“Πόλεμος” ΗΠΑ – Κίνας στο Λιμάνι του Πειραιά: Οι ανακοινώσεις, οι επενδύσεις και τα “πυρά” – «Δεν προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ελλάδα, τώρα εμφανίζονται» – Η ανάρτηση της κινεζικής Πρεσβείας και οι “μπηχτές”

Σαφείς απαντήσεις στις πρόσφατες δηλώσεις της Αμερικανίδας διπλωμάτη Κίμπερλι Γκιλφόιλ και ένθερμο έπαινο για τη στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα έδωσε ο Πρέσβης της Κίνας στην Αθήνα, Φανγκ Κίου, κατά την εκδήλωση για τα 30 χρόνια του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου. Ο Κινέζος Πρέσβης υπερασπίστηκε σθεναρά την επένδυση της COSCO στον Πειραιά, τονίζοντας ότι αποτελεί πρότυπο αμοιβαίου οφέλους και όχι εργαλείο γεωπολιτικής επιρροής.

 Η COSCO: Οικονομική Στήριξη, Όχι Πολιτικοποίηση

Ο Φανγκ Κίου υπογράμμισε ότι η COSCO ήρθε στον Πειραιά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης για την Ελλάδα, φέρνοντας:

Απαραίτητο Κεφάλαιο και Τεχνολογία.

Εμπιστοσύνη προς την ελληνική αγορά, όταν το λιμάνι βρισκόταν σε παρακμή.

«Το λιμάνι του Πειραιά υπήρξε και θα παραμείνει πάντα λιμάνι του ελληνικού λαού», τόνισε εμφατικά. Ο Πρέσβης καταδίκασε τις δηλώσεις που κάνουν λόγο για «πώληση» του λιμανιού ή για «ισορροπία κινεζικής επιρροής», χαρακτηρίζοντάς τες «πολιτικοποίηση ενός καθαρά εμπορικού έργου».

Επέκρινε τη «μηδενιστική» και ηγεμονική νοοτροπία ορισμένων χωρών –με έμμεση αναφορά στις ΗΠΑ– λέγοντας: «Αυτοί που δεν προσέφεραν καμία βοήθεια στην Ελλάδα, τώρα εμφανίζονται… Η Κίνα θέλει να συνεργαστεί και δεν κάνει γεωπολιτικές μανούβρες».

Το Όραμα Καραμανλή και τα Οικονομικά Οφέλη

Ο Πρέσβης απέδωσε ιδιαίτερη τιμή στον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, σημειώνοντας ότι η «στρατηγική του όραση» και η καλή του θέληση προς την Κίνα ήταν καθοριστικές για την υλοποίηση της επένδυσης της COSCO, η οποία αποτελεί ορόσημο.

Ο Φανγκ Κίου απαρίθμησε τα σημαντικά οφέλη της σινοελληνικής συνεργασίας:

Θέσεις Εργασίας: Δημιουργία δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Οικονομική Συνεισφορά: Σημαντικά φορολογικά έσοδα και συνεισφορά στο ΑΕΠ.

Ενέργεια & Πράσινη Μετάβαση: Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κινεζικές επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας.

Αστική Κινητικότητα: Εδραίωση κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων (MG, BYD) και ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μελλοντική Συνεργασία: Από τη Ναυτιλία στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Κλείνοντας, ο Πρέσβης τόνισε ότι η Κίνα δεσμεύεται για περαιτέρω ανοίγματα, σύμφωνα με το 15ο Πενταετές Σχέδιο.

Ολοκληρώνοντας, ο Φανγκ Κίου υπογράμμισε ότι η συνεργασία Κίνας–Ελλάδας δεν έχει γεωπολιτική στόχευση και δεν στρέφεται εναντίον τρίτων, επιβεβαιώνοντας τη βούληση της Κίνας να συνεχίσει να στηρίζει την ανεξάρτητη αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας.

Exit mobile version