Σάλος έχει ξεσπάσει στα social media για το λογότυπο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, και όχι για την αισθητική του αξία αλλά για την πραγματική, καθώς φαίνεται πως στοίχισε ένα υπέρογκο ποσό και μάλιστα με απευθείας ανάθεση σε διαφημιστική εταιρεία, γεγονός που προκαλεί εύλογα ερωτήματα.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Απευθείας ανάθεση 30.000€ το λογότυπο
Άκομα ένα σκάνδαλο απευθείας ανάθεσης βγαίνει στο φως, αυτή τη φορά με την διαφημιστική εταιρεία που δημιούργησε το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, έγινε απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα έναντι 30.000 ευρώ.
Θυμίζουμε πως ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε το λογότυπο λέγοντας ότι «το πεζό γράμμα “μ”, αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο Μ, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον των κόσμο».
Σύμφωνα με τον ίδιο «απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Απευθείας ανάθεση 30.000€ το λογότυπο
Υπενθυμίζεται ότι ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί για τον σχεδιασμό του σήματος/εμβλήματος για το μετρό της Θεσσαλονίκης.
Τελικά, στις 2 Οκτωβρίου 2024 αναρτήθηκε στη Διαύγεια το έγγραφο για την απευθείας ανάθεση, ύψους 30.000 ευρώ, στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.
Πάντως, η επίσημη αιτιολογία για την απευθείας ανάθεση είναι ότι ο δεύτερος διαγωνισμός «απέβη άγονος, επειδή απορρίφθηκαν οι προσφορές όλων των διαγωνιζομένων».
Όπως ήταν λογικό, αρκετοί ήταν εκείνοι οι χρήστες που επέκριναν το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης εξαιτίας του κόστους, δημιουργώντας μάλιστα ένα λογοπαίγνιο με το γράμμα «μ» το οποίο όπως λένε δεν συμβολίζει τη λέξη μετρό, αλλά τη μίζα.