Με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έσπευσε να εκδώσει ανακοίνωση σχετικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο, ωστόσο, φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά προβλήματα και αδυναμίες, αφήνοντας την κυβέρνηση πλήρως εκτεθειμένη.
Τέμπη: Η απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Στην προσπάθειά του να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, το Υπουργείο υπενθυμίζει ότι συνεχίζει να εφαρμόζει το Σχέδιο Δράσης που εκπονήθηκε μετά την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), επιμένοντας ότι όλα βαίνουν καλώς. Ωστόσο, διακριτικά παραλείπει να σχολιάσει μείζονα ζητήματα του πορίσματος, όπως το άγνωστο καύσιμο, τις ελλείψεις στη διαχείριση του δυστυχήματος και—κυρίως—τη θανατηφόρα συνέπεια της μη εφαρμογής της σύμβασης 717.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η στάση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς το πόρισμα επιβεβαιώνει ότι το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας είχε χρόνιες παθογένειες, οι οποίες, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες, δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως. Η κυβέρνηση, ωστόσο, εμφανίζεται αμετανόητη και υπερασπίζεται τις πρωτοβουλίες της, επαναλαμβάνοντας ότι οι διαδικασίες εκσυγχρονισμού «τρέχουν»—απλώς όχι τόσο γρήγορα ώστε να σώσουν 57 ζωές.
Τέμπη: Η απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που παρουσιάστηκε, σήμερα, εδράζεται στο ευρωπαϊκό και εθνικό θεσμικό πλαίσιο, με πλήρη ανεξαρτησία, διαφάνεια και παροχή πρόσβασης σε όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, και με στόχο να ενισχυθεί η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το πόρισμα:
- αναλύει παράγοντες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών,
- καταγράφει τις χρόνιες παθογένειες του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας,
- αναδεικνύει τα πρόσθετα προβλήματα που προέκυψαν από την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας,
- καταδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης και βελτίωσης της ποιότητας του ανθρωπίνου κεφαλαίου,
- παραθέτει τις ορθές πρωτοβουλίες που έχουν πραγματοποιηθεί, δρομολογηθεί και υλοποιούνται από την Κυβέρνηση για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών,
- προχωρά σε συστάσεις, πρωτίστως προς τον διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ και τη σιδηροδρομική επιχείρηση Hellenic Train, για τη βελτίωση των δομών και της λειτουργίας τους.
Σε γενικές γραμμές, το πόρισμα επιβεβαιώνει τα βασικά συμπεράσματα της Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), που υποβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2023, και η οποία οδήγησε στη διαμόρφωση, υποβολή και εφαρμογή Σχεδίου Δράσης για την Ασφάλεια και τη Διαλειτουργικότητα, υπό τον συντονισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμβολή των ευρωπαϊκών θεσμών. Οποιαδήποτε πρόσθετη ενέργεια προκύπτει από το πόρισμα, σε συνεργασία με τον ERA, θα ενσωματωθεί στο Σχέδιο Δράσης.
Σήμερα, το Σχέδιο Δράσης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, με την Κυβέρνηση να έχει ήδη υποβάλει 3 διμηνιαίες αναφορές προόδου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Σεπτέμβριος 2024, Νοέμβριος 2024 και Ιανουάριος 2025).
Το εν λόγω Σχέδιο Δράσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, καλύπτει 5 βασικές θεματικές ενότητες:
- Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στη σιδηροδρομική ασφάλεια, με βάση το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο.
- Βελτίωση των διαδικασιών διαπίστευσης, παρακολούθησης και κοινοποίησης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
- Οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα.
- Ενίσχυση του Εθνικού Φορέα Διερεύνησης (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
- Προώθηση γνώσης και κουλτούρας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Στη βάση αυτού του Σχεδίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και έχει επιτύχει διακριτά αποτελέσματα, ολοκληρώνοντας πολλές δράσεις στις ανωτέρω θεματικές ενότητες, όπως αναγνωρίζεται και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Ρωσία: Δεν θα κάτσει να περιμένει κανέναν ο Πούτιν!- Στην Ινδία για πρώτη φορά μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, βάζει τέλος στο αφήγημα περί «διπλωματικής απομόνωσης» της Μόσχας!
Κρεμλίνο: «Eάν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίσουμε τον πόλεμο» ξεκαθάρισε ο Πεσκόφ
Σάλος με την efood: Έριξε «τυράκι» το μπόνους στους διανομείς για να δουλέψουν εν μέσω της σφοδρής καταιγίδας!- Μετά τη δημόσια κατακραυγή ανέστειλε προσωρινά την υπηρεσία!
Μαρία Καρυστιανού: Αινιγματική «η μάνα των Τεμπών»-Βλέπει «κίνημα πολιτών υπό διαμόρφωση» αλλά «δεν ξέρει αν θα βγει μπροστά»
Ιταλία: «Οι Ρώσοι νίκησαν τον Χίτλερ και τον Ναπολέοντα, δεν θα χάσουν ποτέ από τον Ζελένσκι»-Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Ματέο Σαλβίνι «ξέκοψε» τη συζήτηση για νέες αποστολές όπλων στην Ουκρανία!
Δίκη Σήφη Βαλυράκη: Σοκαριστική κατάθεση από αυτόπτη μάρτυρα!-«Του φώναζαν φύγε κ…γερε, είδα να τον χτυπούν με κοντάρι στο κεφάλι και να πέφτει στη θάλασσα»
Απίστευτο σκάνδαλο στη Γαλλία: Στέλεχος υπουργείου έριχνε διουρητικό στον καφέ γυναικών επί μία δεκαετία, για να τις βλέπει να ουρούν!- 240 τα επιβεβαιωμένα θύματα του διεστραμμένου μέχρι τώρα!
Άμυνα: Puls και Rafale μετατρέπουν το Αιγαίο σε «κλειστή λίμνη!»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Aγρότες στη Θήβα έκλεισαν την εθνική Αθηνών – Λαμίας – Ενισχύεται το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια Θεσσαλονίκης-Θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Reuters: Οι χειρισμοί του Ζελένσκι «μικραίνουν» επικίνδυνα την Ουκρανία!- Στο χείλος δημογραφικής καταστροφής η χώρα- Ο πληθυσμός έχει μειωθεί κατά 6 εκατομμύρια μέσα σε 4 μόλις χρόνια!
Βενεζουέλα: «Παζαρεύει» την έξοδο του ο Μαδούρο!-Ζήτησε 200 εκατ. δολάρια και αμνηστία για 100 αξιωματούχους του από τον Τραμπ για να φύγει!
Λουτράκι: Συνεχίζει την «παράνοια» η δασκάλα που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή!-«Την θώπευσε στο στήθος γιατί είχε ερωτική διάθεση» ισχυρίστηκε ο δικηγόρος της!
New York Times: Αυτές είναι οι δύο «αδυναμίες» του Πούτιν που μπορεί να τον «στριμώξουν» στην διαπραγμάτευση με την Ουκρανία
Βενεζουέλα: Φοβάται για τη ζωή του ο Μαδούρο!- Θα… «εξουδετερωθεί» πριν προλάβει να εγκαταλείψει τη χώρα;
Λούτσα: Αυτή την ώρα η τελευταία πράξη του δράματος- Συγγενείς και φίλοι αποχαιρετούν τον 24χρονο Σωτήρη κρατώντας λευκά τριαντάφυλλα