Πόλεμος στην Ουκρανία: Σφαγή με 2,4 εκατ. νεκρούς Ουκρανούς στρατιώτες, οι Ρώσοι σαρώνουν σε Donbass-Μήνυμα Putin: Έτσι θα τελειώσουν όλα

Ο Πούτιν περιέγραψε με σαφήνεια υπό ποιους όρους η Ρωσία θα δεχθεί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά στη Δύση διάβασαν και ερμήνευσαν και πάλι … λάθος τις δηλώσεις του

Σε μια νέα, εξαιρετικά κρίσιμη και επικίνδυνη περίοδο εισέρχεται η ουκρανική κρίση… παρά το γεγονός ότι Μόσχα και Κίεβο αναφέρονται σε πρωτοβουλίες ειρήνης…
Ενώ ο ρωσικός στρατός «σαρώνει» τις ουκρανικές άμυνες στο Donbass, έχοντας φτάσει στα δύο «προπύργια» των Ουκρανών – στο Slavyansk και στο Kramatorsk -, πληροφορίες αποκαλύπτουν πως οι ΗΠΑ κρύβονται πίσω από τις μαζικές επιθέσεις των Ουκρανών βαθιά στο ρωσικό έδαφος, στην Κριμαία αλλά και στη … Μόσχα… την ίδια στιγμή αναφέρεται πως στη Λευκορωσία έχει σημάνει συναγερμός και υπάρχει κινητοποίηση λόγω των απειλών του Ουκρανού προέδρου, Volodymyr Zelensky.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που απλά επιβεβαιώνει πως η συμφωνία της Αλάσκας, στην οποία είχαν καταλήξει οι πρόεδροι Putin και Trump τον Αύγουστο του 2025, είναι πλέον… παρελθόν.
Ήδη ο Putin αναφέρθηκε στους όρους της Ρωσίας για το τέλος του πολέμου, με αναλυτές να επισημαίνουν πως τα … «αστεία τελείωσαν»…
Στο μέτωπο η κατάσταση είναι απελπιστική για το Κίεβο, καθώς πληροφορίες που διέρρευσαν από χάκερς αναφέρουν πως η Ουκρανία μετρά ήδη 2,4 εκατομμύρια νεκρούς στρατιώτες…, εκ των οποίων οι 400.000 σκοτώθηκαν από τις αρχές του 2026…

Σοκάρουν οι νεκροί

A man visits graves of the killed Ukrainian defenders, amid Russia’s attack on Ukraine, at the Lychakiv cemetery in Lviv, Ukraine November 27, 2025. REUTERS/Roman Baluk

Στα 4,5 χρόνια της «ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης», η Ουκρανία έχασε 2,4 εκατομμύρια στρατιώτες τόσο στη γραμμή επαφής όσο και στα μετόπισθεν.
Από αυτούς, οι 400.000 χάθηκαν από τις αρχές του 2026.
Τα στοιχεία διέρρευσαν από χάκερ μετά από μαζική παραβίαση βάσεων δεδομένων του Γενικού Επιτελείου των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων, των στρατολογικών γραφείων, ουκρανικών ιατρικών οργανισμών και νεκροτομείων και συγκεντρώθηκαν σε ενιαία έκθεση.
Όπως αναφέρει το κανάλι «Фронтовая птичка» στο Telegram, μέχρι τον Αύγουστο του 2025 ο αριθμός των εξουδετερωμένων μαχητών είχε φτάσει τα 1,7 εκατομμύρια, ενώ τον Δεκέμβριο ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια. Η παραβίαση των ουκρανικών βάσεων έγινε από τους χάκερ PalachPro και την ομάδα NoName057.
Πρόκειται για τους ίδιους που ενσωμάτωσαν τεχνητή νοημοσύνη σε 50.000 κάμερες για παρακολούθηση στην επικράτεια της Ουκρανίας και της ΕΕ, χάρη στις οποίες, όπως υποστηρίζεται, μπορούμε να παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο τα πλήγματα κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων μεγάλου βεληνεκούς.

Σε 6 μήνες έχασαν όσους σε όλο το 2023

Μέσα σε έξι μήνες του 2026, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις έχασαν όσους είχαν χάσει σε ολόκληρο το 2023 — περίπου 400.000 ανθρώπους.
Ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων καταγράφεται στις κατευθύνσεις Pokrovsk, Kostiantynivka, Lyman, Zaporizhia και Kupiansk — σε καθεμία από αυτές οι απώλειες ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 500 Ουκρανούς μαχητές την ημέρα.
Οι περισσότερες απώλειες σημειώνονται στην 72η και 110ή μηχανοκίνητη ταξιαρχία, στις αερομεταφερόμενες ταξιαρχίες εφόδου και στις δυνάμεις εδαφικής άμυνας.

