Ο Κώστας Καββαθάς ήταν ένας από τους πιο εμβληματικούς ανθρώπους του ειδικού Τύπου στην Ελλάδα, ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στον κόσμο των περιοδικών και της δημοσιογραφίας. Ως Κώστας Καββαθάς, δημοσιογράφος και λάτρης της μηχανολογίας, της αεροπορίας και της τεχνολογίας, η πορεία του μέσα από τα «4 ΤΡΟΧΟΙ» και άλλα επιτυχημένα περιοδικά υπήρξε γεμάτη από προσωπικές κατακτήσεις και ταυτόχρονα ανατροπές.
Κώστας Καββαθάς: Έφυγε ένας εμβληματικός οραματιστής του ειδικού τύπου, της μηχανολογίας και των νέων τεχνολογιών
Αλλά η ζωή του ήταν και γεμάτη αντιφάσεις: από τα δύσκολα παιδικά χρόνια του στον Νέο Κόσμο, όπου έζησε τις αναταραχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και του Εμφυλίου, μέχρι την εκδοτική του ακμή και την επιμονή του να αποδεικνύει τη δική του αντίληψη για τον κόσμο γύρω του.
Ο Κώστας Καββαθάς γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα. Τα πρώτα του παιδικά χρόνια πέρασαν στην καρδιά του Νέου Κόσμου, μιας περιοχής που έζησε τις πιο δύσκολες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και του Εμφυλίου Πολέμου. Παρά τις αντιξοότητες και τα συντρίμμια από τους πολέμους, ο μικρός Κώστας είχε μια αστείρευτη περιέργεια για το σύμπαν και την τεχνολογία, με τα μάτια του να λάμπουν κάθε φορά που αντίκριζε ένα βρετανικό μαχητικό αεροπλάνο να πετά πάνω από τη γειτονιά του.
Ο πρώτος του έρωτας με την αεροπορία φούντωσε εκείνη τη στιγμή και από τότε ονειρευόταν να γίνει πιλότος. Ήταν ένα παιδί με έναν κόσμο γεμάτο μηχανολογικές κατασκευές και αεροπλάνα, παρόλο που ο πατέρας του ήταν δικηγόρος και δεν καταλάβαινε την τρέλα του για τα μηχανοκίνητα μέσα.
Κώστας Καββαθάς: Έφυγε ένας εμβληματικός οραματιστής του ειδικού τύπου, της μηχανολογίας και των νέων τεχνολογιών
Στα 18 του χρόνια, ο Κώστας βρέθηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και πήρε άδεια χειριστή ανεμόπτερου, αλλά το ταξίδι του στην τεχνολογία δεν σταμάτησε εκεί. Η αγάπη του για τις μηχανές τον οδήγησε στη Μεγάλη Βρετανία, όπου σπούδασε Μηχανολόγους Μηχανικούς στο London Northern Polytechnic. Ωστόσο, η Χημεία δεν τον ενδιέφερε ποτέ, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Ταξιδεύοντας σε μια χώρα που βρισκόταν στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήρθε σε επαφή με τους ήρωες του κόσμου των αγώνων, γεγονός που τόνωσε την επιθυμία του να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Έτσι, μετά την αποφοίτησή του από τη στρατιωτική σχολή, το 1963, μπήκε στον κόσμο του Τύπου, αρχικά ως συνεργάτης στο περιοδικό Ταχύτης.
Η μεγάλη του στιγμή ήρθε το 1970, όταν ο Κώστας Καββαθάς, μαζί με άλλους συνεργάτες, ίδρυσε το περιοδικό «4 ΤΡΟΧΟΙ». Το περιοδικό αυτό έγινε σημείο αναφοράς στην Ελλάδα για τη μηχανολογία, την αυτοκίνηση και την αεροπορία, με το όνομα του Καββαθά να συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη του ειδικού Τύπου στην Ελλάδα.
