Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ακραία εφαρμογή του και τα εξοντωτικά πρόστιμα φέρνουν «κοινωνική απορρύθμιση!»- Δραματική μείωση της κατανάλωσης και συρρίκνωση της «νυχτερινής ζωής»

Οι πολίτες πλέον φοβούνται ότι δύο ποτήρια κρασί μπορούν να τους στερήσουν το δίπλωμα οδήγησης για μήνες και... δεν βγαίνουν από το σπίτι!

Η ακραία εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προκαλεί έντονη κοινωνική απορρύθμιση και σημαντικές οικονομικές απώλειες.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ακραία εφαρμογή του και τα εξοντωτικά πρόστιμα φέρνουν «κοινωνική απορρύθμιση!»- Δραματική μείωση της κατανάλωσης και συρρίκνωση της «νυχτερινής ζωής»

Οι πολίτες πλέον αποφεύγουν να βγουν από το σπίτι τους, φοβούμενοι ότι οποιαδήποτε παραβίαση των κανόνων οδήγησης μπορεί να τους κοστίσει ακριβά. Η κυβέρνηση προβάλλει την εγκατάσταση καμερών τεχνητής νοημοσύνης σε οκτώ σημεία της Αττικής, που ήδη έχουν καταγράψει χιλιάδες παραβάσεις, ενώ οι πολίτες νιώθουν να «εκφοβίζονται» από τον συνεχή έλεγχο.

Ωστόσο, το ΑΙ δεν διαθέτει ανθρώπινα συναισθήματα ούτε κρίση. Αντιλαμβάνεται μια παράβαση ως απόλυτη και αγνοεί τις συνθήκες που οι ανθρώπινοι ελεγκτές λαμβάνουν υπόψη: την ταχύτητα ενός αυτοκινήτου σε έναν δρόμο χωρίς κίνηση, ένα αναγκαίο προσπέρασμα ή ακόμη και την πίεση χρόνου ενός οδηγού.

Για παράδειγμα, ένα όριο ταχύτητας 90 χλμ./ώρα μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί ασυνείδητα κατά 10 χλμ./ώρα. Ο ανθρώπινος έλεγχος θα αναγνώριζε ότι δεν συνιστά κίνδυνο, ενώ η κάμερα ΑΙ θεωρεί την παράβαση αδιαμφισβήτητη.

Η κατάσταση δημιουργεί έντονο αίσθημα αδικίας. Οι πολίτες πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας που υποτίθεται πως συντηρούν τους δρόμους, οι οποίοι όμως παραμένουν σε κακή κατάσταση για δεκαετίες — σε κάποιες περιπτώσεις από τη δεκαετία του ’80.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ακραία εφαρμογή του και τα εξοντωτικά πρόστιμα φέρνουν «κοινωνική απορρύθμιση!»- Δραματική μείωση της κατανάλωσης και συρρίκνωση της «νυχτερινής ζωής»

Το όριο αλκοόλης για το αλκοτέστ προκαλεί επίσης έντονες αντιδράσεις: δύο ποτήρια κρασί μπορούν να το ξεπεράσουν, καθιστώντας την έξοδο για διασκέδαση πρακτικά αδύνατη χωρίς να περιοριστεί κανείς στο εμφιαλωμένο νερό.

Η λύση που προτείνει η κυβέρνηση, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν επαρκεί. Πολλές περιοχές της Αττικής, όπως ο Βύρωνας, η Νέα Σμύρνη, το Καματερό ή η Γλυφάδα, δεν διαθέτουν επαρκή δίκτυα ΜΜΜ, ενώ το ίδιο ισχύει και στη Θεσσαλονίκη. Η εναλλακτική των ταξί καθίσταται δαπανηρή, περιορίζοντας περαιτέρω τη νυχτερινή δραστηριότητα των πολιτών.

Οι οικονομικές συνέπειες είναι ήδη ορατές: μειωμένος τζίρος στη χριστουγεννιάτικη αγορά, αδειανά μαγαζιά τα Σάββατα βράδυ, κάτι αδιανόητο ακόμη και στα χρόνια των Μνημονίων. Οι κοινωνικές συνέπειες αναμένονται εξίσου σοβαρές, καθώς χιλιάδες πολίτες κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς δίπλωμα, με υπέρογκα πρόστιμα και περιορισμένη κοινωνική ζωή, σε μια περίοδο διαρκούς καταθλιπτικής ατμόσφαιρας που ξεκίνησε το 2010.

Παράλληλα, η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ φαίνεται να προωθεί ταυτόχρονα την αυτοματοποίηση της οδήγησης και τα «έξυπνα» οχήματα. Η επιχειρηματολογία των κυβερνητικών και φιλοκυβερνητικών μέσων ότι «σε προηγμένες χώρες εφαρμόζονται παρόμοιοι κανόνες» χάνει την αξιοπιστία της, όταν οι πολίτες δεν απολαμβάνουν ταυτόχρονα τις κοινωνικές και οικονομικές παροχές που ισχύουν σε αυτές τις χώρες.

Η χώρα βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με μια νέα πραγματικότητα: αυστηρή, χωρίς ανθρώπινη κρίση, όπου η κοινωνική ζωή περιορίζεται και η οικονομία δοκιμάζεται, ενώ οι πολίτες καλούνται να συμμορφωθούν σε έναν αυστηρό κώδικα που φέρνει περισσότερα εμπόδια παρά ασφάλεια.

Exit mobile version