Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση το φαινόμενο του “ρούχου της μιας ημέρας”. Άνδρες και γυναίκες, ηλικίας από 35-44, αγοράζουν ρούχα τα οποία φοράνε και ποζάρουν για φωτογραφίες στο Instagram και ακολούθως τα επιστρέφουν.
Αυτή η πρακτική εντάσσεται στη βαθιά επιθυμία τους να φαίνονται μοδάτοι και να κάνουν καλή εντύπωση στα social media. Σύμφωνα με έρευνα που είχε φιλοξενήσει ο Independent πριν από λίγους μήνες, 1 στους 10 Βρετανούς αγόραζε ρούχα διαδικτυακά με σκοπό να τα φορέσει για χάρη των social media και να τα επιστρέψει μία ημέρα μετά.
To 17% ανδρών και γυναικών από 35-44 χρονών έχουν παραδεχθεί ότι ψωνίζουν μόνο με σκοπό να επιστρέψουν το ρούχο την επόμενη ημέρα της αγοράς, αφού το φορέσουν σε φωτογραφίες.Tο hashtag #OOTD εμφανιζόταν τη στιγμή της μελέτης σε περίπου 200 εκατ. αναρτήσεις στο instagram.
Το πιο εντυπωσιακό εύρημα είναι ότι οι άνδρες είναι εκείνοι που ακολουθούν περισσότερο αυτήν την πρακτική με το 12% να παραδέχεται ότι ανήρτησε ρούχα ή αξεσουάρ στα social media τα οποία επέστρεψε μια μέρα μετά.
Το ποσοστό των καταναλωτών που επιστρέφει τα ρούχα έχει αυξηθεί από τη στιγμή που έχει κερδίσει δημοτικότητα το μοντέλο αγορών «δοκιμάστε προτού να αγοράσετε». Πολλά καταστήματα προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δοκιμάσουν τα ρούχα και να αποφασίσουν αν θέλουν να τα κρατήσουν ή να τα στείλουν πίσω προτού χρεωθούν γι’ αυτά με αποτέλεσμα να αυξάνεται το φαινόμενο να επιστρέφονται τα φθαρμένα ρούχα.
Το φαινόμενο αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στη λιανική πώληση, καθώς οι έμποροι υποφέρουν από τη μόδα των επιστροφών.