Η μειωμένη κατανάλωση του αμινοξέος που ονομάζεται ισολευκίνη, ενίσχυσε την απώλεια βάρους σε ποντίκια, παρόλο που κατανάνωλαν περισσότερες θερμίδες, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell Metabolism.
“Μας αρέσει να λέμε ότι η θερμίδα δεν είναι απλώς μια θερμίδα. Διαφορετικά συστατικά της διατροφής σας έχουν αξία και αντίκτυπο πέρα από τη λειτουργία τους ως θερμίδα, και έχουμε ψάξει σε ένα συστατικό που πολλοί άνθρωποι μπορεί να τρώνε πάρα πολύ.” είπε ο καθηγητής Dudley Laming, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
Επιπλέον, η μείωση της κατανάλωσης ισολευκίνης μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό του κινδύνου ορισμένων μορφών καρκίνου ενώ βελτιώνει τη δύναμη και παρατείνει τη διάρκεια ζωής. Τα ποντίκια που έτρωγαν λιγότερη ισολευκίνη έκαψαν επίσης περισσότερες θερμίδες ενώ έκαναν καθιστική ζωή, παρόλο που έτρωγαν περισσότερο.
Τα αμινοξέα είναι τα μοριακά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών και η ισολευκίνη βρίσκεται σε τρόφιμα όπως τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, η πρωτεΐνη σόγιας, με τα υψηλότερα επίπεδα σε μερικά από τα αγαπημένα τρόφιμα των ατόμων που κάνουν δίαιτα, όπως το κόκκινο κρέας, το άπαχο κοτόπουλο, το χοιρινό, το ψάρι, το τόφου, τα φασόλια, τις φακές, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους και λαχανικά όπως τα μπιζέλια.
Ο καθηγητής Lamming, ερευνητής μεταβολισμού στη Σχολή Ιατρικής και Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Wisconsin, ξεκίνησε να κατανοήσει καλύτερα τις επιπτώσεις της ισολευκίνης στην υγεία και τη σύνδεσή της με την υγιή γήρανση.
Οι ερευνητές για τη συγκεκριμένη έρευνα τάισαν ποντίκια είτε με μια ισορροπημένη δίαιτα ελέγχου, μια ισορροπημένη διατροφή χαμηλή σε μια ομάδα περίπου 20 αμινοξέων ή μια δίαιτα σχεδιασμένη με μειωμένη ποσότητα ισολευκίνης στα δύο τρίτα. Τα ποντίκια που έκαναν δίαιτα χαμηλή σε ισολευκίνη έζησαν περισσότερο, κατά μέσο όρο 33% περισσότερο για τα αρσενικά και 7% περισσότερο για τα θηλυκά. Με βάση 26 μετρήσεις υγείας, που κυμαίνονται από τη μυϊκή δύναμη και αντοχή μέχρι τη χρήση της ουράς και ακόμη και την τριχόπτωση, τα ποντίκια χαμηλής ισολευκίνης ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης ζωής τους.
«Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει αύξηση της διάρκειας ζωής με δίαιτες χαμηλών θερμίδων και χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες ή αμινοξέων που ξεκινούν σε πολύ νεαρά ποντίκια», λέει ο καθηγητής Lamming, του οποίου η εργασία υποστηρίζεται από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας. «Ξεκινήσαμε με ποντίκια που είχαν ήδη γεράσει. Είναι ενδιαφέρον και ενθαρρυντικό να πιστεύει κανείς ότι μια διατροφική αλλαγή θα μπορούσε να κάνει τόσο μεγάλη διαφορά στη διάρκεια ζωής και σε αυτό που ονομάζουμε «διάρκεια υγείας», ακόμη και όταν ξεκίνησε πιο κοντά στη μέση ηλικία».
