Μια εξοργιστική καταγγελία είδε το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την οποία συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ γυρίζουν τα σχολεία του Δήμου Πειραιά και απαιτούν την άμεση εξόφληση των χρεών προς τη ΔΕΗ, ειδάλλως προειδοποιούν για επερχόμενες διακοπές ηλεκτροδότησης!
Αν όντως ισχύει αυτό, τότε δεν μιλάμε μόνο για ντροπή ή για αναλγησία, αλλά για αίσχος!…
Το γεγονός από μόνο του είναι εξοργιστικό, δεν υπάρχουν λόγια! Σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, που έχει στη διάθεσή του το europost.gr συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ “επισκέπτονται” σχολεία του Δήμου Πειραιά, ζητούν να συναντηθούν με τους Διευθυντές/Διευθύντριες, ώστε να “ενημερώσουν” για το χρέος του σχολείου προς τη ΔΕΗ, αλλά και την πρόθεση του ΔΕΔΔΗΕ να κόψει το ρεύμα, αν το χρέος δεν αποπληρωθεί!
Τι να σχολιάσει κανείς;
Το γεγονός ότι τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση, με συνέπεια να έχουν πια χρέη στη ΔΕΗ;
Την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του ρεύματος, πριν και μετά την περιβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής, που κατατρώει ένα πολύ μεγάλο μέρος των χρημάτων που λαμβάνει ένα σχολείο; Όπως ακριβώς συμβαίνει και σε χιλιάδες οικογένειες, μαθητών μας και εκπαιδευτικών, που απειλούνται με “κατέβασμα του διακόπτη”, καταδικάζονται στην ενεργειακή φτώχεια και εξαθλίωση, πληρώνουν ληστρικά τιμολόγια
Την αναλγησία της ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ εδώ και πάρα πολλά χρόνια εταιρείας ΔΕΗ Α.Ε., των άλλων ιδιωτικών εταιρειών, που απειλούν με διακοπές ρεύματος, μέχρι και σχολεία;
Το πρόβλημα είναι σοβαρό και δεν χωράει καμία επανάπαυση, κανένας εφησυχασμός! Ούτε μπορεί να λυθεί οριστικά με διάφορα “μπαλώματα”, όπως η πρόσφατη έκτακτη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών από το Υπουργείο Εσωτερικών, για να καλυφθούν όπως-όπως οι τεράστιες αυξήσεις σε Ενέργεια-Θέρμανση! Το πρόβλημα θα επανέλθει!
Το ταμειακό απόθεμα των σχολείων έχει συρρικνωθεί σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο (1000, 1500, 2000 ευρώ, ανάλογα το μέγεθος του σχολείου), που επιτρέπει τα απολύτως απαραίτητα, πολλές φορές, ούτε καν αυτά.
Π.χ1.: Γενικό Λύκειο του Πειραιά, διαθέτει περίπου 1200 ευρώ υπόλοιπο, όταν μόνο η συντήρηση των φωτοτυπικών, μαζί με τα αναλώσιμά τους, απαιτεί περίπου 600 ευρώ μέσα στη χρονιά. Όταν μια σοβαρή επισκευή που απαιτεί υδραυλικό μπορεί να ανέλθει σε 200-300 ευρώ.
Π.χ.2: Σχολικό συγκρότημα σε Δήμο της Β’ Πειραιά (Γυμνάσιο και ΓΕΛ που συστεγάζονται σε κτίριο 60 ετών). Τα 2 σχολεία με 470 μαθητές και 70 εκπαιδευτικούς, διαθέτουν το 70% της χρηματοδότησης για πληρωμή αποκλειστικά ΔΕΚΟ-Θέρμανση και τίποτα άλλο! Η χρηματοδότηση είναι περίπου 20 χιλιάδες το χρόνο (και για τα 2 σχολεία, δηλαδή 10 χιλιάδες για το καθένα), όταν μόνο η ΔΕΗ έρχεται περίπου 3 χιλιάδες το δίμηνο! Είναι τέτοια η κατάσταση, που τα 2 σχολεία έχουν πλέον χρέος στη ΔΕΗ, αφού για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς, δεν πληρώνουν όλο το ποσό, αλλά «έναντι» (π.χ. 2000) και διατηρείται ένα χρέος περίπου 7 χιλιάδες ευρώ!
Π.χ.3: ΓΕΛ σε άλλο μεγάλο Δήμο της Β’ Πειραιά, λαμβάνει 1000 ευρώ το μήνα, περίπου 12 χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Από αυτά, τα 500-700 το μήνα πάνε μόνο στη ΔΕΗ!