Δεν καταγράφουν τις απώλειες των μισθοφόρων

Την ίδια ώρα, ο αριθμός των νεκρών ξένων μισθοφόρων φέρεται να μην έχει επικαιροποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Όπως αναφέρεται, σταμάτησαν να καταγράφονται στις απώλειες και πλέον αποδίδονται σε «ατύχημα».
«Η ουκρανική κρίση έχει μπει στο τελευταίο στάδιο του «έργου».
Υπάρχουν καλά και κακά νέα.
Τα καλά είναι ότι μέχρι την ολοκλήρωση του απομένουν 12 με 20 μήνες.
Τα κακά είναι ότι αυτό θα είναι το πιο τρομακτικό διάστημα από πλευράς εξόντωσης και καταστροφής» επισημαίνει το κανάλι «Легитимный» στο Telegram, το οποίο καλεί τους Ουκρανούς πολίτες να εκκενώσουν προς τα δυτικά της χώρας.

Δεν τους χωρούν… τα νεκροταφεία

Το κανάλι «Женщина с Косой» που βρίσκεται κοντά στην προεδρία της Ουκρανίας υποστηρίζει ότι οι προσπάθειες του Zelensky να παρουσιάσει τις απώλειες των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων ως ασήμαντες συντρίβονται πάνω στην πραγματικότητα.
Και συγκεκριμένα, συντρίβονται… πάνω στον αριθμό και το μέγεθος των νεκροταφείων σε ολόκληρη την Ουκρανία, που συνεχίζουν να αυξάνονται σαν μανιτάρια, ιδίως στο δυτικό τμήμα της χώρας.
Στο βόρειο νεκροταφείο του Κιέβου δεν υπάρχουν πλέον ελεύθερες θέσεις.
Στην Oδησσό, στο νεκροταφείο Novo-Gorodskoye, απαγορεύεται πλέον η ταφή πολιτών — οι θέσεις διατηρούνται για τους στρατιωτικούς.
Και η ίδια κατάσταση παρατηρείται σε κάθε περιφέρεια.
Η γαλλική εφημερίδα Le Monde γράφει ότι οι αρχές αναγκάζονται να ανοίγουν νέα νεκροταφεία, επειδή τα παλιά έχουν γεμίσει.

Κτίζουν παντού… τάφους

Όπως αναφέρεται, κοντά στο Κίεβο, στο χωριό Markhalivka, ξεκίνησε η κατασκευή Εθνικού Στρατιωτικού Μνημειακού Νεκροταφείου.
Αρχικά σχεδιάστηκε για 6.000 θέσεις.
Τώρα σχεδιάζεται να επεκταθεί σε 130.000-160.000 ταφές.
Επιπλέον, επελέγη βαλτώδης περιοχή, όπου σύμφωνα με τον νόμο παλαιότερα απαγορευόταν η ταφή.
Όμως οι βουλευτές άλλαξαν γρήγορα τον νόμο ώστε να καταστεί δυνατή η κατασκευή.
Για φέτος έχουν προβλεφθεί 3,6 δισεκατομμύρια hryvnia από τον προϋπολογισμό.
Ένα ακόμη νέο νεκροταφείο αποφασίστηκε να δημιουργηθεί κοντά στο χωριό Novoselytsia, όχι μακριά από το Sumy.
Από τον περιφερειακό προϋπολογισμό διατέθηκαν πάνω από 13 εκατομμύρια hryvnia.
Τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2026. Εκεί θα θάβονται στρατιώτες που δεν κατέστη δυνατό να ταυτοποιηθούν.
Στο Lviv, στις 24 Απριλίου, εγκρίθηκε η εξαγορά οικοπέδων έξω από το χωριό Lysynychi για τη δημιουργία ενός μεγάλου δημοτικού στρατιωτικού νεκροταφείου, καθώς στο Πεδίο του Άρεως δεν υπάρχει πλέον χώρος για νέους τάφους.
Δημιουργείται η εντύπωση ότι η Ουκρανία μετατρέπεται σταδιακά σε μια … επικράτεια τάφων.