Ο Καββαθάς κατάφερε να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία στον εκδοτικό κόσμο, με σειρά περιοδικών που καλύπταν διάφορους τομείς όπως: «Ήχος & Hi-Fi», «Πτήση & Διάστημα», «Ταξιδεύοντας», «2Τροχοί», «Γεύση Κουζίνα», «Formula 1», «Rally XS» και πολλά ακόμη. Το περιοδικό του «4 ΤΡΟΧΟΙ» κατέχει τη θέση του βασικού πυλώνα αυτής της εκδοτικής αυτοκρατορίας.
Κώστας Καββαθάς: Έφυγε ένας εμβληματικός οραματιστής του ειδικού τύπου, της μηχανολογίας και των νέων τεχνολογιών
Ακόμη και όταν η Ελλάδα βρισκόταν σε φάση οικονομικής αβεβαιότητας, ο Καββαθάς και η εταιρεία του δεν έπαψαν να καινοτομούν. Το 1994, δημιούργησε τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, το Techlink, και λίγο αργότερα άνοιξε το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στη χώρα, τη «Safetrack A.E.». Επιπλέον, το 1998, ίδρυσε τον ραδιοσταθμό «Εν Λευκώ 87.7 FM», επιβεβαιώνοντας την επιχειρηματική του δεινότητα σε νέες τεχνολογίες.
Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε μια προσωπικότητα γεμάτη αντιφάσεις. Παρά τη μεγάλη επιτυχία του στον εκδοτικό τομέα, η επιχειρηματική του πορεία δεν υπήρξε πάντα εύκολη. Η επιλογή του να επενδύσει σε μια εκτυπωτική επιχείρηση, για παράδειγμα, αποδείχθηκε αποτυχημένη και συνέβαλε στη σταδιακή κατάρρευση της «Τεχνικές Εκδόσεις». Παρά τα λάθη του στον τομέα των επιχειρήσεων, ποτέ δεν σταμάτησε να ακολουθεί το δικό του όραμα και την πίστη του στο μέλλον.
Η σχέση του με τους συνεργάτες του ήταν ιδιαίτερη. Διατηρούσε αποστάσεις, απευθυνόταν στους άλλους με τον πληθυντικό και το επίθετό τους, γεγονός που δημιουργούσε μια αίσθηση σεβασμού, αλλά και αποξένωσης. Ταυτόχρονα, ήταν γνωστός για την αφοσίωσή του στη δουλειά του και τη μοναδική του αίσθηση του χιούμορ, η οποία συχνά συνοδευόταν από ατάκες γεμάτες υπερβολές και φαντασία.
Παρά την έντονη προσωπικότητά του, ο Καββαθάς πίστευε πάντα ότι το τέλος της ζωής είναι απλώς ένα «λάθος του λογισμικού» και ότι κάποια στιγμή η τεχνολογία θα καταφέρει να επιμηκύνει τη ζωή των ανθρώπων, προσφέροντάς τους την αθανασία. Αυτή η φιλοσοφία ήταν κάτι που ακολούθησε και στην καθημερινή του ζωή, και μάλιστα, όταν βρισκόταν στο νοσοκομείο και η υγεία του τον πρόδωσε, συνέχιζε να επιμένει ότι το τέλος δεν ήταν παρά μια τεχνική παράλειψη.
Ακόμη και όταν η υγεία του άρχισε να τον εγκαταλείπει, η επιρροή του παρέμεινε αδιαμφισβήτητη. Οι «4 ΤΡΟΧΟΙ», το περιοδικό που δημιούργησε, παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο περιοδικό αυτοκινήτου στην Ελλάδα, και η επιχειρηματική του κληρονομιά συνεχίζει να εμπνέει τις νέες γενιές εκδοτών και δημοσιογράφων.