Σε άλλο ΓΕΛ του ίδιου Δήμου, που έχει την «ατυχία» να φιλοξενεί αθλητικές δραστηριότητες το απόγευμα (Αθλητικοί Σύλλογοι), η ΔΕΗ είναι πάνω από 1000 ευρώ το μήνα!
Πχ4: Χαρακτηριστικότερη όλων των περιπτώσεων, η δημόσια κραυγή αγωνίας, η διαμαρτυρία του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου για τους λογαριασμούς ρεύματος, που αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι, με την αύξηση του λογαριασμό με την επιβολή της ρήτρας αναπροσαρμογής, δαπανήθηκε από Ιανουάριο 2020 έως Μάρτιο 2022 το 75% των εσόδων του σχολείου, μόνο για τη ΔΕΗ (από 35% περίπου πρις τις τεράστιες αυξήσεις στο ρεύμα)!
Π.χ.4: σε μεγάλο Δήμο ευθύνης της ΕΛΜΕ Πειραιά: από 1/1-31/7, η ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, κόστισε όσο περίπου μία τακτική δόση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό (από τις 4 χρονιάτικες συνολικά)! Δηλαδή, μία από τις 4 δόσεις χάθηκε, μέσα στο «πηγάδι» της ρήτρας αναπροσαρμογής!
Από 1/8 σταμάτησε να ισχύει βέβαια η ρήτρα, αλλά ανέβηκε η κιλοβατώρα και τα αποτελέσματα της αύξησης θα φανούν στους επόμενους λογαριασμούς. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει στα σπίτια μας.
Τι άλλο να προσθέσεις κανείς;
Τα ίδια και στη Θέρμανση!
Το σχολικό συγκρότημα που προαναφέραμε (2 σχολεία) πλήρωσε «έναντι» για Φυσικό Αέριο 2 χιλιάδες ευρώ για τους μήνες Απρίλη-Μάη-Ιούνη και άλλα 450 ευρώ για Ιούλιο-Αύγουστο. Δηλαδή, σχεδόν 2,5 χιλιάδες ευρώ, σε μήνες με μηδενική κατανάλωση! Το αντίστοιχο ποσό ήταν περίπου 500 ευρώ για ίδιους μήνες, πριν τις ανατιμήσεις, δηλαδή έχει αυξηθεί 5 φορές περίπου!
Στο ΓΕΛ που αναφέραμε πριν σαν παράδειγμα (που λαμβάνει 1000 ευρώ το μήνα και δαπανά τα 500-700 ευρώ στη ΔΕΗ) το Φ.Α. κοστίζει πάνω από 1000 ευρώ το μήνα τους μήνες που ανάβει η Θέρμανση, ενώ πριν από 2 χρόνια κόστιζε 500-700 το μήνα.
Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά, από 3 μεγάλους Δήμους της Α’ και Β’ Πειραιά! Η ίδια τραγική κατάσταση αποτυπώνεται, ωστόσο, σε όλα τα σχολεία, σε όλους τους Δήμους.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση, παρά τα χάλια που αναφέραμε παραπάνω, ετοιμάζει και νέο κόφτη 10%, εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι εξοικονόμησης ενέργειας!
Η κατάσταση είναι δραματική, οι Διευθυντές των σχολείων βγάζουν κραυγή αγωνίας.

Εξοπλιστικά – Ακόμη μία… “επιτυχία” της Κυβέρνησης Μητσοτάκη: Το «χρυσό» πακέτο που θα λαμβάναμε -ως αντάλλαγμα- για τη στρατιωτική βοήθεια που στείλαμε στην Ουκρανία και δεν ήρθε ποτέ – Οι υποσχέσεις των ΗΠΑ, οι προσδοκίες της Αθήνας και η σκληρή προσγείωση στην πραγματικότητα
Σκάνδαλο υποκλοπών : Εξαγωγές λογισμικών παρακολούθησης καί από την Βουλγαρία κάνει εταιρεία συμφερόντων του Τάλ Ντίλιαν – Αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Politico
Ο φόβος για το κόμμα του Αντώνη Σαμαρά οδηγεί το Μέγαρο Μαξίμου σε «υπόγεια συμφωνία» με τον Ηλία Κασιδιάρη για να κάνει δική του πολιτική κίνηση μόλις βγει από τις φυλακές τον Σεπτέμβριο – Τι αποκαλύπτει η εφημερίδα «Δημοκρατία»;
Λιγνίτης : Σόκ στο Πανελλήνιο από την καταστροφή της ενεργειακής ραχοκοκκαλιάς της Χώρας – Γιατί έπρεπε να ανατινάξουν τους τεράστιους καδοφόρους εκσκαφείς που έβγαζαν από τα σπλάχνα της γης μας τον ορυκτό μας πλούτο ; – Ποιοι μεθοδεύουν την ενεργειακή εξάρτηση της Ελλάδος από το εξωτερικό ;(Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο)
Τουρκία: Ηγετικό ρόλο επιδιώκει να αποκτήσει στο ΝΑΤΟ μετά την απόφαση του Τραμπ να αποσύρει σταδιακά από την Ευρώπη το μεγαλύτερο μέρος των Αμερικανικών δυνάμεων – “Καρφιά” κατά της Συμμαχίας Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ από τον Τούρκο ΥΠΑΜ Γιασάρ Γκιουλέρ – Πως ο Ερντογάν σκέπτεται να εκμεταλλευτεί την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις 7 και 8 Ιουλίου στην Άγκυρα;
Αντώνης Σαμαράς: Σε διψήφια ποσοστά η δυνητική ψήφος – Αφαιρεί από 3% έως 7% από την εκλογική δύναμη Μητσοτάκη – Τι βγάζουν οι μυστικές δημοσκοπήσεις – «Θερινός συναγερμός» στο Μέγαρο Μαξίμου
Αυτή είναι η ανάπτυξη του Μητσοτάκη: Η ακρίβεια «καταβροχθίζει» τα εισοδήματα των εργαζομένων- Μόλις 18 ημέρες στην καλύτερη περίπτωση καλύπτει ο μισθός! – Το 50% των εργαζομένων αναζητά και δεύτερη δουλειά για να τα βγάλει πέρα!
