Είτε φρέσκο είτε ξερό, είτε μαγειρεμένο είτε ωμό, δίνει υπέροχο άρωμα και μοναδική γεύση σε κάθε πιάτο και στις σαλάτες μας.
Όλες οι ποικιλίες του κρεμμυδιού –λευκό, κόκκινο, κίτρινο– είναι εξαιρετικά υγιεινές και έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία.
Σύμφωνα με αρχαιολογικές μελέτες, το «ταπεινό» κρεμμύδι χρονολογείται τουλάχιστον από το 5000 π.Χ. Λέγεται ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι λάτρευαν το κρεμμύδι, καθώς το σχήμα και οι ομόκεντροι κύκλοι του συμβόλιζαν την αιωνιότητα. Στον Μεσαίωνα, χρησιμοποιήθηκε στο ανταλλακτικό εμπόριο για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών και προσφερόταν και ως δώρο!
Ποια είναι λοιπόν τα θρεπτικά συστατικά εκείνα που μας προσφέρει το κρεμμύδι και πώς επιδρούν στον οργανισμό μας;
Θρεπτική αξία
Το κρεμμύδι είναι σχετικά φτωχό σε βιταμίνες και μέταλλα. Ένα μέτριο κρεμμύδι παρέχει το 20% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης C που χρειαζόμαστε και μεταξύ 5% και 10% της αναγκαίας ημερήσιας δόσης βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, καλίου και μαγγανίου, ενώ έχει μόλις 44 θερμίδες.
Σημαντική είναι όμως η περιεκτικότητα του κρεμμυδιού σε πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες. Η ποικιλία αντιοξειδωτικών που βρίσκονται στο κρεμμύδι είναι τεράστια και μεταξύ αυτών βρίσκεται η κουερσετίνη (γνωστή και ως βαλανοκετόνη), η οποία έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Να σημειωθεί ότι οι περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες βρίσκονται στις εξωτερικές στρώσεις του κρεμμυδιού.
Οφέλη
Μεταξύ άλλων το κρεμμύδι έχει αντικαρκινική δράση, προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ενισχύει τη σκελετική υγεία. Πατώντας επάνω στις φωτογραφίες της παρακάτω gallery μπορείτε να δείτε αναλυτικά ποια οφέλη θα αποκομίσετε καταναλώνοντας τακτικά κρεμμύδι.
1. Προστασία από τον καρκίνο: Στο πλαίσιο μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, οι ερευνητές μελέτησαν τη συχνότητα κατανάλωσης των φυτών του γένους Άλλιον (κρεμμύδι και σκόρδο) σε πληθυσμούς της Ιταλίας και της Ελβετίας. Και στις δύο χώρες παρατηρήθηκε η τάση να μειώνονται τα περιστατικά διαφόρων μορφών καρκίνου όσο αυξανόταν η κατανάλωση των συγκεκριμένων λαχανικών.

Ισπανία: Έκθετη η ισπανική κυβέρνηση, φέρεται να είχε αγνοήσει επιδεικτικά αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις για τη μαζική εισβολή λαθρομεταναστών στη Θέουτα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Σκληραίνουν τη στάση τους οι Ρώσοι κι απαιτούν εξηγήσεις από τις ΗΠΑ και τους Τούρκους για τα όπλα στον Ζελένσκι
Πυρκαγιές: Μαίνεται η μάχη με τις φλόγες στη Σκύρο-Ενισχύονται διαρκώς οι πυροσβεστικές δυνάμεις
Ιράν: «Αποδεχθείτε την πραγματικότητα της ήττας σας» λένε οι Φρουροί της Επανάστασης στις ΗΠΑ ενώ νεκρώνει η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ και εκτοξεύονται οι τιμές των καυσίμων
Παιχνίδι κατασκόπων στη Σεβαστούπολη: Η διπλή ζωή της εντυπωσιακής 32χρονης Ρωσίδας που κατηγορείται για τη δολοφονία του πρώην αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού της Ουκρανίας
Πανικός στη Μεσσήνη: Μπούκαρε με το αμάξι σε κατάστημα διαλύοντας τη τζαμαρία!- Καρέκλες και τραπέζια ανέκοψαν την τρελή πορεία του (Βίντεο)
Τουρκία: «Ερωτευμένος με τη Δαμασκό» ο Ερντογάν-Ονειρεύεται να προσευχηθεί ως «χαλίφης» στο εμβληματικό Τζαμί των Ομεϋαδών- Τα «κενά» που άφησε πίσω του ο Άσαντ και η αυξανόμενη στρατηγική επιρροή των Τούρκων στη Συρία
ΗΠΑ: Συναγερμός σε πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια μετά από επίθεση ενόπλων και «βροχή» πυροβολισμών- Πληροφορίες για πολλούς τραυματίες
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μυαλό του είναι «σε αυτούς που παλεύουν με τις πυρκαγιές», αλλά για την πρόληψη τους δεν έκανε τίποτα
Μέση Ανατολή: Κι όμως, ΗΠΑ και Ισραήλ «έδωσαν» άθελα τους την τεχνογνωσία στο Ιράν για να ρίξει στη μάχη drones νέου τύπου
Madonna: Στην Ελλάδα για τα 68α γενέθλιά της η βασίλισσα της ποπ- Η πτήση στα Μετέωρα με ελικόπτερο και η επίσκεψη της στη Μονή Βαρλαάμ
Πυρκαγιές: Φωτιά σε χαμηλή βλάστηση αυτή την ώρα στο Κορωπί – Συναγερμός στην Πυροσβεστική
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Κιμ Γιονγκ Ουν είναι έτοιμος να στείλει 50.000 Βορειοκορεάτες στρατιώτες ενισχύοντας μία μεγάλη ρωσική επίθεση στο ουκρανικό μέτωπο ισχυρίζεται η Deutsche Welle
Άρση του απαγορευτικού απόπλου από Λαύριο και Ραφήνα: Κανονικά συνεχίζονται τα δρομολόγια μετά την εξασθένηση των ανέμων
Ιός του Δυτικού Νείλου: Στο «κόκκινο» η Αττική – Σύνδεση της έξαρσης με την κακοκαιρία Daniel βλέπουν οι ειδικοί