“Χείμαρρος” ο Βλαντιμίρ Πούτιν: «Η Ρωσία μπορεί να είναι μόνο δυνατή και ανεξάρτητη – Δυνάμεις της Δύσης θέλουν την διάλυσή της»

Σε μια τοποθέτηση που δεν αφήνει περιθώρια για διπλωματικές παρερμηνείες, ο Βλαντιμίρ Πούτιν παρουσίασε εκ νέου τη Ρωσία ως το μόνο “ανάχωμα” απέναντι σε μια παγκόσμια τάξη πραγμάτων που, σύμφωνα με τον ίδιο, εκπροσωπεί το κακό.

Στο συνέδριο του κόμματος “Ενωμένη Ρωσία”, ο Πούτιν δεν περιόρισε το λόγο του σε θέματα εσωτερικής πολιτικής. Αντιθέτως, έθεσε το ζήτημα της εθνικής επιβίωσης σε μεταφυσικές βάσεις.

«Μόλις δείξουμε οποιαδήποτε αδυναμία, σταματούν να μας υπολογίζουν και αρχίζουν να μιλούν στη γλώσσα της ισχύος», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι για το Κρεμλίνο η διπλωματία είναι απλώς ένας “μανδύας” που καλύπτει σχέσεις κυριαρχίας.

Ο ρόλος της Ρωσίας ως “παγκόσμιος παράγοντας”

Η δήλωση ότι η Ρωσία βρίσκεται πάντα «στο δρόμο του κακού» (ως το εμπόδιο που το σταματά) αποτελεί την κορωνίδα της ρητορικής του. Ο Πούτιν δεν περιγράφει τη χώρα του ως ένα απλό κράτος, αλλά ως μια ιστορική δύναμη με αποστολή.

Η κατακλείδα του Ρώσου Προέδρου —ότι κανείς δεν πέτυχε στο παρελθόν να λυγίσει τη Ρωσία και κανείς δεν θα τα καταφέρει στο μέλλον— λειτουργεί ως ένα “μανιφέστο αντοχής”. Είναι το μήνυμα προς τη διεθνή κοινότητα ότι η Ρωσία δεν πρόκειται να διαπραγματευτεί το status της υπό συνθήκες πίεσης.

Η τοποθέτηση αυτή επιβεβαιώνει ότι, για τον Πούτιν, η πολιτική δεν είναι πεδίο συμβιβασμού, αλλά ένας διαρκής αγώνας για την κυριαρχία. Στον κόσμο του Κρεμλίνου, η “αδυναμία” είναι ο θάνατος. Και όσο η ρητορική παραμένει σε αυτό το επίπεδο, το χάσμα μεταξύ της Μόσχας και της Δύσης δεν είναι απλώς γεωπολιτικό· είναι βαθιά υπαρξιακό.

Exit mobile version