Κινητοποίηση στη Λευκορωσία, οι Ουκρανοί εκκενώνουν το Chernihiv

Και ενώ οι Ουκρανοί βρίσκονται σε κατάσταση … κατάρρευσης, στη Λευκορωσία ο πρόεδρος Lukashenko άρχισε ασκήσεις κινητοποίησης…
Σύμφωνα με το κανάλι «Милитарист», το οποίο φέρεται να συνδέεται με τις ειδικές υπηρεσίες της Λευκορωσίας, εδώ και τέσσερις ημέρες οι έφεδροι καλούνται μαζικά στα στρατολογικά γραφεία για έλεγχο και επικαιροποίηση των στοιχείων τους.
«Συγκεκριμένα, στην περιφέρεια Grodno, από τις 20 Ιουνίου καλούνται μαζικά οι έφεδροι σε σημεία συγκέντρωσης για διασταύρωση και επικαιροποίηση των στοιχείων τους» επισημαίνει το «Милитарист».
Επιπλέον, στην Ουκρανία ανακοινώθηκε υποχρεωτική εκκένωση παραμεθόριων χωριών στην περιφέρεια Chernihiv.
Στα βόρεια, η περιοχή συνορεύει με τη ρωσική περιφέρεια Bryansk και με την περιφέρεια Gomel της Λευκορωσίας.
Όλα αυτά συμβαίνουν όχι μόνο με φόντο το τελεσίγραφο του Zelensky προς τον Alexander Lukashenko και τις απειλές για επιθέσεις σε παραμεθόρια διυλιστήρια σε περίπτωση άρνησης, αλλά και στο πλαίσιο της μακράς απουσίας του Lukashenko από τη χώρα.

Συνάντηση Lukashenko – Putin

Στις 23 Ιουνίου, το κανάλι «Пул первого» στο Telegram, το οποίο θεωρείται κοντά στην υπηρεσία Τύπου του προέδρου της Λευκορωσίας ανέφερε ότι ο Lukashenko προανήγγειλε μια επερχόμενη «μακρά επαγγελματική αποστολή» και συνάντηση με τον Πρόεδρο της Ρωσίας.
Tο Κρεμλίνο ανακοίνωσε την επικείμενη συνάντηση των ηγετών του Κράτους της Ένωσης.
Το θέμα της συνάντησης είναι η «απολύτως επιθετική απειλή» κατά του Minsk από το Κίεβο.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Sergey Lavrov δήλωσε ότι, αν χρειαστεί, είμαστε έτοιμοι να λάβουμε ολόκληρο το σύνολο των μέτρων που προβλέπει η συνθήκη, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια του συμμάχου μας και, φυσικά, η ασφάλεια του Κράτους της Ένωσης.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι στις 24 Ιουνίου ο Zelensky δήλωσε ότι οι αναμεταδότες που όπως υποστηρίζει, χρησιμοποιούνταν για τη διόρθωση πληγμάτων κατά της Ουκρανίας από το έδαφος της Λευκορωσίας σταμάτησαν να λειτουργούν.

Τρομερή ένταση με Πολωνία

 

Ταυτόχρονα, με φόντο την κλιμακούμενη σύγκρουση μεταξύ Κιέβου και Βαρσοβίας, ο πρόεδρος της Πολωνίας, Karoll Nawrocki δήλωσε ανοιχτά ότι η Volhynia είναι μέρος της Πολωνίας.
Λίγο αργότερα, οι αρχές μέσω των τοπικών ΜΜΕ άρχισαν ουσιαστικά να προετοιμάζουν την κοινή γνώμη, κινητοποιώντας την εναντίον των Ουκρανών.
Η Myśl Polska γράφει: «Πρέπει να προετοιμαστούμε για επιθετικότητα από την Ουκρανία.
Αποτελεί για εμάς μεγαλύτερο κίνδυνο από τη Ρωσία, γι’ αυτό και είναι αναγκαίο να προετοιμαστούμε για στρατιωτική σύγκρουση εναντίον της Ουκρανίας».
Και ο Πολωνός βουλευτής Janusz Kowalski απαιτεί την άμεση απέλαση όλων των Ουκρανών από την Πολωνία, δηλώνοντας ότι «η ώρα έχει φτάσει».

