KFC: «Θεϊκή σάλτσα» ή βλασφημία; Σάλος με τη νέα διαφήμιση της εταιρίας που προκαλεί οργή πιστών

«Βλάσφημη», «χλευάζει τον θεό», «κανιβαλισμός»

Η νέα διαφήμιση της KFC, που παρουσιάζει ένα σουρεαλιστικό «βάπτισμα» μέσα σε σάλτσα και καλεί το κοινό να «πιστέψει στο κοτόπουλο», έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, με πολλούς να την χαρακτηρίζουν ως κατάφωρη βλασφημία και χλευασμό του χριστιανισμού.

Σάλος έχει ξεσπάσει στο Ηνωμένο Βασίλειο με αφορμή τη διαφήμιση της KFC, η οποία παρουσιάζει μια «τελετουργική» μεταμόρφωση ενός άνδρα σε… κομμάτι τηγανητού κοτόπουλου, μέσω «βάπτισης» μέσα σε λίμνη σάλτσας. Πολλοί πιστοί χαρακτηρίζουν το σποτ ως βλάσφημο, προσβλητικό και ως ωμή προσβολή στα ιερά μυστήρια της χριστιανικής πίστης.

Η επίμαχη διαφήμιση, διάρκειας δύο λεπτών, φέρει τον τίτλο «All Hail Gravy» και περιγράφει μια φανταστική ιστορία όπου ένας άνδρας χάνεται στο δάσος, περιτριγυρίζεται από μια ομάδα μυστηριωδών μορφών που κουβαλούν ένα χρυσό αυγό και, τελικά, βυθίζεται σε λίμνη από σάλτσα – βαπτιζόμενος για να αναγεννηθεί ως… τεράστιο κομμάτι τηγανητό κοτόπουλο. Η διαφήμιση κορυφώνεται με την προτροπή «Πίστεψε στο Κοτόπουλο» και τη φράση «Ζήτω η Σάλτσα».

BELIEVE PART 2 : ALL HAIL GRAVY

Οργή και καταγγελίες για προσβολή στα θεία από την KFC

Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) σύμφωνα με την Daily Mail, δέχτηκε σχεδόν 1.000 καταγγελίες από καθολικούς και προτεστάντες πολίτες, που κάνουν λόγο για σαφή χλευασμό της χριστιανικής βάπτισης, προώθηση αιρέσεων, σατανισμού και ακόμη και υπονοούμενα κανιβαλισμού.

«Η διαφήμιση αυτή ξεπερνά κάθε όριο. Δεν έχω παραπονεθεί ποτέ ξανά για καμπάνια, αλλά αυτή αποτελεί προσβολή στον Θεό και στην πίστη μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας από τους καταγγέλλοντες.

Παρά τις μαζικές αντιδράσεις, η ASA ανακοίνωσε ότι δεν σκοπεύει να διεξάγει επίσημη έρευνα, θεωρώντας ότι το σποτ είναι «φανταστικό και υπερβολικό», χωρίς να παραβιάζει τους κανονισμούς.

Η αντίδραση της KFC και της διαφημιστικής

Η KFC υπερασπίστηκε το περιεχόμενο της εν λόγω διαφήμισης, λέγοντας ότι πρόκειται για έναν «μοντέρνο μύθο» που δημιουργήθηκε με σκοπό να προσφέρει χιούμορ και «λίγη ελαφρότητα στον χαοτικό κόσμο». Αντίστοιχα, η διαφημιστική Mother London δήλωσε πως περίμενε αντιδράσεις: «Είμαστε πολωτικοί γιατί θέλουμε να προκαλούμε διάλογο», σχολίασε ο δημιουργικός διευθυντής Martin Rose.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη «πολωτική πρόκληση» φαίνεται ότι για πολλούς ξεπερνά τα όρια της δημιουργικής ελευθερίας και αγγίζει τη βεβήλωση στα Θεία και στα Πιστεύω κάθε Χριστιανού, ανά τον κόσμο, Η συζήτηση συνεχίζεται, με τη διαφήμιση να προκαλεί διχασμό ανάμεσα στην ελευθερία έκφρασης και τον σεβασμό στα ιερά σύμβολα της πίστης.

Exit mobile version