Λάβρος ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: «Έχω πάντα μπροστά μου τον κίνδυνο να εκλείψουμε ως Ελληνισμός και ως Χριστιανισμός…»

Ο προκαθήμενος της εκκλησίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε συνέντευξη που παραχώρησε στα πλαίσια του podcast «Tsouroullis Uncensored».

Συγκεκριμένα, αρχικά τόνισε πως το μεγαλύτερο στοίχημα που έχει μπροστά της η Εκκλησία, είναι να οδηγήσει το λαό στην ελευθερία, εξηγώντας πως είναι απαραίτητος ο λόγος της στα εθνικά ζητήματα. Ανέφερε ότι «έχω πάντα μπροστά μου τον κίνδυνο να εκλείψουμε ως Ελληνισμός και ως χριστιανισμός από τον τόπο τούτο. Τρέμω μήπως η ιστορία μάς κρίνει κάποια στιγμή ότι είμαστε, δειχθήκαμε ανεπαρκείς να διατηρήσουμε ό,τι μας κατέλειπαν οι πρόγονοί μας».

Αισιόδοξος παρουσιάστηκε ο Αρχιεπίσκοπος όσον αφορά στα πολεμικά μέτωπα σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, σημειώνοντας ότι «νομίζω ότι στο τέλος θα επικρατήσει η λογική».

Ευθανασία

Ο Μακαριότατος αναφέρθηκε και στα σημαντικά θέματα που αφορούν την κοινωνία. Σχετικά με την ευθανασία εξήγησε για ποιο λόγο η εκκλησία είναι αντίθετη.

ΧΡ. Η ίδια αντιμετώπιση είναι και στα άλλα ζητήματα Μακαριότατε;

Ας πούμε της ευθανασίας ή της καύσης, αντί της ταφής;

ΜΑΚ. Να σας πω. Υπάρχουν…

ΧΡ. Επειδή κι αυτά σε άλλες χώρες και σε άλλες ηπείρους θεωρούνται στοιχεία προόδου.

ΜΑΚ. Ναι, ναι. Να σας πω. Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της ευθανασίας και της καύσης.

ΧΡ. Σίγουρα.

ΜΑΚ. Η ευθανασία π.χ. σημαίνει ότι έχουμε δικαίωμα, είτε εμείς πάνω στον εαυτό μας, είτε οι συγγενείς μας ή οι γιατροί πάνω μας για να τερματίσουν τη ζωή μας. Αυτό σημαίνει για την Εκκλησία ότι είναι είτε αυτοκτονία, αν είναι για τον εαυτό μας, είτε μία δολοφονία και…

ΧΡ. Ακόμα κι αν, ακόμα κι αν είμαστε σε μία κατάσταση μηχανικής υποστήριξης, με όλα τα κακά που…

ΜΑΚ. Εξαρτάται, εξαρτάται πώς βλέπει ο καθένας τον πόνο στη ζωή του και η Εκκλησία βλέπει πολλές φορές ότι ο πόνος συνεργεί στην πνευματική τελείωσή μας και μπορεί να οδηγήσει καλύτερα και στη σωτηρία μας και στην…

ΧΡ. Είναι μια από τις πόρτες του παραδείσου, αυτή είναι η λογική;

ΜΑΚ. Ο ληστής ήταν πάνω στο σταυρό, καρφωμένος πάνω στο σταυρό κι εκεί μετανόησε και μπήκε στον παράδεισο. Αν δεν ήταν καταδικασμένος σε θάνατο, αν δεν ήταν να υποφέρει εκεί, μπορεί και να γλίτωνε από τον…

ΧΡ. Αυτό, όμως, παρόλο που, αυτό, όμως, που προσφέρει μία ελπίδα, μεγάλη ελπίδα στον ταλαιπωρημένο κι ένα αποκούμπι,

την ίδια ώρα δεν είναι και βάναυσο Μακαριότατε; Δηλαδή να θεωρούμε ότι για να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση στον ευλογημένο τόπο, στον παράδεισο, θα πρέπει να περάσει μία…, από τέτοια διαδικασία…

ΜΑΚ. Δεν είπαμε αυτό το πράγμα. Λέμε πολλές φορές η θλίψη, ο πόνος οδηγούν καλύτερα στην άλλη ζωή, παρά η χαρά, παρά η καλοπέραση. Λέμε πολλές φορές, δεν σημαίνει και το άλλο οδηγά πάντα στην κόλαση και στην τιμωρία. Γι αυτό και βλέπει και την εξαγνιστική πλευρά του πόνου η Εκκλησία. Καταλαβαίνουμε, κι εμείς πολλές φορές, νομίζετε ότι δεν ζήσαμε ανθρώπους δικούς μας σ’ αυτή την κατάσταση; Εκείνο, το οποίο κάνει η Εκκλησία είναι σ’ αυτήν την περίπτωση να παρακαλεί, γιατί υπάρχει και ειδική ακολουθία, να παρακαλεί τον Θεό στη δική Του κρίση να τον απαλλάξει αυτόν τον άνθρωπο απ’ αυτούς τους πόνους και από τη ζωή. Παρακαλεί, δεν κάνει ίδια, όμως, την επέμβαση να σταματήσει τη ζωή του. Κρίνει ότι άλλος είναι εκείνος, που έχει την εξουσία και στη ζωή και στο θάνατο. Με αυτό το το βλέμμα αντιμετωπίζει την ευθανασία η Εκκλησία. Στην περίπτωση της καύσης δεν υπάρχει κανένα δογματικό θέμα. Μερικοί λένε ότι θα αναστηθούμε από τα οστά μας, από τους σκελετούς μας. Ο Θεός από το μηδέν δημιούργησε τον άνθρωπο, μπορεί και από το μηδέν, από την τέφρα και από τα αέρια της καύσης, να ξανά αναστήσει τους νεκρούς. Δεν είναι ζήτημα δογματικό.

