Η μαύρη σοκολάτα έχει πολλά οφέλη την υγεία, όπως η βελτίωση της καρδιαγγειακής λειτουργίας και η βελτίωση της διάθεσης. Όμως, νέα έρευνα αποκαλύπτει μια λιγότερο γνωστή πτυχή που προκαλεί ανησυχία δηλαδή την παρουσία βαρέων μετάλλων σε πολλές μάρκες και τύπους προϊόντων κακάο. Αυτή η ανακάλυψη έχει γεννήσει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων που καταναλώνουμε καθημερινά.
Η έρευνα για τη μαύρη σοκολάτα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Nutrition, εξέτασε 72 προϊόντα μαύρης σοκολάτας και κακάο κατά τη διάρκεια 8 ετών. Οι ερευνητές εστίασαν στη μέτρηση των επιπέδων μολύβδου και καδμίου, δύο βαρέων μετάλλων που είναι γνωστό ότι προκαλούν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, όταν καταναλώνονται σε υπερβολικές ποσότητες. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ανησυχητικά. Βρέθηκε ότι σχεδόν το 43% των προϊόντων υπερέβαιναν τα επιτρεπτά όρια μολύβδου, ενώ το 35% υπερέβαιναν τα όρια για κάδμιο. Αυτά τα βαρέα μέταλλα μπορούν να προκαλέσουν δυνητικά σοβαρές βλάβες στο ήπαρ τα νεφρά και τον εγκέφαλο εάν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες ή συχνά.
Μεγάλη προσοχή: Έρευνα αποκάλυψε πως η μαύρη σοκολάτα περιέχει βαρέα μέταλλα
Η ανατροπή
Μια ενδιαφέρουσα και αναπάντεχη ανακάλυψη της μελέτης είναι ότι τα βιολογικά προϊόντα μαύρη σοκολάτας παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα μολύβδου και καδμίου, σε σχέση με τα μη βιολογικά προϊόντα. Αυτό αμφισβητεί την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι απαλλαγμένα από τέτοιες επιβλαβείς ουσίες. Οι ερευνητές προτείνουν ότι η ποιότητα του εδάφους όπου καλλιεργούνται τα κακάο και οι μέθοδοι επεξεργασίας μπορεί να επηρεάσουν τα επίπεδα των βαρέων μετάλλων.
Συμβουλές για ασφαλή κατανάλωση
Παρόλο που η κατανάλωση ενός μόνο προϊόντος μαύρης σοκολάτας δε φαίνεται να είναι επικίνδυνη, η συνολική έκθεση σε βαρέα μέταλλα από πολλαπλές πηγές τροφών μπορεί να είναι ανησυχητική. Οι ερευνητές προτείνουν οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να καταναλώνουν σοκολάτα με μέτρο, όπως και άλλες τροφές που περιέχουν βαρέα μέταλλα, για παράδειγμα μεγάλα ψάρια των ωκεανών.
Μεγάλη προσοχή: Έρευνα αποκάλυψε πως η μαύρη σοκολάτα περιέχει βαρέα μέταλλα
Η νέα αυτή μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για ισορροπημένη διατροφή και προσοχή στην ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνουμε. Ενώ η μαύρη σοκολάτα μπορεί να χαρίσει απόλαυση και οφέλη για την υγεία, η προσοχή στις πηγές των τροφών και η αποφυγή υπερβολικής κατανάλωσης μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας σας.
Περισσότερα Νέα
-
Ανατροπή στη Μέση Ανατολή: Ο Τραμπ παίρνει όλο και περισσότερες αποστάσεις από το Ισραήλ και αλλάζει τα δεδομένα – Οι ρωγμές στην Αμερικανο-Ισραηλινή Συμμαχία, το παρασκήνιο και οι ραγδαίες εξελίξεις
-
Άδωνις Γεωργιάδης: Με προπέτασμα επιθετικότητας ο Υπουργός Υγείας προσπαθεί να δικαιολογήσει το ψηφιακό φακέλωμα των ευαίσθητων προσωπικών ιατρικών δεδομένων όλων των Ελλήνων και των Ελληνίδων – “Τοξικούς και αμόρφωτους” χαρακτηρίζει όσους διαφωνούν με τον “Μεγάλο Αδελφό” στον χώρο της Υγείας
-
Θρίλερ: Βρέθηκε νεκρός στα 41 του ο πρώην καθηγητής του Κέιμπριτζ, Τζέισον Άρντεϊ – Το σκάνδαλο με το πτυχίο του, οι κατηγορίες για λογοκλοπή, η παραίτηση και ο ξαφνικός θάνατος
-
Σοκ στις ΗΠΑ: Ο Τραμπ παραδέχεται για πρώτη φορά το αδιέξοδο στο Ιράν – Πως η “παντοδύναμη” Αμερικανική ισχύς “σκόνταψε” στην Τεχεράνη;
-
Συγκλονιστικές μαρτυρίες Πίστης από την Τήνο – Τα θαύματα της Μεγαλόχαρης που παραμένουν ζωντανά στη συλλογική μνήμη των προσκυνητών
-
Νέο βαρύ Ρωσικό πλήγμα στο Χάρκοβο: – Η Κουντίγιεβκα “έπεσε” στα χέρια των Ρώσων και η Ελληνική Κυβέρνηση επιμένει να πληρώνει τον λογαριασμό του πολέμου στην Ουκρανία με το “αίμα” των απλών πολιτών
-
Καιρός: Με βροχές, μπόρες και θυελλώδεις Βοριάδες ο Δεκαπενταύγουστος – Πότε έρχεται νέο κύμα καύσωνα; – Η πρόγνωση από τον Σάκη Αρναούτογλου
-
Μετά το σάλο, τις καταγγελίες και τις απόπειρες αυτοκτονίας ο Τραμπ δήλωσε ότι το αεροπλανοφόρο “USS Abraham Lincoln” φεύγει από τη Μέση Ανατολή
-
Μας άφησε άφωνους ο Ρόμπι Γουίλιαμς: “Έχω ΔΕΠΥ και μόλις έμαθα ότι είμαι και στο φάσμα του αυτισμού… “
-
Σοκ στη Βρετανία: Αυτός είναι ο 70χρονος επίσκοπος, που βίασε ανήλικο κορίτσι, 15 ετων, μετά από προσκύνημα
-
Νύχτα αγωνίας σε Ρέθυμνο και Κω: Τα πύρινα μέτωπα που παραμένουν σε εξέλιξη
-
Τι υπάρχει αλήθεια κάτω από την έρημο της Σαχάρας; Τα αρχαία ποτάμια, οι λίμνες, τα απολιθώματα και τα ίχνη ενός κόσμου που κάποτε ήταν εντελώς διαφορετικός
-
“Μπατε σκύλοι αλέστε”: Σύρος κατέγραφε μικρά κοριτσάκια με το κινητό του – «Το έκανα για τον Αλλάχ… », απάντησε με απίστευτο θράσος
-
Μαργκαρίτα Ρόιτ: Ποια είναι η 32χρονη Ρωσίδα καλλονή που επιστράτευσαν οι Μυστικές Υπηρεσίες της Ουκρανίας και φέρεται να σκότωσε τον πρώην διοικητή του Ουκρανικού υποβρυχίου «Zaporizhzhia», Ρόμπερτ Μανσούροβιτς Σαγκέεφ; – Η διπλή ζωή και τα… κρυφά χαρίσματα
-
Κόλαση στο Κραματόρσκ: Οι Ρώσοι εξαπέλυσαν τη σφοδροτερη επίθεση από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία – Χρησιμοποιήθηκαν FAB-3000, KAB-1500, Geran-2, Geran-3 και Iskander-M (Βίντεο)