Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο θνησιμότητας από συγκεκριμένους τύπους καρκίνου.
Τα αναψυκτικά με ζάχαρη είναι οι «κυριότερες πηγές πρόσθετων σακχάρων» για τους Αμερικανούς, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC).
Σε μια νέα μελέτη, οι ερευνητές προσπάθησαν να βρουν πώς τα αναψυκτικά με ζάχαρη και τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά συνδέονται με τη θνησιμότητα από καρκίνο.
Η ομάδα εξέτασε δεδομένα για 934.777 άνδρες και γυναίκες χωρίς καρκίνο από το 1982 έως το 2016, τα οποία περιλάμβαναν πληροφορίες για την ποσότητα αναψυκτικών και των δύο κατηγοριών που κατανάλωναν.
Η ανάλυση έδειξε ότι 135.093 από τους συμμετέχοντες είχαν πεθάνει από καρκίνο μέχρι το 2016. Διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνους του παχέος εντέρου και των νεφρών. Ο κίνδυνος παρέμενε και μετά την προσαρμογή του ΔΜΣ (δείκτης μάζας σώματος).
«Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση από άνδρες και γυναίκες περισσότερων από δύο αναψυκτικών με ζάχαρη την ημέρα, δεν συσχετίστηκε με θνησιμότητα από κάθε καρκίνο, αλλά με αυξημένο κίνδυνο καρκίνων που σχετίζονται με την παχυσαρκία», αναφέρει η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία.
Διαπίστωσαν επίσης ότι τα αναψυκτικά με τεχνητά γλυκαντικά συσχετίστηκαν με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του παγκρέατος.
«Η κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη συσχετίστηκε με υψηλότερη θνησιμότητα από ορισμένους καρκίνους, εν μέρει λόγω της παχυσαρκίας», αναφέρουν οι ερευνητές.
«Η συσχέτιση της κατανάλωσης αναψυκτικών με τεχνητά γλυκαντικά και αυξημένου κινδύνου καρκίνου του παγκρέατος, χρήζουν περαιτέρω μελέτης» τονίζουν.
Τα ευρήματα συσχετίζουν τον υψηλότερο ΔΜΣ με την αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη, σύμφωνα με την Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία.
Ο ΔΜΣ θεωρείται «αξιόπιστος δείκτης σωματικού λίπους για τους περισσότερους ανθρώπους», αν και δεν «διαγιγνώσκει» το σωματικό λίπος ενός ατόμου ούτε καθορίζει την υγεία ενός ατόμου, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.
Εκτός από τον κίνδυνο καρκίνου, η τακτική κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη έχει επίσης συνδεθεί με προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιοπάθειες, η ουρική αρθρίτιδα, η μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος, ο διαβήτης τύπου 2 και η τερηδόνα.
«Δυστυχώς, οι Αμερικανοί υπερβαίνουν τα συνιστώμενα όρια κατανάλωσης ζάχαρης με βάση τις Διατροφικές Κατευθυντήριες Γραμμές των ΗΠΑ και τα ροφήματα με ζάχαρη είναι γνωστοί παράγοντες κινδύνου για αύξηση βάρους, υπέρβαρο και παχυσαρκία», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Marjorie McCullough.
Και δεν είναι μόνο τα αναψυκτικά και οι χυμοί φρούτων που εμπίπτουν στην κατηγορία των ροφημάτων με ζάχαρη. Τα ενεργειακά και αθλητικά ποτά, το τσάι, ο καφές και τα αρωματισμένα νερά, πρέπει επίσης να θεωρούνται ροφήματα με ζάχαρη.
«Ο περιορισμός της πρόσληψης ροφημάτων με ζάχαρη, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υγιούς βάρους και υγιών διατροφικών προτύπων», σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Cancer, Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

ΗΠΑ: Συναγερμός σε πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια μετά από επίθεση ενόπλων και «βροχή» πυροβολισμών- Πληροφορίες για πολλούς τραυματίες
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μυαλό του είναι «σε αυτούς που παλεύουν με τις πυρκαγιές», αλλά για την πρόληψη τους δεν έκανε τίποτα
Μέση Ανατολή: Κι όμως, ΗΠΑ και Ισραήλ «έδωσαν» άθελα τους την τεχνογνωσία στο Ιράν για να ρίξει στη μάχη drones νέου τύπου
Madonna: Στην Ελλάδα για τα 68α γενέθλιά της η βασίλισσα της ποπ- Η πτήση στα Μετέωρα με ελικόπτερο και η επίσκεψη της στη Μονή Βαρλαάμ
Πυρκαγιές: Φωτιά σε χαμηλή βλάστηση αυτή την ώρα στο Κορωπί – Συναγερμός στην Πυροσβεστική
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Κιμ Γιονγκ Ουν είναι έτοιμος να στείλει 50.000 Βορειοκορεάτες στρατιώτες ενισχύοντας μία μεγάλη ρωσική επίθεση στο ουκρανικό μέτωπο ισχυρίζεται η Deutsche Welle
Άρση του απαγορευτικού απόπλου από Λαύριο και Ραφήνα: Κανονικά συνεχίζονται τα δρομολόγια μετά την εξασθένηση των ανέμων
Ιός του Δυτικού Νείλου: Στο «κόκκινο» η Αττική – Σύνδεση της έξαρσης με την κακοκαιρία Daniel βλέπουν οι ειδικοί
New York Times: Για ποιο λόγο το Κρεμλίνο δίνει ποταμούς χρημάτων στη Μολδαβία- Το σχέδιο του Πούτιν για την αποσταθεροποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ
Γιώργος Προκοπίου: Το Yamal, οι ευρωπαϊκές κυρώσεις για το Ρωσικό LNG και οι επόμενες κινήσεις του διακεκριμένου Έλληνα εφοπλιστή
Κίμωλος: «Ήταν ένας ταλαντούχος νέος με όλη τη ζωή μπροστά του!»-Θλίψη και στην Ιρλανδία για τον θάνατο του 17χρονου από ηλεκτροπληξία
Μέση Ανατολή: Η πανάκριβη αμερικανική αμυντική τεχνολογία αποδείχθηκε η «αχίλλειος πτέρνα» των Αμερικανών στον πόλεμο με το Ιράν-Οι μεγάλες αμερικανικές αμυντικές εταιρείες σπεύδουν τώρα να κατασκευάσουν φθηνότερους πυραύλους
H λειψυδρία στο Δούναβη απειλεί να αλλάξει τα δεδομένα στην Ευρώπη: Ρουμανία και Σλοβακία γυρίζουν την πλάτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στρέφονται στον Πούτιν για βοήθεια
15 Αυγούστου 1940: 86 χρόνια από τον τορπιλισμό της «Έλλης»- Το ύπουλο ιταλικό χτύπημα στην Τήνο, οι γελοίες δικαιολογίες του Μουσουλίνι και η ελληνική στάση
Αποκαλυπτικά στοιχεία από τη Eurostat: Το μεταναστευτικό έρχεται στη κορυφή της ατζέντας για τους πολίτες της Ευρώπης και διχάζει τις ευρωπαϊκές ηγεσίες