Ο Κώστας Καββαθάς μπορεί να μην υπήρξε ιδανικός επιχειρηματίας, αλλά ήταν αναμφισβήτητα ένας εξαιρετικός δημοσιογράφος και ένας παθιασμένος άνθρωπος του Τύπου, που κατάφερε να αφήσει το στίγμα του και να αναδείξει μια ολόκληρη γενιά ανθρώπων που μοιράζονταν

Τα χάλια μας: Πεσμένο δέντρο στην Παπανικολή προκάλεσε κομφούζιο στο Χαλάνδρι – Κλειστός για ώρες ο δρόμος
Οι αγρότες αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους – Μπλόκα και συγκρούσεις με την ΕΛΑΣ σε όλη την Ελλάδα – Δικογραφία στον οδηγό τρακτέρ που κινήθηκε απειλητικά κατά πεζών αστυνομικών σε μπλόκο κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Έφηβος περιγράφει την Κόλαση της κεταμίνης και πως καταστράφηκε η ζωή του: Έπαιρνε 11 γραμμάρια την ημέρα
Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλάνδρι: Χωρίς φανάρια η Παπανικολή λόγω της κακοκαιρίας
Σκληρό διπλωματικό “πόκερ” με φόντο την Eurovision: Ιστορικές αποχωρήσεις λόγω συμμετοχής του Ισραήλ
Κακοκαιρία Byron: Η καλύτερη… “διαφήμιση” για τη χώρα μας – Ζευγάρι Γερμανών στη Φοινικούντα πήδηξε από το παράθυρο και κολύμπησε για να σωθεί από τα ορμητικά νερά
Σπουδαία τιμητική διάκριση για τον Ντόναλντ Τραμπ: Έλαβε το βραβείο ειρήνης της FIFA – «Από τις μεγαλύτερες τιμές της ζωής μου»
Τουρκία: Ο Ερντογάν έχει «βάλει στο μάτι» την αεροπορική βάση T4 στην πόλη Χομς της Συρίας με το Ισραήλ να παρακολουθεί στενά και να είναι έτοιμο για όλα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να «τραβάει το σκοίνι» με τη Ρωσία!- «Ακόμη κι αν υπάρξει ειρήνη, δεν θα αγοράσουμε ξανά ρωσικό αέριο» δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Ενέργειας
Κύπρος: Για «Τουρκική εισβολή και κατοχή» μίλησε ο Χριστοδουλίδης στο Ζελένσκι αλλά ο Ουκρανός έκανε…τον Αμερικάνο!-Στο «ντούκου» πέρασε την προσβολή ο Κύπριος πρόεδρος
Επέτειος Αλέξη Γρηγορόπουλου: Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό «Πανεπιστήμιο» και «Σύνταγμα» αύριο Σάββατο για πολλές ώρες
Χάος στη Γραμμή 1 του Μετρό: Με την πρώτη δυνατή βροχή κατέρρευσαν τα πάντα!-Πλημμυρισμένοι σταθμοί, ανελκυστήρες και κυλιόμενες εκτός λειτουργίας!- Με κουβάδες και μπουκάλια παλεύουν εργαζόμενοι και επιβάτες!
Ουκρανία: «Έφαγαν» πίκρα οι Ουκρανοί με τη νέα Εθνική Στρατηγική Ασφαλείας του Τραμπ!-Φόβοι για διπλωματική απομόνωση του Ζελένσκι!
Τουρκία: «Τρίβει τα χέρια του» ο Ερντογάν!- «Παροπλίζει» άμεσα τους Ρωσικούς S-400 και ξαναμπαίνει στο πρόγραμμα των F-35 του Τραμπ! Πανηγυρίζει ο τουρκόφιλος πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία, Τομ Μπαράκ!
ΗΠΑ: «Η Ρωσία δεν είναι εχθρός, το ΝΑΤΟ δεν πρέπει να επεκταθεί»- «Ξινίζουν» Ευρωπαίοι και Ουκρανοί με την εθνική στρατηγική ασφαλείας του Τραμπ!