Mέση Ανατολή: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αποκτήσουμε πυρηνικά όπλα»!- Οι Φρουροί της Επανάστασης έριξαν τη «βόμβα» ξεγυμνώνοντας τους πολεμικούς σχεδιασμούς Τραμπ και Νετανιάχου

Μια εξέλιξη που αναμένεται να προκαλέσει έντονους γεωπολιτικούς κραδασμούς στη Μέση Ανατολή έρχεται από την Τεχεράνη, καθώς το ιρανικό πρακτορείο Fars News,το οποίο θεωρείται ότι εκφράζει τις θέσεις των Φρουρών της Επανάστασης, προχώρησε σε μια τοποθέτηση που σηματοδοτεί σημαντική αλλαγή στη δημόσια ρητορική του ιρανικού καθεστώτος.

Mέση Ανατολή: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αποκτήσουμε πυρηνικά όπλα»!- Οι Φρουροί της Επανάστασης έριξαν τη «βόμβα» ξεγυμνώνοντας τους πολεμικούς σχεδιασμούς Τραμπ και Νετανιάχου

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ιρανική ηγεσία αντιμετωπίζει πλέον την απόκτηση πυρηνικών όπλων ως τη μοναδική αποτελεσματική επιλογή προκειμένου να απομακρύνει το ενδεχόμενο στρατιωτικής επέμβασης από τους αντιπάλους της και να ενισχύσει την αποτρεπτική της ισχύ.

Για πολλά χρόνια, η Τεχεράνη επέμενε ότι το πυρηνικό της πρόγραμμα είχε αποκλειστικά ειρηνικούς σκοπούς και εξυπηρετούσε ενεργειακές και επιστημονικές ανάγκες. Η σημερινή παρέμβαση του Fars News, ωστόσο, συνιστά μια εντυπωσιακή μεταβολή της μέχρι πρότινος επίσημης γραμμής, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τις πραγματικές προθέσεις του Ιράν.

Δεν πρόκειται για μια ατυχή διατύπωση ή για μια δήλωση που μπορεί εύκολα να αποδοθεί σε παρερμηνεία. Αντιθέτως, εκτιμάται ότι αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης επικοινωνιακής στρατηγικής, η οποία είτε προετοιμάζει το έδαφος για την επίσημη ανακοίνωση απόκτησης πυρηνικών όπλων είτε επιχειρεί να διαμορφώσει το κατάλληλο κλίμα γύρω από μια δυνατότητα που ενδεχομένως έχει ήδη αποκτηθεί.

Το μήνυμα που εκπέμπεται προς την Ουάσιγκτον και το Τελ Αβίβ είναι ξεκάθαρο: η Τεχεράνη εμφανίζεται αποφασισμένη να μην υποχωρήσει απέναντι στις διεθνείς πιέσεις, στις οικονομικές κυρώσεις ή στις στρατιωτικές απειλές, επιλέγοντας να ενισχύσει τη στρατηγική της αποτροπής.

Mέση Ανατολή: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αποκτήσουμε πυρηνικά όπλα»!- Οι Φρουροί της Επανάστασης έριξαν τη «βόμβα» ξεγυμνώνοντας τους πολεμικούς σχεδιασμούς Τραμπ και Νετανιάχου

Το «μοντέλο της Πιονγιάνγκ»

Όλα δείχνουν ότι το Ιράν προσανατολίζεται πλέον στη λογική που ακολούθησε η Βόρεια Κορέα, θεωρώντας πως η κατοχή πυρηνικού οπλοστασίου αποτελεί τη μοναδική αξιόπιστη εγγύηση για την επιβίωση του καθεστώτος απέναντι σε οποιαδήποτε εξωτερική στρατιωτική επέμβαση. Έπειτα από δεκαετίες διαπραγματεύσεων, πιέσεων και διπλωματικών διεργασιών, η Τεχεράνη φαίνεται να έχει απολέσει την εμπιστοσύνη της στις πολιτικές λύσεις.

Το περιβάλλον αστάθειας στη Μέση Ανατολή, οι συνεχείς στρατιωτικές συγκρούσεις, οι τελευταίοι βομβαρδισμοί των ΗΠΑ και η εκτίμηση ότι η στρατιωτική ισχύς του Ιράν βρίσκεται αντιμέτωπη με ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, φαίνεται πως ωθούν την ιρανική ηγεσία σε μια στρατηγική που κινείται μεταξύ αποτροπής και επίδειξης απόλυτης ισχύος.

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση δεν εκλαμβάνεται απλώς ως μια ακόμη σκληρή δήλωση. Αντιθέτως, αποτυπώνει την πεποίθηση ότι η εποχή της αποκλειστικά συμβατικής αποτροπής έχει πλέον ολοκληρωθεί και ότι το πυρηνικό οπλοστάσιο θεωρείται από την Τεχεράνη απαραίτητος πυλώνας της εθνικής της ασφάλειας.

Εφόσον το Ιράν μετατρέψει αυτή τη ρητορική σε επίσημη στρατηγική και προχωρήσει στην απόκτηση πυρηνικών όπλων, η Μέση Ανατολή εισέρχεται σε μια εντελώς νέα, αχαρτογράφητη και εξαιρετικά επικίνδυνη περίοδο. Για πολλούς αναλυτές, η παρέμβαση του Fars News λειτουργεί ήδη ως ένα ισχυρό προειδοποιητικό μήνυμα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το παράθυρο της διπλωματίας ενδέχεται να στενεύει δραματικά.

Exit mobile version