Τα μέτρα που θα ισχύσουν για το αμέσως επόμενο διάστημα (τις ημέρες του Πάσχα) αναφορικά με τη λειτουργία των Εκκλησιών και τις μετακινήσεις εκτός νομών, ανέλυσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς στη διάρκεια της απογευματινής ενημέρωσης τηηςΠαρασκευής για την πορεία του κορωνοϊού στη χώρα.
Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, για τις επόμενες ημέρες ισχύει:
Για τις εκκλησίες: 1 άτομο ανά 25 τμ. εντός ναού και εκτός ναού ένα άτομο ανά 10 τμ. Για τους πιστούς είναι υποχρεωτική η διπλή μάσκα και για τους ιερείς το διπλό τεστ. Ο Επιτάφιος εντός του προαύλιου χώρου και χωρίς πιστούς. Το προσκύνημα θα γίνει στον εξωτερικό χώρο.
Στις 10 το βράδυ η απαγόρευση κυκλοφορίας τη Μεγάλη Εβδομάδα και από τη Δευτέρα του Πάσχα στις 11 το βράδυ.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστα τις προηγούμενες ημέρες, η Ανάσταση θα πραγματοποιηθεί στις 9 το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου
Πιο αναλυτικά:
-Για τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα, θα συνεχίσει να ισχύει η μέχρι σήμερα αναλογία του ενός ατόμου ανά 25m2, με τα υγειονομικά μέτρα που ήδη ισχύουν (επαρκής αερισμός των χώρων, τήρηση αποστάσεων και κανόνων υγιεινής, αντισηψία χεριών, υποχρεωτική χρήση μάσκας). Επίσης, στους εξωτερικούς χώρους των ναών η αναλογία αυτή διαμορφώνεται σε ένα άτομο ανά 10m2, και πάντα με τήρηση των κανόνων υγιεινής.
-Για τους πιστούς είναι υποχρεωτική η χρήση διπλής μάσκας τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους, ενώ για τους ιερείς, νεωκόρους, ιεροψάλτες και το λοιπό προσωπικό, που θα βρίσκεται εντός του ναού, είναι υποχρεωτική η διενέργεια τεστ.
-Σχετικά με τις ακολουθίες της Μεγάλης Παρασκευής σημειώνεται ότι α) η περιφορά του Επιταφίου θα γίνει μόνο στον προαύλιο χώρο των ναών, χωρίς να ακολουθεί πομπή πιστών, ενώ β) το προσκύνημα του Επιταφίου θα γίνει εκτός του ναού, και γ) πάντα με την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων (όπως τήρηση αποστάσεων, υποχρεωτική χρήση διπλής μάσκας κ.λπ.).
Μέχρι τις 10 Μαΐου απαγορεύεται η μετακίνηση εκτός νομού. Στην Αττική επίτρεπεται εντός της περιφέρειας, αλλά όχι στα νησιά.
Η μετακίνηση εκτός νομού επιτρέπεται μόνο για τους εξής λόγους:
-Μετακίνηση από και προς την εργασία, με τον τρόπο που προβλεπόταν. Σημειώνεται ότι τα προσκομιζόμενα έγγραφα προς πιστοποίηση της μετακίνησης για λόγους εργασίας προσδιορίζουν το χρόνο έναρξης και λήξης της μετακίνησης και διασταυρώνονται από τις αρχές ελέγχου με τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου και στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη. Όσον αφορά στους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, σημειώνεται ότι στην υπεύθυνη δήλωση ή βεβαίωση πρέπει να αναφέρεται συγκεκριμένα ο λόγος της μετακίνησης (π.χ. προγραμματισμένο ραντεβού σε συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία), ενώ ο συνολικός χρόνος της μετακίνησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 48 ώρες.
-Μετακίνηση για λόγους υγείας αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση μετακίνησης προς δημόσια δομή υγείας, η οποία σε περίπτωση ελέγχου πρέπει να πιστοποιείται από σχετικό έγγραφο της δομής.
-Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο μόνιμης κατοικίας.
-Μετάβαση σε κηδεία. Στην περίπτωση αυτή ο μετακινούμενος σε περίπτωση ελέγχου καλείται να επιδείξει -πέρα της σχετικής βεβαίωσης ή SMS με κωδικό 5- τα ακόλουθα έγγραφα: α) ληξιαρχική πράξη θανάτου και, β) άδεια ταφής.
-Μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων. Σε αυτή την περίπτωση, ο μετακινούμενος γονέας υποχρεούται σε περίπτωση ελέγχου να επιδεικνύει α) αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη λύσης του γάμου, σε περίπτωση διαζυγίου ή β) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, σε περίπτωση διάστασης, καθώς και στοιχεία από τα οποία προκύπτει η κατοικία του τέκνου.
-Όπως είπε ο κ.Χαρδαλιάς, δεν επιτρέπεται η συνδυαστική χρήση βεβαίωσης μετακίνησης για λόγους εργασίας και Ε1 για εφάπαξ μετάβαση σε μόνιμη κατοικία, από αύριο έως και τις 10 Μαϊου. Έτσι, δεν θα μπορεί ο επαγγελματίας να χρησιμοποιήσει την ιδιότητά του για να μεταβεί στο χωριό και να επιστρέψει στον τόπο μόνιμης κατοικίας του, επιδεικνύοντας το Ε1.
Ακόμη, η μετακίνηση εκτός Περιφερειακής Ενότητας για τη συγκομιδή αγροτικών προϊόντων δεν επιτρέπεται από ιδιώτες με επίδειξη Ε9 για τη συγκεκριμένη περίοδο.
Νωρίτερα, σήμερα, είχε δοθεί στην δημοσιότητα η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πολιτών μεταξύ νομών.
Τα μέτρα έρχονται ενόψει Πάσχα, αφορούν στο σύνολο της επικράτειας και θα είναι σε ισχύ έως και τη Δευτέρα, 10 Μαΐου 2021 και ώρα 6:00. Κατά το διάστημα από τις 11 Μαϊου έως και τις 15 που όπως έχει ανακοινώσει στο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός θα επιτραπούν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις, θα επανέλθει το έως σήμερα ισχύον καθεστώς.
Υπερτοπικές μετακινήσεις
Ειδικά στην περίπτωση της Αττικής η μετακίνηση απαγορεύεται:
α) εκτός των ορίων της Περιφέρειας και
β) από ή προς την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων.
Οι εξαιρέσεις:
α) Aπό και προς την εργασία. Η συνδρομή της παρούσας πιστοποιείται σύμφωνα με τις περ. α), β) και γ) της παρ. 3 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Δ1α/ ΓΠ.οικ.24489/16.4.2021 κοινής απόφασης των Υπουρ- γών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Επικρατείας και του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Δευτέρα, 19 Απριλίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Μ. Δευτέρα, 26 Απριλίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 1558), όπως εκάστοτε ισχύει. Τα προσκομιζόμενα έγγραφα προς πιστοποίηση της μετακίνησης για λόγους εργασίας προσδιορίζουν τον χρόνο έναρξης και λήξης της μετακίνησης και διασταυρώνονται από τις αρχές ελέγχου με τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου και στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Ειδικώς στην περίπτωση αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών, η υπεύθυνη δήλωση ή η βεβαίωση της περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 3 της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης αναφέρει συγκεκριμένα τον λόγο της μετακίνησης (π.χ. προγραμματισμένο ραντεβού σε συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία) και ο συνολικός χρόνος αυτής δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις σαράντα οκτώ (48) ώρες. Ο μετακινούμενος κατ’ εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης δεν επιτρέπεται να κάνει χρήση της επιτρεπόμενης υπερτοπικής μετακίνησης της περ. γ) εντός του χρόνου εφαρμογής της παρούσας.
β) Για λόγους υγείας, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση μετακίνησης προς δημόσια δομή υγείας για την πιστοποίηση της οποίας απαιτείται, πέραν της βεβαίωσης κίνησης της παρ. 5 του άρθρου 3 της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης, και έγγραφο της δημόσιας δομής υγείας, εκτός περιπτώσεων έκτακτης και επείγουσας ανάγκης.
γ) Προς τον σκοπό εφάπαξ μετάβασης στον τόπο της μόνιμης κατοικίας για την πιστοποίηση της οποίας απαιτείται Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης, που λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade. gr/bebaiosi-katoikias-eidikis-hrisis, ή αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1. Ο μετακινούμενος κατ’ εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης δεν επιτρέ- πεται να κάνει χρήση της επιτρεπόμενης υπερτοπικής μετακίνησης της περ. α) εντός του χρόνου εφαρμογής της παρούσας.
δ) Για μετάβαση σε κηδεία υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος. Ο μετακινούμενος κατ’ εφαρμογή της παρούσας υποχρεούται να φέρει και να επιδεικνύει στα όργανα ελέγχου, πέραν της βεβαίωσης κίνησης της παρ. 5 του άρθρου 3 της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης, δα) ληξιαρχική πράξη θανάτου και δβ) άδεια ταφής. Ο συνολικός χρόνος μετακίνησης κατ’ εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις σαράντα οκτώ (48) ώρες.
ε) Για μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ο μετακινούμενος γονέας κατ’ εφαρμογή της παρούσας υποχρεούται να φέρει και να επιδεικνύει στα όργανα ελέγχου εα) στην περίπτωση διαζυγίου, αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη λύσης του γάμου, εβ) στην περίπτωση διάστασης, υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) και εγ) σε κάθε περίπτωση, πρόσφορα στοιχεία από τα οποία προκύπτει η κατοικία του τέκνου, όπως τίτλο ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο.3. Σε κάθε περίπτωση επιτρεπόμενης μετακίνησης σύμφωνα με την παρ. 2: α) η μετακίνηση περιορίζεται στον απολύτως αναγκαίο χρόνο, β) τα προσκομιζόμενα στοιχεία πιστοποιούν τόσο τον χρόνο αναχώρησης όσο και τον χρόνο επιστροφής, γ) σε περίπτωση μετακίνησης περισσοτέρων προσώπων με το ίδιο μεταφορικό μέσο, η συνδρομή επιτρεπόμενου λόγου μετακίνησης πιστοποιείται προσηκόντως ως προς καθένα από τα μετακινούμενα πρόσωπα.
Οι κυρώσεις
1. Στα πρόσωπα που παραβιάζουν τον περιορισμό κυκλοφορίας του άρθρου 1, επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ.
2. Ειδικώς στην περίπτωση που οποιοδήποτε πρόσωπο προβεί σε δήλωση ψευδών ή πλαστών στοιχείων ή σε έκδοση ψευδούς βεβαίωσης, επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ.
Τα άτομα στο πασχαλινό τραπέζι
Στο τραπέζι του Πάσχα επιτρέπονται έως εννέα άτομα, εφόσον καθίσουν σε εσωτερικό χώρο, ενώ αν το τραπέζι γίνει σε εξωτερικό χώρο τότε ο μέγιστος αριθμός των συνδαιτυμόνων ανεβαίνει στους 12.
Συστήνεται η διενέργεια προηγούμενου οικιακού αυτοδιαγνωστικού τεστ σε όσους συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις αυτές.
Πώς θα λειτουργήσει η εστίαση
Σε ο,τι αφορά την εστίαση, αυτή θα επαναλειτουργήσει στις 3 Μαϊου και αποκλειστικά σε εξωτερικούς χώρους. Μεταξύ 23.00 και 05.00 τα καταστήματα θα είναι κλειστά.
Οι επιχειρήσεις που μπορούν να επαναλειτουργήσουν είναι:
-Επιχειρήσεις που λειτουργούν υπό τον ΚΑΔ 56.10
-Υπηρεσίες που παρέχονται από αναψυκτήριο /ΚΑΔ 56.30.10.03
-Υπηρεσίες που παρέχονται από καφενείο ,χωρίς τεχνικά και μηχανικά παιχνίδια/ ΚΑΔ 56.30.10.06
-Υπηρεσίες καφετέριας/ ΚΑΔ 56.30.10.07
-Υπηρεσίες που παρέχονται από παραδοσιακό καφενείο / ΚΑΔ 56.30.10.14
Θα παραμείνουν σε αναστολή οι επιχειρήσεις που έχουν ως κύρια δραστηριότητα τους Κ.Α.Δ. α) 5621 (Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις β) 5630 (Υπηρεσίες ποτών) και γ) τους οκταψήφιους αυτών.
Στο πλαίσιο επαναλειτουργίας της εστίασης είναι υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) δύο (2) φορές την εβδομάδα για όλο το προσωπικό της επιχείρησης (το κόστος του ενός εξ αυτών βαρύνει το κράτος).
Σε ο,τι αφορά τους κανόνες λειτουργίας της εστίασης:
-Επιτρέπεται η παρουσία καθήμενων μόνο πελατών και μέχρι 6 άτομα ανά τραπέζι.
-Απολύμανση καταλόγων κατά την εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια.
-Υποχρεωτική η τοποθέτηση απολυμαντικού προϊόντος ανά τραπέζι.
-Υποχρεωτική η χρήση μάσκας από το προσωπικό και από τους πελάτες κατά τον χρόνο αναμονής (ισχυρή
σύσταση για τους καθήμενους πελάτες στα τραπεζοκαθίσματα ή στο μπαρ).
