Και όμως έχει σημασία τι τρώμε, γιατί μπορεί να μην παχαίνουμε αλλά η υγεία μας να χειροτερεύει
Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Gut διαπίστωσε ότι όσοι ακολουθούσαν διατροφή με πολλά λιπαρά – όχι όμως απαραίτητα με πολλές θερμίδες – έβλεπαν ανεπιθύμητες αλλαγές όσον αφορά τη σύνθεση της εντερικής τους μικροχλωρίδας συγκριτικά με εκείνους που ακολουθούσαν διατροφή με λίγα λιπαρά.
Οι δε αλλαγές στο εντερικό μικροβίωμα που παρατηρήθηκαν, συνδέθηκαν με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικών παθήσεων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 σύμφωνα με τους ερευνητές.
Η έρευνα διεξήχθη από αμερικανούς και κινέζους επιστήμονες σε 200 νέους και υγιείς ενήλικες 18-35 ετών οι οποίοι ακολουθούσαν επί έξι μήνες είτε διατροφή με λίγα λιπαρά, είτε με μέτρια περιεκτικότητα σε λιπαρά είτε με πολλά λιπαρά. Να σημειωθεί ότι η συνολική πρόσληψη σε θερμίδες, πρωτεΐνες και ίνες ήταν ίδια για όλους τους συμμετέχοντες. Το μόνο που άλλαζε ήταν η πρόσληψη λιπαρών (20% των ημερήσιων θερμίδων για την πρώτη ομάδα, 30% για την δεύτερη ομάδα και 40% για την τρίτη).
Στο τέλος της περιόδου των έξι μηνών στους συμμετέχοντες που ακολουθούσαν διατροφή με λίγα λιπαρά παρατηρήθηκε αύξηση των καλών βακτηρίων (Blautia, Faecalibacterium), ενώ σε όσους ακολουθούσαν διατροφή υψηλών λιπαρών παρατηρήθηκε μείωση στα αντίστοιχα βακτήρια. Τα συγκεκριμένα βακτήρια συμβάλλουν στην παραγωγή ενός λιπαρού οξέος (του βουτανικού οξέος) που αποτελεί πηγή ενέργειας για τα κύτταρα του εντέρου, ενώ έχει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Επιπλέον οι ενήλικες που ακολουθούσαν διατροφή με πολλά λιπαρά είχαν και αυξημένα επίπεδα βακτηρίων (Bacteroides, Alistipes) που έχουν συνδεθεί με τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Επιπρόσθετα είχαν και αυξημένα λιπαρά μακράς αλύσου που θεωρείται ότι οδηγούν στην ανάπτυξη φλεγμονής στο σώμα. Πράγματι οι συμμετέχοντες με την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών στη διατροφή τους είχαν και αυξημένους δείκτες φλεγμονής στον οργανισμό τους.
Το ενδιαφέρον είναι ότι οι συμμετέχοντες και στις τρεις ομάδες έχασαν βάρος – με την μεγαλύτερη απώλεια να σημειώνεται σε εκείνους που τρέφονταν με τα λιγότερα λιπαρά. Από την άλλη μεριά όμως, οι δείκτες υγείας όσων τρέφονταν με τα πολλά λιπαρά χειροτέρευσαν.
Η εν λόγω έρευνα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για όσους ακολουθούν δυτικού τύπου διατροφή πλούσια σε λιπαρά, ακόμη και αν δεν έχουν περιττά κιλά.
Κίνδυνος για τη δυτικού τύπου διατροφή πλούσια σε λιπαρά

Χανιά: Εμπρηστής ετών…16!- Συνελήφθη ο 4ος ανήλικος κατηγορούμενος για εμπρησμό τη φετινή αντιπυρική περίοδο!- «Έπαιζα με τα σπίρτα, ήθελα να δω πώς αρπάζει η φωτιά» παραδέχτηκε ο ίδιος
Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις