Κνωσός: Κατέρρευσε ο τοίχος με την εμβληματική τοιχογραφία των δελφινιών – “Φταίει ο άνεμος” δηλώνει ευθαρσώς η Υπουργός Πολιτισμού

Καμία ανάληψη ευθύνης από το αρμόδιο Υπουργείο - Σφοδρή κόντρα μεταξύ Λίνας Μενδώνη και Νίκου Ανδρουλάκη για το θέμα

Σε ένα ακόμα επεισόδιο κρατικής ανευθυνότητας, το Υπουργείο Πολιτισμού αντί να αναλάβει ευθύνες για την κατάρρευση της τοιχογραφίας με τα δελφίνια στην Κνωσό – ενός από τα σημαντικότερα και πιο εμβληματικά σύμβολα του μινωικού πολιτισμού – επιλέγει να κρυφτεί πίσω από τους… νοτιάδες.

Κνωσός: Κατέρρευσε ο τοίχος με την εμβληματική τοιχογραφία των δελφινιών – “Φταίει ο άνεμος” δηλώνει ευθαρσώς η Υπουργός Πολιτισμού

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δεν περιορίστηκε απλώς στο να αποδώσει τη φθορά του μνημείου στις θυελλώδεις ριπές ανέμου, αλλά προχώρησε σε ειρωνική και επιθετική απάντηση προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, που τόλμησε να καταθέσει κοινοβουλευτική ερώτηση με το εύγλωττο σχόλιο πως «τα δελφίνια της Κνωσού δεν άντεξαν την εγκατάλειψη».

Αντί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ να αναλογιστεί το βάρος της ευθύνης για την εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζει η Κνωσός – με τμήματα της να παραμένουν κλειστά στο κοινό από τη δεκαετία του ’80 – η κ. Μενδώνη επιλέγει να παρουσιάσει μια εικόνα υποδειγματικής διαχείρισης, αναφέροντας έργα που θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ το 2025, τη στιγμή που ιστορικά σύμβολα καταρρέουν σήμερα.

Κνωσός: Κατέρρευσε ο τοίχος με την εμβληματική τοιχογραφία των δελφινιών – “Φταίει ο άνεμος” δηλώνει ευθαρσώς η Υπουργός Πολιτισμού

Στην απάντησή της, η υπουργός δεν παρέλειψε να ενδυθεί τον μανδύα του εθνικού συμφέροντος, κατηγορώντας τον κ. Ανδρουλάκη ότι «τορπιλίζει» την προσπάθεια ένταξης των μινωικών ανακτόρων στον κατάλογο της UNESCO, γιατί τόλμησε να αναδείξει ένα πρόβλημα που, εδώ και δεκαετίες, αποσιωπάται πίσω από γραφειοκρατικά σχέδια, μελέτες και υποσχέσεις.

Για ακόμη μια φορά, αντί για λογοδοσία, το Υπουργείο Πολιτισμού επιλέγει την επικοινωνιακή επίθεση, αφήνοντας την πολιτιστική κληρονομιά έρμαιο όχι μόνο των καιρικών φαινομένων, αλλά – κυρίως – της αδιαφορίας.

Exit mobile version