Σε αντίθεση με τα δεδομένα προηγούμενων ερευνών, η κατανάλωση καφέ δεν είναι υπεύθυνη για την πρόκληση σκλήρυνσης στις αρτηρίες και δεν επηρεάζει δυσμενώς το κυκλοφορικό σύστημα, σύμφωνα με μια νέα βρετανική έρευνα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της Βρετανικής Καρδιαγγειακής Εταιρείας στο Μάντσεστερ, δείχνουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος, ανεξάρτητα από την ποσότητα καφέ που καταναλώνεται. Ακόμη και οι άνθρωποι που καταναλώνουν 25 κούπες ημερησίως, δεν κινδυνεύουν να αναπτύξουν προβλήματα καρδιάς λόγω αθηροσκλήρωσης.
«Το γεγονός ότι ο καφές έχει κατηγορηθεί για ποικίλα καρδιαγγειακά προβλήματα, μας εμποδίζει συχνά να τον απολαύσουμε. Η νέα έρευνα μας επιτρέπει να κοιμόμαστε ήσυχοι…», δηλώνει ο επικεφαλής ερευνητής δρ. Κένεθ Φάνγκ.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βασίλισσας Μαρίας (Queen Mary) του Λονδίνου ανέλυσαν τα δεδομένα από 8.412 άτομα. Παράλληλα, χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις κατηγορίες: όσους έπιναν λιγότερη από μια κούπα καφέ ημερησίως, αυτούς που έπιναν μία έως τρεις κούπες και όσους έπιναν πάνω από τρεις.
Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία καρδιάς και σε υπέρυθρη ανάλυση του σφυγμικού κύματος πίεσης των αρτηριών. Τέλος, οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο, η ηλικία, το κάπνισμα, το βάρος, το ύψος κλπ.
Βρέθηκε ότι αυτοί που καταναλώνουν περισσότερο καφέ, είναι πιο πιθανό να είναι άντρες, καπνιστές και τακτικοί χρήστες αλκοόλ. Επιπλέον, δεν φάνηκε να υπάρχει διαφορά στη σκλήρυνση των αρτηριών μεταξύ αυτών που έπιναν λιγότερο από μια κούπα, σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν πάνω από πέντε κούπες ημερησίως(και έως 25).
Οι αρτηρίες μεταφέρουν αίμα που περιέχει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά, από την καρδιά στο υπόλοιπο σώμα. Αν γίνονται δύσκαμπτες, μπορεί να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας της καρδιάς και να αυξηθεί η πιθανότητα ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η νέα έρευνα ωστόσο δεν βρήκε καμία τέτοια συσχέτιση με την κατανάλωση καφέ.
«Το γεγονός ότι ο καφές έχει κατηγορηθεί για ποικίλα καρδιαγγειακά προβλήματα, μας εμποδίζει συχνά να τον απολαύσουμε. Η νέα έρευνα μας επιτρέπει να κοιμόμαστε ήσυχοι…», δηλώνει ο επικεφαλής ερευνητής δρ. Κένεθ Φάνγκ.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βασίλισσας Μαρίας (Queen Mary) του Λονδίνου ανέλυσαν τα δεδομένα από 8.412 άτομα. Παράλληλα, χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις κατηγορίες: όσους έπιναν λιγότερη από μια κούπα καφέ ημερησίως, αυτούς που έπιναν μία έως τρεις κούπες και όσους έπιναν πάνω από τρεις.
Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητική τομογραφία καρδιάς και σε υπέρυθρη ανάλυση του σφυγμικού κύματος πίεσης των αρτηριών. Τέλος, οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο, η ηλικία, το κάπνισμα, το βάρος, το ύψος κλπ.
Βρέθηκε ότι αυτοί που καταναλώνουν περισσότερο καφέ, είναι πιο πιθανό να είναι άντρες, καπνιστές και τακτικοί χρήστες αλκοόλ. Επιπλέον, δεν φάνηκε να υπάρχει διαφορά στη σκλήρυνση των αρτηριών μεταξύ αυτών που έπιναν λιγότερο από μια κούπα, σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν πάνω από πέντε κούπες ημερησίως(και έως 25).
Οι αρτηρίες μεταφέρουν αίμα που περιέχει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά, από την καρδιά στο υπόλοιπο σώμα. Αν γίνονται δύσκαμπτες, μπορεί να αυξηθεί ο φόρτος εργασίας της καρδιάς και να αυξηθεί η πιθανότητα ενός ατόμου να υποστεί καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η νέα έρευνα ωστόσο δεν βρήκε καμία τέτοια συσχέτιση με την κατανάλωση καφέ.

Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις
Τουρκία: Σε λύση δύο κρατών για το Κυπριακό επιμένει ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν