“Μπράβο” από την Κυβέρνηση στη Διοίκηση των ΕΛΤΑ για τις σπατάλες – Πριν κατεβάσει τα ρολά ο “εκλεκτός τους” Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Σκλήκας έδινε δύο εκατ. ευρώ ενοίκιο για καινούργια γραφεία, 250 χιλ. ευρώ για μοντέρνα επίπλωση και 300 περίπου χιλ. στον εαυτό του για αυξημένες αμοιβές

Αντί να του τραβήξει τα αυτιά για το όργιο της σπατάλης στα ΕΛΤΑ και για το γεγονός ότι έκλεισε πραξικοπηματικά σε μια μέρα τα μισά καταστήματα των Ταχυδρομείων χωρίς να ρωτήσει κανέναν, η Κυβέρνηση έσπευσε να καλύψει πολιτικά, δηλαδή να πει “μπράβο”, στον ανεκδιήγητο μέχρι πρότινος Διευθύνοντα Σύμβουλο Γρηγόρη Σκλήκα. Υπενθυμίζουμε ότι ο Σκλήκας, γνωστός και ως “νεκροθάφτης των ΕΛΤΑ”, λίγο πριν κατεβάσει τα ρολά του συγκεκριμένου Οργανισμού, αύξησε τον μισθό του σχεδόν κοντά στις 300.000 ευρώ τον χρόνο, μετακόμισε σε καινούργια γραφεία με ενοίκια 2.000.000 ευρώ τον χρόνο και ξόδεψε 246.000 ευρώ για να πάρει πιο μοντέρνα έπιπλα!

Στη συνέχεια δε,  βγήκε με υπερβάλλοντα κυνισμό και θράσος, για να εξηγήσει σε εμάς τους… ιθαγενείς, γιατί κατεβάζει ρολά μέσα σε 48 ώρες στα μισά καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, βυθίζοντας τους πολίτες σε ανασφάλεια και απελπισία! Παρά ταύτα, ο Πρωθυπουργός μας έδωσε εντολή στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να τον καλύψει απόλυτα!

Ας δούμε όσα είπε ο κος Μαρινάκης: ατά την ενημέρωση των συντακτών, ο δημοσιογράφος του Documento Αντιλιάν Κοτζάι ρώτησε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, για το τι προτίθεται να κάνει το Μαξίμου, αναφορικά με τις καταγγελίες για σπατάλες, απευθείας αναθέσεις με τεράστια ποσά και ακριβοπληρωμένους διευθυντές στα ΕΛ.ΤΑ. Μάλιστα, ανέφερε ότι ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης σε συνεργασία με τον τέως CEO του οργανισμού Γρηγόρη Σκλήκα, φέρεται να σχεδίαζαν την υποβάθμιση των ΕΛ.ΤΑ., στοχεύοντας στην ιδιωτικοποίησή τους.

Ο Π. Μαρινάκης αρνήθηκε τα περί «κρυφού σχεδίου», ενώ επέλεξε να προσφέρει πλήρη κάλυψη στη διοίκηση του Οργανισμού. Επιχειρώντας να απαντήσει στο πού πήγαν τόσα λεφτά, ισχυρίστηκε πως πήγαν σε προηγούμενα χρέη, εθελούσιες εξόδους και «σε ανάγκες οι οποίες δεν αμφισβητούνται», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Αφού ανέφερε ότι «τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν να έχουν μια σταθεροποίηση οικονομική το 2020» και ότι «μέρος του πλάνου ανεκόπη από την πανδημία», ισχυρίστηκε επίσης ότι τώρα έχουν βελτιωθεί τα οικονομικά των ΕΛΤΑ. Ωστόσο υποστήριξε ότι «είναι αναγκαία» η «εξυγίανση» (όπως την ονόμασε), επειδή «αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο» και επειδή «άλλαξαν οι εποχές…».

