COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέλλα: Βρήκαν ποιοι κρύβονταν πίσω από την απάτη ενός “μαϊμού” επιδόματος – Είχαν πάρει μέχρι και 3.250,15 ευρώ από λογαριασμό Έλληνα

Ένας Έλληνας από τα Γιαννιτσά της Πέλλας έπεσε θύμα άλλης μιας απάτης με δράστη έναν “μαϊμού” λογιστή. Το θύμα είχε πειστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι είναι δικαιούχος κρατικού επιδόματος, αλλά αντί να δει χρήματα στον λογαριασμό του έχασε και αυτά που είχε ήδη.

Ο άγνωστος -τότε- δράστης είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το θύμα και τον διαβεβαιώσει ότι θα αναλάμβανε ο ίδιος την καταβολή του επιδόματος, πείθοντάς τον να του δώσει τους κωδικούς του e-banking του. Έτσι, κατάφερε να μεταφέρει σε άλλον τραπεζικό λογαριασμό το ποσό των 3.250,15 ευρώ, το οποίο “σήκωσε” με τρεις διαδοχικές αναλήψεις.

Από την έρευνα που έκαναν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας προέκυψε ότι πίσω από την απάτη κρύβονταν δυο Ρομά, ο πρώτος από τους οποίους παρίστανε τον λογιστή και ο δεύτερος είναι κάτοχος του λογαριασμού που μεταφέρθηκαν τα χρήματα. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για απάτη από κοινού, που υποβλήθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Πέλλας.

Phishing – Πώς δεν θα πέσετε θύμα απάτης

«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα».

Ένα από τα μηνύματα που λαμβάνει μία ομάδα χρηστών των εναλλακτικών ψηφιακών τραπεζικών δικτύων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίηση του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος».

Όπως έχουν επισημάνει σε δημόσιες παρεμβάσεις αρμόδια τραπεζικά στελέχη, με την μεγάλη αύξηση της χρήσης των ψηφιακών δικτύων η προληπτική ενημέρωση για τα θέματα ασφαλείας είναι απαραίτητη, ώστε οι καταναλωτές να μην πέφτουν θύματα επίδοξων απατεώνων. Μια από τις απάτες που γνωρίζει έξαρση είναι το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» στοιχείων (phishing), μια μορφή απάτης που μέσω emails ή sms που στέλνονται στους καταναλωτές έχει ως στόχο την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου.

Τα μηνύματα αυτά, όπως αναφέρεται στο site της Τράπεζας Πειραιώς, περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρίας/τράπεζας.

Στόχο έχουν να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, το όνομα του χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών κοκ. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας. Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

Back to top button