Τα ποντίκια που ακολουθούσαν δίαιτες χαμηλής ισολευκίνης κατανάλωναν σημαντικά περισσότερες θερμίδες από τα αντίστοιχα της μελέτης, πιθανότατα για να προσπαθήσουν να αναπληρώσουν τη λήψη λιγότερης ισολευκίνης, σύμφωνα με τον καθηγητή. Αλλά έκαψαν επίσης πολύ περισσότερες θερμίδες, χάνοντας και στη συνέχεια διατηρώντας πιο αδύνατα σωματικά βάρη απλά μέσω προσαρμογών στο μεταβολισμό, όχι με περισσότερη άσκηση. Ταυτόχρονα, λέει ο καθηγητής Lamming, διατήρησαν πιο σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τα αρσενικά ποντίκια παρουσίασαν λιγότερη διόγκωση του προστάτη που σχετίζεται με την ηλικία. Και ενώ ο καρκίνος είναι η κύρια αιτία θανάτου για το διαφορετικό στέλεχος ποντικών στη μελέτη, τα αρσενικά με χαμηλή ισολευκίνη ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν όγκο.

Αντώνης Σαμαράς: «Έχει λάβει τις αποφάσεις του» λέει για το νέο κόμμα ο εκπρόσωπός του, Νίκος Τσούτσιας-Σφοδρή επίθεση στη ΝΔ για «σχέδιο αποδόμησης»
Αποτροπιαστικό γεγονός στη Σύρο: Σύλληψη πατέρα μετά από καταγγελίες για κακοποίηση βρέφους σε δημόσιο χώρο
Σε εξέλιξη έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. για εντοπισμό πυρήνων της Χαμάς σε Ελλάδα και Κύπρο – Η σύνδεση με τη Μαλαισία
Αττική: Τι έδειξαν οι έρευνες για την έντονη οσμή αερίου – Ποια χημική ουσία εντοπίστηκε
Συγκλονίζει ο Αντώνης Ρέμος για τον Παντελή Παντελίδη: Τι συνέβη το βράδυ πριν από το μοιραίο τροχαίο
Τραγωδία στην άσφαλτο: 70χρονη έχασε τη ζωή της σε φρικτό τροχαίο στα Μάλγαρα – Καρφώθηκε πίσω από νταλίκα, σοκάρουν οι εικόνες!
Σοκ στο Λονδίνο: Τριμελής οικογένεια έκανε «βουτιά θανάτου» από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη
Αιγιάλεια: Διπλή τραγωδία σε κατοικία – Μητέρα και γιος εντοπίστηκαν μέσα σε λίμνη αίματος
Κλιμάκωση της ρητορικής από τη Μόσχα: «Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα ακόμη και πυρηνικά»
Καιρός: Ανατροπή των δεδομένων για το Σαββατοκύριακο – “Aπαγορευτικές” οι εξορμήσεις στις παραλίες
Θλίψη στον δημοσιογραφικό κόσμο: Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 67 ετών η Νάντια Χριστολούκα
Διεθνής Πολιτική: Οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τη σχέση του με τον Μπενιαμίν Νετανιάχου και η επιρροή των ΗΠΑ στο Ισραήλ
Σοκ και τρόμος στη Βόρεια Ιρλανδία: Αφρικανός λαθρομετανάστης μαχαίρωσε και προσπάθησε να αποκεφαλίσει ανυποψίαστο πολίτη μέρα μεσημέρι στον δρόμο – Πολίτες έσωσαν τον τραυματία κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από βέβαιο θάνατο – Εσείς, τι λέτε; Τέτοιες εικόνες πόσο απίθανο είναι να ζήσουμε και στη χώρα μας;
Ο λαϊκός ξεσηκωμός στην Αλβανία φρενάρει το γιγαντιαίο σχέδιο Κούσνερ – Πρώτη μεγάλη νίκη για Βορειοηπειρώτες και Αλβανούς, αλλά οι διαδηλωτές δηλώνουν: “Ο αγώνας δεν τελείωσε μέχρι να ακυρωθεί οριστικά και να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι”
Έρχεται γενικευμένη ανατροπή στο Ουκρανικό μέτωπο: Ρωσικές αναφορές για σχέδιο εξουδετέρωσης 29 στρατηγικών γεφυρών στον Δνείπερο και πλήρη αποκοπή των Ουκρανικών γραμμών ανεφοδιασμού – Στο στόχαστρο η σύνδεση Οδησσού και Ρουμανίας