Τα ξημερώματα της Καθαράς Δευτέρας, το Dolby Theater στο Λος Άντζελες φιλοξένησε την 97η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, μια εκδήλωση που, παρά τις μεγάλες φωτιές που είχαν προκαλέσει ανησυχία στους προηγούμενους μήνες, διεξήχθη κανονικά και απέσπασε την προσοχή με τις σημαντικές νίκες των ταινιών και των ηθοποιών.
Όσκαρ 2025: Θρίαμβος για το «Anora»
Το «Anora» απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, ολοκληρώνοντας μια βραδιά γεμάτη επιτυχίες, καθώς κέρδισε συνολικά σε πέντε κατηγορίες. Με σενάριο και σκηνοθεσία του Σον Μπέικερ, η ταινία είχε ήδη λάβει τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Επιπλέον, η ταινία έλαβε το βραβείο σκηνοθεσίας και το βραβείο πρωτότυπου σεναρίου.
Ο Έιντριεν Μπρόντι κατέκτησε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «The Brutalist», όπου υποδύεται έναν επιζώντα του Ολοκαυτώματος που αναζητά το «αμερικανικό όνειρο». Αυτό ήταν το δεύτερο Όσκαρ του Μπρόντι, 22 χρόνια μετά την πρώτη του νίκη για τον ρόλο του στην ταινία «Ο Πιανίστας».
Όσκαρ 2025: Θρίαμβος για το «Anora»
Η Μάικι Μάντισον, 25 ετών, απέσπασε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Anora», υποδυόμενη μια σεξεργάτρια που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσωπική της ζωή. Στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου, η Ζόι Σαλντάνια κατέκτησε το Όσκαρ για την ερμηνεία της στο «Emilia Pérez», το οποίο εξιστορεί τη ζωή ενός Μεξικανού βαρόνου ναρκωτικών που αλλάζει φύλο.
Το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου πήγε στον Κίραν Κάλκιν για την ερμηνεία του στο «A Real Pain», όπου υποδύεται έναν ευαίσθητο Αμερικανοεβραίο που ταξιδεύει στην Πολωνία. Το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου απονεμήθηκε στον Πίτερ Στρόαν για το θρίλερ «Κονκλάβιο», το οποίο αναδεικνύει τα μυστήρια της εκλογής νέου πάπα στο Βατικανό.
Συνολικά, οι νικητές και οι διακρίσεις της βραδιάς ήταν ποικίλες, με τη μουσική του «The Brutalist», τα κοστούμια του «Wicked», και τα φωτογραφικά έργα του «The Brutalist» να ξεχωρίζουν, ενώ η ταινία κινουμένων σχεδίων «Flow» απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων.