Όπως ανέφερε έκθεση του επιστημονικού περιοδικού «American Cancer Society» από το 2017, στις ΗΠΑ, σχεδόν οι μισοί θάνατοι από καρκίνο θα μπορούσαν να έχουν προληφθεί αν οι ασθενείς είχαν κάνει αλλαγές στον τρόπο ζωής τους.
Η άσκηση βελτιώνει τη γνωστική υγεία των ατόμων με σύνδρομο Down – Τα αποτελέσματα τελευταίας έρευνας
Σύμφωνα με το Healthstat.gr, υπάρχουν κάποιες τροφές οι οποίες, ιδίως αν καταναλώνονται συχνά και σε μεγάλες ποσότητες, θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Οι εν λόγω τροφές περιέχουν καρκινογόνες ουσίες (π.χ. νιτροζαμίνες), ενώ, σε άλλες περιπτώσεις, η κατανάλωσή τους συνδέεται με αυξημένα επίπεδα παχυσαρκίας ή άλλων παραγόντων ύποπτων για την εμφάνιση καρκίνου. Αυτές είναι οι 5 τροφές που, σύμφωνα με των ΠΟΥ, ανεβάζουν το ρίσκο εμφάνισης της αρρώστιας.
Επεξεργασμένο κρέας
Το επεξεργασμένο κρέας περιέχει νιτροζαμίνες, που, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, είναι «γνωστή καρκινογόνα ουσία», ομάδας 1 (στην ίδια ομάδα κατατάσσεται το κάπνισμα και ο αμίαντος). Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο του Harvard, η κατανάλωση 25 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα, αυξάνει κατά 19% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέως εντέρου ενώ, σύμφωνα με ανάλυση του Ευρωπαϊκού Περιοδικού Καρκίνου, η κατανάλωση μίας μερίδας αλλαντικών (αντιστοιχεί σε 1 φέτα ζαμπόν/γαλοπούλα, 14γρ. παριζάκι/σαλάμι, μισό λουκάνικο τύπου Φρανκφούρτης ή 1 φέτα μπέικον) την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού κατά 21%.
Επεξεργασμένα κρέατα προς αποφυγή
Λουκάνικα
Σαλάμι
Παριζάκι / Πάριζα
Ζαμπόν, μορταδέλα
Γαλοπούλα ψητή, βραστή ή καπνιστή (σε φέτες του τοστ)
Μπέικον
Επεξεργασμένα τρόφιμα
Προκειμένου να γίνουν πιο γευστικά και να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί επεξεργασία τροποποιούνται με χημικές ουσίες (π.χ.: ενισχυτικά γεύσης, χρωστικές ουσίες, γαλακτοματοποιητές κ.ά). Συχνά, επίσης, οι επεξεργασμένες τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού, ζάχαρης και λιπαρών ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, είναι τροφές χαμηλές σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας στον κόσμο που τα καταναλώνει συχνά. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, εκτός από τις καρκινογόνες ουσίες που μπορεί να περιέχουν καθαυτές, αυξάνουν και έμμεσα το ρίσκο, καθώς η παχυσαρκία είναι ένας από τους παράγονες που αυξάνουν το ρίσκο εμφάνισης καρκίνου.
Μεταξύ των επεξεργασμένων τροφίμων περιλαμβάνονται:
Συσκευασμένα σνακς όπως τα μπισκότα και τα πατατάκια
Δημητριακά με ζάχαρη
Αναψυκτικά
Ορισμένα αλειφόμενα προϊόντα όπως η μαργαρίνη και το τυρί – κρέμα
Γλυκά, σοκολάτες κ.τ.λ.
Προϊόντα fast food (πίτσα, μπέργκερ κ.τ.λ.)
Αλκοόλ
Το αλκοόλ έχει ανακηρυχθεί ως 1ης κατηγορίας καρκινογόνος ουσίας, δηλαδή η επιστημονική κοινότητα είναι βέβαιη για την καρκινογόνο δράση του. Το ρίσκο εμφάνισης καρκίνου λόγω κατανάλωσης αλκοόλ είναι, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ευρήματα, σε άμεση σχέση με το μέγεθος της κατανάλωσης. Άρα, όσο μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ καταναλώνουμε, τόσο υψηλότερος είναι ο κίνδυνος. Με την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, συνδέονται:
Καρκίνος του φάρυγγα
Καρκίνος του οισοφάγου
Καρκίνος του στήθους
Καρκίνος του ήπατος
Καρκίνος του παχέος εντέρου και του πρωκτού
Τροφές πλούσιες σε ζάχαρη
Οι τροφές που περιέχουν μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένη ζάχαρη και απλούς υδατάνθρακες (γλυκά, λευκό ψωμί ή ζυμαρικά, σακχαρούχα αναψυκτικά κ.ά.) έμμεσα μπορεί να αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης, ειδικότερα, μπορεί να προκαλέσει παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2 και χρόνια φλεγμονή, που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα καρκίνου. Όπως διαπιστώνουν επιστημονικές μελέτες, μάλιστα, τα άτομα που έχουν διαβήτη τύπου 2 έχουν και μεγαλύτερες πιθανότητες να διαγνωστούν με καρκίνο στο στήθος, την ουροδόχο κύστη, το παχύ έντερο και τις ωοθήκες.
Κόκκινο κρέας
Το κόκκινο κρέας κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, κατσίκι, αρνί κ.τ.λ.) είναι στη λίστα του ΠΟΥ με τις τροφές κατηγορίας 2Α – είναι, δηλαδή «πιθανώς καρκινογόνες» για τον άνθρωπο. Η υψηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος, πέρα από τον καρκίνο, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαβήτη τύπου 2. Η μεγαλύτερη σύνδεση έχει γίνει με τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του παγκρέατος και του προστάτη. Όπως σημειώνει το «World Cancer Research Fund International», καλό είναι να μην καταναλώνουμε, πάνω από 3 φορές την εβδομάδα, κόκκινο κρέας, με τη συνολική εβδομαδιαία ποσότητα να μην ξεπερνά τα 340 – 510 γρ. μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος.

Κίμωλος: «Έπιασε το τηλεφωνάκι του μπάνιου και τελείωσε» η μαρτυρία σοκ για τον 17χρονο
Μήλος: Επιτροπή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αναλαμβάνει τις έρευνες για την προσγείωση του ελικοπτέρου στο Σαρακήνικο
Σάλος στα πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία: Φήμες ότι ο Σωκράτης Φάμελλος από Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ “κατεβαίνει”… υποψήφιος Δήμαρχος στη Θέρμη Θεσσαλονίκης με την ΕΛΑΣ του Τσίπρα
Συναγερμός για τον ιό του Δυτικού Νείλου: 110 κρούσματα και 9 θάνατοι στην Ελλάδα – Οι «κόκκινες» περιοχές και οι Δήμοι με τα κρούσματα
Ετοιμάζουν νέα εισβολή στη Θεούτα: Κυκλοφόρησαν μηνύματα για νέο κύμα μαζικής μετανάστευσης από το Μαρόκο στις 14 και 15 Αυγούστου
Ξεκαρδιστικό βίντεο: Πολικό αρκουδάκι παίζει κατενθουσιασμένο βάζοντας κώνους κυκλοφορίας στο κεφάλι του και μοιράζει άφθονο γέλιο
Σάλος: Η κόρη του Μπιλ Γκέιτς, Φίμπι, αντιμέτωπη με σοβαρές καταγγελίες για ηλεκτρονικές απάτες – Οι προμήθειες, τα cookies και τα έσοδα
Η Λιβύη στο χείλος μιας νέας ανάφλεξης: Πως η Τουρκική εμπλοκή αναζωπυρώνει την ένταση και απειλεί να βυθίσει τη χώρα ξανά στο χάος;
Σοκάρει η κυνική ομολογία του 59χρονου, που συνελήφθη για τις φωτιές στη Θεσσαλονίκη: «Ήθελα να ξεδίνω από τη δουλειά
Κολαστήριο η Θεούτα: Καταγγελίες σοκ για βιασμούς, σεξουαλικές επιθέσεις σε ανήλικα κορίτσια και δομές φιλοξενίας που καταρρέουν
Ρήγμα στις σχέσεις Τραμπ–Νετανιάχου: Ο Αμερικανός Πρόεδρος αποστασιοποιείται από το Ισραήλ – «Αυτός δεν είναι πλέον δικός σου πόλεμος»
Βίντεο σοκ από παραλίγο τραγωδία στην άσφαλτο: Βυτιοφόρο-Χάρος μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα σε στροφή και κόβει τον δρόμο σε μοτοσικλέτα – «παραλίγο να πεθάνουμε»
13 Αυγούστου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Αγίας Ευδοκίας της Βασιλίσσης
Ο πόλεμος στο Ιράν αποδεκατίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ – “Ναυτικοί του αεροπλανοφόρου «Abraham Lincoln» επιχείρησαν να πέσουν στη θάλασσα μετά από 9 μήνες αποστολής: «Ελπίζω να μην ξυπνήσω αύριο» – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας από συγγενείς μελών του πληρώματος για απαντήσεις από το Ναυτικό
Αλλάζει ο καιρός: Συναγερμός για επικίνδυνο “κοκτέιλ” πυρομετεωρολογικών συνθηκών με ενισχυμένους ανέμους, καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας – Δείτε την πρόγνωση μέχρι την Κυριακή (16-08-2026)