Ελληνο-Τουρκικά: Την ώρα που στην Αθήνα “κοιμούνται” στην Άγκυρα δουλεύουν – Ετοιμάζει ο Ερντογάν Συμφωνία με την Αίγυπτο για να αρπάξει από την Ελλάδα την ΑΟΖ του νησιωτικού συμπλέγματος του Κστελλορίζου – Οι κίνδυνοι που απορρέουν για την Ελλάδα από την Τετραμερή Συμμαχία Τουρκίας – Αιγύπτου, Σαουδικής Αραβίας και Πακιστάν
Γεωπολιτική κλιμάκωση: Ρητορική-σοκ από τη Μόσχα για πιθανό πυρηνικό πλήγμα στην Ευρώπη εντός 12 μηνών
Αντί να καταπολεμήσει τα καρτέλ και την ακρίβεια που γονατίζουν τα Ελληνικά νοικοκυριά η Κυβέρνηση εμπαίζει τους Έλληνες με την κωμική εφαρμογή “PosoKanei” -Οι εξουθενωμένοι εργαζόμενοι και οι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι καλούνται να κάνουν… περιοδεία στα σούπερ μάρκετ μπας και βρουν ένα προϊόν φτηνότερο κατά ένα ευρώ – Για πόσο ακόμη θα εξακολουθήσουν να προσβάλλουν την νοημοσύνη μας;
Τουρκία: Ο Ερντογάν συμμαχεί με το Πακιστάν και το Κατάρ για ένα ιδιότυπο “μουσουλμανικό ΝΑΤΟ” – Πακιστανοί πιλότοι με Τουρκικά F16 σε παραβιάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου – Κοινά αεροναυτικά γυμνάσια στο Αιγαίο και την Ν.Α.Μεσογειο – Γιατί η Ελλάδα δεν συμπράττει πιο συστηματικά με την Ινδία για να συγκροτήσει τον αντίπαλο πυλώνα ;
Απίστευτη… “επιτυχία” του “Επιτελικού Κράτους” Μητσοτάκη: Στην καρδιά της τουριστικής περιόδου και σε μια χρονιά που “πνιγήκαμε” από τις βροχές Τήνος, Αλόννησος, Κάρπαθος, Αστυπάλαια και Πάτμος μένουν χωρίς νερό – Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τα νησιά λόγω δραματικής λειψυδρίας
Η αγωνία του “τερματοφύλακα” Κυριάκου Μητσοτάκη πριν από τα ” πέναλτυ” του Αντώνη Σαμαρά – Ένα βιβλίο και μια ταινία που ταιριάζουν απόλυτα στην ατμόσφαιρα που επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου ,εν όψει της δημοσιοποίησης των αποφάσεων του πρώην Πρωθυπουργού
ΗΠΑ και Ιράν υπέγραψαν ηλεκτρονικά τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης τα 14 σημεία της Συμφωνίας μεταξύ τους για τον τερματισμό των πολεμικών συγκρούσεων – Πληθαίνουν οι φωνές στην Αμερική που επιμένουν ότι ο μεγάλος κερδισμένος είναι η Τεχεράνη – Ανακουφισμένος ο Τραμπ επειδή βγήκε από μία παγίδα πολέμου λίγους μήνες πριν από τις κρίσιμες ενδιάμεσες εκλογές