-Αποστάσεις τραπεζοκαθισμάτων σύμφωνα με την διάταξη τους (90cm -1,2m και 1,8m κατά περίπτωση).
-Η χρήση του μπαρ θα επιτρέπεται απ’ τους πελάτες: α) με την τοποθέτηση δύο (2) σκαμπό μαζί και β) απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου για κάθε επόμενη δυάδα σκαμπό.








Θάνατος Γιώργου Μαζωνάκη: Στριμώχνουν κι άλλο τη Γάκα και το Θεοδωρόπουλο!- Συμπληρωματική δίωξη για ψευδείς δηλώσεις των δύο προφυλακισμένων γιατρών ζητάει τώρα ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών
Νέα Δημοκρατία: Εκνευρισμός στο Μέγαρο Μαξίμου με τη δεδομένη απουσία του Κώστα Καραμανλή από την εκδήλωση για τα 52 χρόνια του κόμματος, ενώ ψάχνει τρόπους να ανακόψει το «ρεύμα» Σαμαρά
Εφιαλτικά σενάρια για την ενέργεια: «Θα χρειαστούμε 2 χρόνια για να αναπληρώσουμε τα πετρελαϊκά μας αποθέματα» προειδοποιεί ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco
Νέα Ιωνία: Στη φυλακή ο 35χρονος που έκοψε με τα δόντια το αυτί 54χρονης οδηγού ταξί παρά τα ψυχιατρικά προβλήματα που επικαλέστηκε
Στον «αέρα» τα σχολεία της Γκράβας: Επιμένει η έντονη οσμή αερίου – «Φοβόμαστε να αφήσουμε τα παιδιά μας να πάνε σχολείο» λένε οι γονείς
Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι ρωσικές επιθέσεις έχουν παραλύσει την ουκρανική οικονομία- Σε επείγουσα αναζήτηση πόρων για τη χρηματοδότηση του πολέμου ο Ζελένσκι
Νέα επίθεση Πολάκη στον Γιώργο Πατούλη: «Άρχισες να σβήνεις τα ίχνη σου από το κύκλωμα της παραϊατρικής σαν τον σκύλο που σκεπάζει τα κόκκαλα που κλέβει;»
Νέα Ιωνία: Ψυχική αναπηρία άνω του 67% επικαλείται ο 35χρονος που έκοψε το αυτί της οδηγού ταξί με τα δόντια
Τουρκία: Μετά τη…«Γαλάζια Πατρίδα» έχουμε και τον «Εθνικό Όρκο!»- Προκαλούν ξανά οι Τούρκοι με αλυτρωτικό χάρτη στη «μέση» της Κωνσταντινούπολης!- «Αρπάζουν» Δυτική Θράκη, Κύπρο, Ρόδο και άλλα ελληνικά νησιά
Ψυχρολουσία με το δημόσιο “ευχαριστώ” του Σταμάτη Γονίδη στον Ηλία Κασιδιάρη – Πήγε να γιορτάσει την αποφυλάκισή του στο μαγαζί που τραγουδάει – Γιατί βρε Σταμάτη; (Δείτε το βίντεο)
Στα «κάγκελα» οι Έλληνες ψαράδες με την κατάσταση στο Αιγαίο: «Για κάθε τρεις Έλληνες, υπάρχουν 400 Τούρκοι ψαράδες»- Καταγγέλλουν οργανωμένη εισαγωγή ψαριών από Τουρκία και Βουλγαρία
Γερμανία: «Κινδυνεύουμε να εμπλακούμε σε μια βίαιη σύγκρουση με τη Ρωσία!»- Ο επικεφαλής των γερμανικών μυστικών υπηρεσιών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου
Αίγυπτος: «Ώρα μηδέν» για την Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά!-Οι Αιγύπτιοι εισαγγελείς εισηγούνται την απόρριψη των προσφυγών – Κινδυνεύει να χάσει ακόμη 10 ακίνητα
Θάνατος Γιώργου Μαζωνάκη: Τι προκαλεί η προποφόλη που βρέθηκε στις τοξικολογικές εξετάσεις του αγαπημένου τραγουδιστή- Επί έναν ολόκληρο μήνα έλεγε ψέματα στις Αρχές η Γάκα για τη μέθη
Ισπανία: Η στεγαστική κρίση έφερε πρόωρες εκλογές- Πώς η 87χρονη Μαρικάρμεν «ανάγκασε» τον Πέδρο Σάντσεθ να πάει στις κάλπες στις 29 Νοεμβρίου