Με την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ, αναμένονται σημαντικές αλλαγές στις προωθητικές ενέργειες που αφορούν τα βασικά αγαθά στα ράφια των καταστημάτων. Στόχος του νέου Κώδικα είναι η εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών και η ενίσχυση της διαφάνειας προς τους καταναλωτές.
Νέες αλλαγές στις εκπτώσεις και τις προσφορές των σούπερ μάρκετ: Έρχονται ενισχυμένοι έλεγχοι και τσουχτερά πρόστιμα
Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία του Κώδικα είναι η σαφής αναγραφή της τιμής πριν και μετά την έκπτωση σε όλα τα προϊόντα, κάτι που αναμένεται να βοηθήσει τους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα την αξία των προσφορών. Όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, οι κανόνες του Κώδικα Δεοντολογίας ισχύουν πλήρως από την 1η Ιανουαρίου 2025, ενώ για ορισμένες ήδη συμφωνημένες προσφορές θα δοθεί περίοδος «χάριτος» μέχρι τις 31 Μαΐου 2025.
Ο Κώδικας προβλέπει ότι οι εκπτώσεις και προσφορές θα πρέπει να βασίζονται σε μία τιμή αναφοράς, δηλαδή στην χαμηλότερη τιμή που πωλήθηκε το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες. Επιπλέον, οι προσφορές ποσοτικού τύπου (π.χ., “αγοράζεις ένα, παίρνεις άλλο δωρεάν”) δεν μπορούν να διαρκούν όλο το χρόνο, καθώς αυτό θα παραβίαζε την πραγματική τιμή του προϊόντος.
Νέες αλλαγές στις εκπτώσεις και τις προσφορές των σούπερ μάρκετ: Έρχονται ενισχυμένοι έλεγχοι και τσουχτερά πρόστιμα
Παράλληλα, η κυβέρνηση ενισχύει τους ελέγχους στην αγορά, με τη ΔΙΜΕΑ να προσλαμβάνει 30 νέα στελέχη και την Επιτροπή Ανταγωνισμού να ενισχύει τον ρόλο της. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει δηλώσει ότι οι έλεγχοι δεν θα είναι μόνο ενημερωτικοί, αλλά θα οδηγήσουν σε αυστηρά πρόστιμα για τις παραβάσεις.
Οι αλλαγές αυτές έρχονται σε μια εποχή που οι καταναλωτές ζητούν περισσότερη διαφάνεια στις τιμές, ενώ οι έλεγχοι ενδέχεται να φέρουν πιο ξεκάθαρες και δίκαιες προσφορές στην αγορά.