Πριν αρκετά χρόνια, οι προσπεράσεις βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη και κόστιζαν εκατοντάδες ζωές κάθε χρόνο, επειδή βγαίναμε στο αντίθετο ρεύμα για να τις πραγματοποιήσουμε. Οι μετωπικές συγκρούσεις στην – υποτιθέμενη – Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών, στο πέταλο του Μαλιακού, στα Τέμπη και στην περιβόητη διαδρομή της Κατάρας στην Ήπειρο είναι μερικά από τα σημεία του παρωχημένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου, όπου συνέβησαν στο παρελθόν πολύνεκρα δυστυχήματα και ξεκληρίστηκαν ολόκληρες οικογένειες και μαθητικές τάξεις.
Ευτυχώς, τώρα πλέον έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα ένα εκτεταμένο δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας, που κοστίζουν μεν ακριβά διόδια, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται στην κυριολεξία για επένδυση ζωής.
Ακόμη όμως και σήμερα, εξακολουθούν και υπάρχουν πολλές δύσκολες διαδρομές με στροφές, και περιορισμένη ορατότητα, όπου κινούνται μεταξύ άλλων βαρέα οχήματα, τρακτέρ ή και Ι.Χ. με χαμηλές ταχύτητες και μας βάζουν στον πειρασμό να τα προσπεράσουμε, όσο γρηγορότερα γίνεται. Η βιασύνη και η έλλειψη βασικών γνώσεων μπορεί όμως να αποδειχθούν πολύ επικίνδυνες, αν παρασυρθούμε και κάνουμε κάποιο ή κάποια από τα παρακάτω συνηθισμένα λάθη.
Λανθασμένος υπολογισμός
Η προσπέραση απαιτεί σβελτάδα, αλλά και αρκετά διαθέσιμα μέτρα ελεύθερου δρόμου, όταν βγούμε στο αντίθετο ρεύμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε πόσο μέτρα θα χρειαστούμε για να προσπεράσουμε με ασφάλεια και χωρίς ταχυπαλμίες. Αν κινούμαστε με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και επιχειρούμε να προσπεράσουμε ένα προπορευόμενο όχημα που πηγαίνει με 70 χλμ./ώρα, χρειάζονται συνολικά περίπου 400 μέτρα «καθαρού» δρόμου. Τα 200 μέτρα τα διανύουμε εμείς και περίπου άλλα 200 μέτρα διανύουν την ίδια ώρα τα οχήματα, που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση.
Κολλάμε στον μπροστινό μας
Είναι λάθος να κολλάμε στο μπροστινό μας όχημα πριν ξεκινήσουμε την προσπέραση. Αντιθέτως, πρέπει να διατηρούμε πάντα μια απόσταση ασφαλείας για την περίπτωση φρεναρίσματος, ενώ αποφεύγουμε τις σφήνες ολοκληρώνοντας την προσπέραση.
Δεν ελέγχουμε πίσω
Πριν ξεκινήσουμε την προσπέραση, ελέγχουμε με τους καθρέφτες και γυρνώντας και το κεφάλι για να βεβαιωθούμε ότι δεν κάνει το ίδιο κάποιο άλλο γρηγορότερο όχημα που μας ακολουθεί και έχει βγει ήδη στο αντίθετο ρεύμα. Ιδιαίτερα μεγάλος είναι ο κίνδυνος, όταν μας ακολουθούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επειδή είναι αθόρυβα ή μοτοσικλέτες, επειδή δεν είναι τόσο άμεσα ορατές όπως ένα ογκώδες τετράτροχο όχημα.
Δεν βγάζουμε έγκαιρα φλας
Δυστυχώς, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων οδηγών εξακολουθεί να μην αντιλαμβάνεται τη σημασία της χρήσης των φλας. Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν την προσπέραση, πρέπει να έχουμε δείξει έγκαιρα την πρόθεσή μας βγάζοντας φλας, ενώ το ίδιο κάνουμε και κατά τη φάση ολοκλήρωσης, οπότε επανερχόμαστε στο κανονικό ρεύμα κυκλοφορίας.
Παραβιάζουμε τη σήμανση και τα όρια
Οι διαγραμμίσεις δεν μπαίνουν τυχαία στους δρόμους, ούτε οι σημάνσεις και τα όρια ταχύτητας. Αντιθέτως, λειτουργούν σαν πυξίδα για τον οδηγό, επειδή μας δείχνουν τα επικίνδυνα σημεία, όπου δεν πρέπει να προσπερνάμε. Άρα δεν αγνοούμε ούτε παραβιάζουμε κατά την προσπέραση τη διπλή διαχωριστική γραμμή ή ενδεχόμενα όρια ταχύτητας, αλλά τηρούμε κανονικά τον Κ.Ο.Κ.

Αγροτικές κινητοποιήσεις: Απόλυτος εμπαιγμός των αγροτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο!- Ο Παύλος Μαρινάκης δήλωσε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος τη στιγμή που λαμβάνουν χώρα σοβαρά επεισόδια» τα οποία βέβαια η ίδια προκαλεί!
Ρωσία: Δεν θα κάτσει να περιμένει κανέναν ο Πούτιν!- Στην Ινδία για πρώτη φορά μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, βάζει τέλος στο αφήγημα περί «διπλωματικής απομόνωσης» της Μόσχας!
Κρεμλίνο: «Eάν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίσουμε τον πόλεμο» ξεκαθάρισε ο Πεσκόφ
Σάλος με την efood: Έριξε «τυράκι» το μπόνους στους διανομείς για να δουλέψουν εν μέσω της σφοδρής καταιγίδας!- Μετά τη δημόσια κατακραυγή ανέστειλε προσωρινά την υπηρεσία!
Μαρία Καρυστιανού: Αινιγματική «η μάνα των Τεμπών»-Βλέπει «κίνημα πολιτών υπό διαμόρφωση» αλλά «δεν ξέρει αν θα βγει μπροστά»
Ιταλία: «Οι Ρώσοι νίκησαν τον Χίτλερ και τον Ναπολέοντα, δεν θα χάσουν ποτέ από τον Ζελένσκι»-Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Ματέο Σαλβίνι «ξέκοψε» τη συζήτηση για νέες αποστολές όπλων στην Ουκρανία!
Δίκη Σήφη Βαλυράκη: Σοκαριστική κατάθεση από αυτόπτη μάρτυρα!-«Του φώναζαν φύγε κ…γερε, είδα να τον χτυπούν με κοντάρι στο κεφάλι και να πέφτει στη θάλασσα»
Απίστευτο σκάνδαλο στη Γαλλία: Στέλεχος υπουργείου έριχνε διουρητικό στον καφέ γυναικών επί μία δεκαετία, για να τις βλέπει να ουρούν!- 240 τα επιβεβαιωμένα θύματα του διεστραμμένου μέχρι τώρα!
Άμυνα: Puls και Rafale μετατρέπουν το Αιγαίο σε «κλειστή λίμνη!»
Αγροτικές κινητοποιήσεις: Aγρότες στη Θήβα έκλεισαν την εθνική Αθηνών – Λαμίας – Ενισχύεται το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια Θεσσαλονίκης-Θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Reuters: Οι χειρισμοί του Ζελένσκι «μικραίνουν» επικίνδυνα την Ουκρανία!- Στο χείλος δημογραφικής καταστροφής η χώρα- Ο πληθυσμός έχει μειωθεί κατά 6 εκατομμύρια μέσα σε 4 μόλις χρόνια!
Βενεζουέλα: «Παζαρεύει» την έξοδο του ο Μαδούρο!-Ζήτησε 200 εκατ. δολάρια και αμνηστία για 100 αξιωματούχους του από τον Τραμπ για να φύγει!
Λουτράκι: Συνεχίζει την «παράνοια» η δασκάλα που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή!-«Την θώπευσε στο στήθος γιατί είχε ερωτική διάθεση» ισχυρίστηκε ο δικηγόρος της!
New York Times: Αυτές είναι οι δύο «αδυναμίες» του Πούτιν που μπορεί να τον «στριμώξουν» στην διαπραγμάτευση με την Ουκρανία
Βενεζουέλα: Φοβάται για τη ζωή του ο Μαδούρο!- Θα… «εξουδετερωθεί» πριν προλάβει να εγκαταλείψει τη χώρα;