Η ερώτηση του δημοσιογράφου και απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Όπως ανέδειξε το Documento, ο Κωστής Χατζηδάκης, σε συνεργασία με τον Γρηγόρη Σκλήκα, φαίνεται ότι είχαν σαν σκοπό την υποβάθμιση των ΕΛΤΑ με σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους. Υπάρχουν καταγγελίες για μεγάλες σπατάλες, απευθείας αναθέσεις με τεράστια ποσά και ακριβοπληρωμένους διευθυντές με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Είναι ενδεικτικό ότι, σχεδόν σε όλα τα καταστήματα πληρώνουν έως και τριπλάσιο ενοίκιο από την εμπορική αξία της περιοχής στην οποία εδρεύουν. Μάλιστα, όπως είπαν εργαζόμενοι στο Documento, τα ΕΛΤΑ δεν χρειάζονται κλείσιμο καταστημάτων, αλλά άμεσο διαχειριστικό έλεγχο και επέμβαση εισαγγελέα. Θα προβεί η Κυβέρνηση σε κάποια κίνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς ο κ. Χατζηδάκης ούτε την πρώτη ούτε τη δεύτερη τετραετία, με βάση δηλαδή τα υπουργεία από τα οποία είχε περάσει, είχε κάποια αρμοδιότητα, με εξαίρεση το διάστημα που ήταν υπουργός Οικονομικών και ήταν ο υπουργός που έχει την όποια ευρύτερη εποπτεία στο Υπερταμείο, αλλά ούτε βάσει ΦΕΚ ούτε βάσει αρμοδιοτήτων είχε, ούτε έχει κάποια αρμοδιότητα με τα ΕΛΤΑ, άρα αυτά τα περί «κρυφού σχεδίου», όχι μόνο του κ. Χατζηδάκη, αλλά οποιουδήποτε άλλου κυβερνητικού στελέχους είναι αποκυήματα φαντασίας. Να το ξεκαθαρίσω για ακόμα μια φορά.

Δεύτερον, τα ΕΛΤΑ έχουν δώσει απαντήσεις για όλα αυτά, τα οποία ακούγονται. Μπορώ να σας πω κάποια στατιστικά στοιχεία. Καταρχάς, η PWC στην οποία αναφερθήκατε και εσείς είχε ξεκινήσει ως σύμβουλος το 2018 στα ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν να έχουν μια σταθεροποίηση οικονομική το 2020. Μέρος του πλάνου ανεκόπη από την πανδημία. Τα ΕΛΤΑ εισέπραξαν το 2020-2021 280 εκατομμύρια ευρώ. Πολύ σωστά, δηλαδή 100 εκατομμύρια ευρώ μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και 180 εκατομμύρια για την καθολική υπηρεσία. Και από τα 280 που σας είπα, τα 135 εκατομμύρια χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη του κόστους του προγράμματος εθελούσιας εξόδου περίπου 2.000 υπαλλήλων. Την εξόφληση οφειλών που είχαν τα ΕΛΤΑ σωρεύσει από τα προηγούμενα χρόνια που κάποιοι δεν πλήρωναν πριν ΔΕΗ, δήμους, χρωστούσαν δηλαδή στο ευρύτερο δημόσιο, άρα ουσιαστικά στον Έλληνα φορολογούμενο. Γιατί όταν «μπαίνουν μέσα» Οργανισμοί και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αυτό δεν νομίζω ότι είναι καλό, την υλοποίηση του μετασχηματισμού και την κάλυψη ζημιών από έκτακτα γεγονότα όπως ο Covid, η κυβερνοεπίθεση που επηρέασε τον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας και τη χρηματοδότηση κεφαλαίων κίνησης τα επόμενα χρόνια.

Άρα το πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Πήγαν σε χρέη προηγούμενων, σε εθελούσια έξοδο και σε ανάγκες οι οποίες δεν αμφισβητούνται. Τα περί PWC ήταν εκεί πριν έρθει η Νέα Δημοκρατία στην διακυβέρνηση του τόπου. Τώρα, έχουν βελτιωθεί τα οικονομικά των ΕΛΤΑ; Βεβαίως και έχουν βελτιωθεί τα οικονομικά των ΕΛΤΑ. Και γιατί είναι αναγκαία αυτή η εξυγίανση; Γιατί αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Γιατί άλλαξαν οι εποχές. Γιατί πλέον οι ίδιοι οι πολίτες στην Ελλάδα επιλέγουν κατά 90% τον ταχυδρόμο στο σπίτι. Οι συνταξιούχοι κατά 92%. Και ενώ η υπηρεσία στο κατάστημα έχει αντιστοιχία στο 10% των εσόδων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αυτό κοστίζει στα Ελληνικά Ταχυδρομεία το 42%. Τρεις είναι οι όροι, το ξαναλέω: Κανένας πολίτης χωρίς εξυπηρέτηση στο σπίτι. Καμία περιοχή που θα κλείσει κατάστημα χωρίς εναλλακτική λύση και κανένας εργαζόμενος να μην χάσει τη δουλειά του.

Exit mobile version