Καμία υπαναχώρηση στον γάμο ομοφυλόφιλων

ΧΡ: Θέλετε να μιλήσουμε λίγο για την ομοφυλοφιλία, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο και μιας παγκόσμιας συζήτησης τώρα, με τις κοινότητες των δικαιωματιστών να διεκδικούν διάφορα πράγματα και παγκοσμίως, αλλά και ευρωπαϊκά και στην Κύπρο.

ΜΑΚ. Η Εκκλησία αποδέχεται ότι υπάρχουν δύο φύλα, το λέει η Αγία Γραφή άρσεν και θήλυ εποίησε ο Θεός. Την ομοφυλοφιλία δεν τη θεωρεί ότι είναι, κάτι το οποίο προέρχεται εκ γενετής. Αν υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι νιώθουν ότι είναι ομοφυλόφιλοι, αυτούς η Εκκλησία τους προτρέπει να αντισταθούν σ’ αυτήν τους την ορμή. Όπως υπάρχουν και επιρρεπείς σε οποιαδήποτε άλλη κατάσταση μη αποδεκτή και λέμε με την προσπάθεια καταπολεμούμε πάθη, καταπολεμούμε έξεις, καταπολεμούμε καταστάσεις, έτσι γίνεται για την Εκκλησία. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι αυτούς τους ανθρώπους τους ρίχνει στον Καιάδα ή θεωρεί ότι δεν είναι άνθρωποι. Τους δέχεται, τους προτρέπει να επανέλθουν σ’ αυτά, τα οποία διδάσκει η Εκκλησία, αλλά και τους κατανοεί, τους προτρέπει σε επιστροφή.

ΧΡ. Δέχεται η Εκκλησία ότι στο παρελθόν πιθανόν αυτοί οι άνθρωποι να έβρισκαν και καταφύγιο στους κόλπους της και να έκρυβαν αυτό τους το χαρακτηριστικό κάτω από ένα ράσο;

ΜΑΚ. Πιθανότατα, πιθανότατα. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία πρέπει να το αποδέχεται. Όταν υπάρξουν και στην Εκκλησία κάποια σκάνδαλα, μπορεί ένα σκάνδαλο να είναι αυτής της υφής, δεν θα το αποδεχτεί η Εκκλησία, αλλά θα προσπαθήσει να το απομακρύνει από κοντά της.

ΧΡ. Ναι. Αυτή η συζήτηση, που επεκτείνεται, όμως, σε ένα φάσμα, σε ένα ευρύ φάσμα δικαιωμάτων, στο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, μετά στο δικαίωμα της τεκνοθεσίας, στο δικαίωμα να, της αλλαγής φύλου με τεχνητούς τρόπους, τί φαινόμενο είναι λέτε;

ΜΑΚ. Η Εκκλησία λέει ότι το φύλο προσδιορίζεται από τη φυσιολογία του ανθρώπου, δεν είναι κάτι το…, επιλογή και νομίζω και η επιστήμη σιγά-σιγά αρχίζει, ενώ είπαν στην αρχή από 15 χρονών, ύστερα πάνε 16, ύστερα πάνε 17, να αυτοπροσδιορίζουν, καταλαβαίνουν κι εκείνοι την αδυναμία αυτής της προσέγγισης. Η Εκκλησία λέει ότι το φύλο προσδιορίζεται από τη φυσιολογία του ανθρώπου και κάθε τι, το οποίο έχει ο άνθρωπος, μια επιρροή προς οποιαδήποτε άλλη αμαρτία ή οποιαδήποτε άλλη έξη, μπορεί να προσδιοριστεί με τον αγώνα. Αυτό είναι, που κάμει η Εκκλησία. Δεν αποδέχεται την ομοφυλοφιλία και καλεί τους ανθρώπους σε αγώνα εναντίον αυτής της έξης.

ΧΡ. Ναι. Βάζοντας τους, όμως, στο περιθώριο ή στη γωνιά;

ΜΑΚ. Δεν τους έβαλε καμιά φορά η Εκκλησία στο περιθώριο, ούτε τους καταδίκασε. Απλώς…

ΧΡ. Δεν τους ευλογεί.

ΜΑΚ. Απλώς τους επισημαίνει ότι πρέπει να αγωνιστούν για να απομακρύνουν αυτή την έξη από αυτούς, από πάνω τους.

ΧΡ. Ναι.

ΜΑΚ. Ούτε και θα μπορούσε βέβαια να ευλογήσει γάμο μεταξύ τους. Τί σημαίνει γάμος; Και από τον ορισμό και από την εποχή της ρωμαϊκής εποχής ορισμός του γάμου είναι μεταξύ ανδρός και γυναικός συνάφεια.

Αρχιεπίσκοπος: Η ομοφυλοφιλία δεν προέρχεται εκ γενετής- Υπάρχουν δύο φύλα

Exit mobile version