες, έστω και οριακά, παρέμειναν ανεκτές — αλλά όχι για όλους εξίσου.

Το περιστατικό, μικρό μεν σε τεχνική κλίμακα, αλλά συμβολικά φορτισμένο, προστέθηκε στη δημόσια συζήτηση γύρω από τις συνθήκες εργασίας στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, ειδικά όταν η ακραία ζέστη μετατρέπει ακόμη και τα πιο καλοσχεδιασμένα κτίρια σε πεδίο άνισης καθημερινότητας.

Exit mobile version