Αν και θεωρείται ευρέως ως η πιο υγιεινή επιλογή κρέατος και η πιο δημοφιλής πρωτεΐνη στην Αμερική, νέα έρευνα από την Ιταλία θέτει υπό αμφισβήτηση αυτή την άποψη για το κοτόπουλο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Γαστρεντερολογίας στην Ιταλία, άτομα που καταναλώνουν περισσότερες από 300 γραμμάρια κοτόπουλου την εβδομάδα —περίπου 19 μπουκιές ή τέσσερις μερίδες— έχουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, ειδικά από καρκίνους του πεπτικού συστήματος. Ο κίνδυνος ήταν ακόμα μεγαλύτερος για τους άνδρες, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Daily Mail.
Τι έδειξε η σχετική έρευνα σε ενήλικα άτομα
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients, βασίστηκε σε δεδομένα από 4.869 ενήλικες, των οποίων η υγεία παρακολουθήθηκε για 19 χρόνια. Οι συμμετέχοντες παρείχαν πληροφορίες για τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, το ιατρικό ιστορικό και άλλους δημογραφικούς παράγοντες μέσω συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων. Καταγράφηκαν επίσης το βάρος, το ύψος και η αρτηριακή πίεση τους.
Η κατανάλωση κρέατος ταξινομήθηκε σε τέσσερα επίπεδα, ανάλογα με την ποσότητα κατανάλωσης κόκκινου κρέατος, πουλερικών και συνολικού κρέατος. Κατά την περίοδο παρακολούθησης, 1.028 από τους συμμετέχοντες απεβίωσαν. Από την ποσότητα κρέατος που κατανάλωναν εβδομαδιαίως, το 41% ήταν λευκό κρέας και το 29% από αυτό ήταν κοτόπουλο.
Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι η κατανάλωση άνω των 300 γραμμαρίων κοτόπουλου την εβδομάδα σχετίζεται με 27% αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας από οποιαδήποτε αιτία σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν λιγότερα από 100 γραμμάρια. Επιπλέον, οι άνδρες που κατανάλωναν αυτή την ποσότητα είχαν 2,6 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο του πεπτικού σε σύγκριση με άνδρες που κατανάλωναν λιγότερο από 100 γραμμάρια. Για τον γενικό πληθυσμό, ο κίνδυνος ήταν 2,27 φορές μεγαλύτερος.
Οι λόγοι για αυτή τη σύνδεση παραμένουν ασαφείς, αλλά οι ερευνητές υποθέτουν ότι το υπερβολικό ψήσιμο του κοτόπουλου μπορεί να παράγει μεταλλαξιογόνες ουσίες ή ότι η διατροφή και ο τρόπος εκτροφής των κοτόπουλων μπορεί να αυξάνει τον κίνδυνο. Κάποιες μελέτες αναφέρουν ότι το κοτόπουλο μπορεί να περιέχει καρκινογόνες ουσίες από φυτοφάρμακα και ορμόνες. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών ενδέχεται να οφείλονται σε ορμονικούς παράγοντες, όπως τα οιστρογόνα, ή και σε διατροφικές συνήθειες, καθώς οι γυναίκες τείνουν να προτιμούν μικρότερες μερίδες και πιο υγιεινά τρόφιμα.
Παρότι η μελέτη εντόπισε αυξημένο κίνδυνο από την κατανάλωση κοτόπουλου, σημείωσε επίσης ότι το κόκκινο κρέας σχετίζεται περισσότερο με θανάτους από μη πεπτικούς καρκίνους. Ωστόσο, οι συγγραφείς αναγνωρίζουν περιορισμούς στη μελέτη, όπως η έλλειψη δεδομένων για το είδος κοπής ή τον τρόπο μαγειρέματος του κοτόπουλου και η απουσία στοιχείων για τη σωματική δραστηριότητα των συμμετεχόντων.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πρόκειται για παρατηρητική μελέτη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποδείξει αιτιακή σχέση, παρά μόνο πιθανές συσχετίσεις.
Παρότι η κατανάλωση κοτόπουλου θεωρείται επί χρόνια πιο υγιεινή από το κόκκινο κρέας, η νέα αυτή μελέτη προκαλεί ερωτήματα και εντείνει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα.

Βίντεο σοκ από το Μενίδι: Νεαρός Ρομά εισέβαλε με απύθμενο θράσος σε σπίτι ηλικιωμένης προσποιούμενος ότι είναι τεχνικός της ΔΕΗ – Εντελώς απροστάτευτοι οι πολίτες απέναντι σε κάθε λογής εγκληματικά στοιχεία
«Μπείτε στη μάχη»: Δυναμικό κάλεσμα από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ – Ο Χέγκσεθ ρίχνει στη μάχη τη νέα καμπάνια στρατολόγησης
Συναγερμός στη Γενεύη: Σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας πριν από τη G7 – Επιθέσεις σε γραφεία του ΟΗΕ και φωτιές στους δρόμους (Βίντεο)
Κόκκινος Συναγερμός στη Μέση Ανατολή: Το Ιράν κλείνει τον εναέριο χώρο του – Φόβοι για νέες δραματικές στρατιωτικές εξελίξεις
Ραγδαίες εξελίξεις στο Ουκρανικό μέτωπο: Σφοδρή προέλαση των Ρώσων στο Ντόνμπας – Οι Ουκρανοί εκκενώνουν άρον – άρον βιομηχανικές περιοχές στο Κίεβο
Συναγερμός: Δυνατός σεισμός 5,1 Ρίχτερ ανοιχτά της Μεθώνης
Έκρηξη οργής στην Τεχεράνη: Η επίθεση του Ισραήλ στη Βηρυτό δεν θα μείνει αναπάντητη
Σάλος στο Χαλάνδρι: Ελεύθερος με εγγύηση €50.000 ο γνωστός φαρμακοποιός για το παράνομο εργαστήριο αναβολικών
Ανείπωτη τραγωδία στην Αργολίδα: Νεκρός σε τροχαίο ανήλικος που οδηγούσε δίκυκλο
Πολιτική έκρηξη στην Τεχεράνη: Αντιδράσεις από σκληροπυρηνικές ομάδες για τη συμφωνία με τις ΗΠΑ – Στο στόχαστρο Αραγκτσί και Γκαλιμπάφ
Απίστευτο: Η Δανάη Μπάρκα μετά την εκκλησία πήγε με το νυφικό για βουτιές στη θάλασσα
Αυτός είναι ο νεαρός Τούρκος που «εκτελέστηκε» με 5 σφαίρες στο κεφάλι και το θώρακα από την τουρκική μαφία στα Εξάρχεια-Με πλούσιο ποινικό παρελθόν ο 25χρονος που έπεσε νεκρός στα σκαλάκια στου Στρέφη- Τα σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές
Το «τέρας» της υπογεννητικότητας «καταπίνει» την Ελλάδα: Αυτές είναι οι περιοχές που κινδυνεύουν να «σβήσουν» από το χάρτη!-Τα μηδαμινά ποσοστά γεννήσεων και η συγκέντρωση του πληθυσμού στα μεγάλα αστικά κέντρα απειλούν την ύπαρξη μας σαν έθνος
Κωνσταντινούπολη: Τρομακτικό τροχαίο σε διασταύρωση με τρεις τραυματίες και αυτοκίνητο να τυλίγεται στις φλόγες!- Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο
«Βόμβα» από το Politico: O Τραμπ επιδιώκει τη σταδιακή πολιτική αποσύνδεση της Ευρωπαϊκής Άμυνας από την υποστήριξη των Αμερικανών