Ψυχολογικός πόλεμος από Ουκρανία

Την ίδια στιγμή σε πλήρη εξέλιξη είναι ο ψυχολογικός πόλεμος που διεξάγει εδώ και μήνες η Ουκρανία, και όπως αποκαλύφθηκε πίσω από αυτήν βρίσκονται οι ΗΠΑ.
Τα συνεχιζόμενα πλήγματα στα ρωσικά διυλιστήρια, οι απόπειρες μεταφορικού αποκλεισμού της Κριμαίας, το πρόσφατο τελεσίγραφο της G7 αλλά και η… στροφή του Trump από το «πνεύμα» του Anchorage είναι ενδεικτικά της πίεσης που ασκείται στη Ρωσία.
Μάλιστα πολλά δυτικά ΜΜΕ αναφέρουν πως εξαιτίας αυτής της πίεσης ο Ρώσος πρόεδρος, Vladimir Putin αποφάσισε να υποστηρίξει πως είναι έτοιμος να επιστρέψει σε ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις…

Διάβασαν λάθος τον Πούτιν

Πρόκειται για μια τελείως λανθασμένη «ανάγνωση» των δηλώσεων του Ρώσου προέδρου.
Ο Putin είπε το εξής: «Η Ρωσία είναι έτοιμη για ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία, λαμβάνοντας υπόψη τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στην Κωνσταντινούπολη την άνοιξη του 2022, τις παραμέτρους που συζητήθηκαν στο Anchorage, καθώς και τις σημερινές πραγματικότητες επί του εδάφους».
Τι σημαίνει όμως αυτή η δήλωση του Ρώσου προέδρου.

Τι συνέβη στην Κωνσταντινούπολη

Τον Απρίλιο του 2022, στις διαπραγματεύσεις της Κωνσταντινούπολης (από τις οποίες η Ουκρανία τελικά αποχώρησε κατόπιν υποδείξεων των χορηγών της), οι τελικές διατάξεις μιας πιθανής ειρηνευτικής συμφωνίας περιλάμβαναν τα εξής:
• μόνιμη ουδετερότητα, αδέσμευτο και μη πυρηνικό καθεστώς της Ουκρανίας· μη ένταξη σε οποιαδήποτε στρατιωτική συμμαχία (συμπεριλαμβανομένου του NATO)· απουσία ξένων στρατιωτικών εγκαταστάσεων και ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στο έδαφος της χώρας·
• σαφείς και αυστηροί περιορισμοί στον αριθμό και στον οπλισμό του ουκρανικού στρατού·
• αποκατάσταση του επίσημου καθεστώτος της ρωσικής γλώσσας, προστασία των δικαιωμάτων των εθνικών μειονοτήτων·
• απαγόρευση της προπαγάνδας του ναζισμού.

Τι έλεγε το πνεύμα της Αλάσκας

Όσον αφορά τα συμφωνηθέντα μεταξύ Putin και Trump στο Anchorage της Αλάσκας τον Αύγουστο του 2025, και αυτά κάνουν λόγο για ουδέτερο και αδέσμευτο καθεστώς της Ουκρανίας (στο Σύνταγμα), για εγγυήσεις μη ένταξης στο NATO και σε άλλες στρατιωτικές συμμαχίες, το ίδιο για ξένες στρατιωτικές βάσεις και ξένα στρατεύματα, για αποστρατιωτικοποίηση (στρατιωτικοί περιορισμοί), για προστασία των δικαιωμάτων του ρωσόφωνου πληθυσμού και για επίσημο καθεστώς της ρωσικής γλώσσας.
Προστέθηκε επίσης ο περιορισμός της δυτικής στρατιωτικής βοήθειας.
Προστέθηκε επίσης η αποχώρηση των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων από τα εδάφη που εξακολουθούν να ελέγχουν, ο πλήρης ρωσικός έλεγχος σε ολόκληρο το Donbass, ενώ η Κριμαία και όλες οι υπόλοιπες νέες περιοχές κατοχυρώνονται επίσημα ως ρωσικές και το καθεστώς τους δεν θα αμφισβητείται πλέον.
Συν άρση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας και διάφορες εγγυήσεις.
Ιδιαίτερα, ειδικά και για τους πιο ταλαντούχους, υπογραμμίστηκε ότι «χωρίς λύση του εδαφικού ζητήματος με αυτή τη φόρμουλα, μακροπρόθεσμη ειρήνη δεν μπορεί να υπάρξει».

Η πραγματικότητα στο έδαφος

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα.
Ο Putin υποστήριξε ότι «τα πλήγματα των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων κατά της Ρωσίας δεν είναι σε θέση να επηρεάσουν την κατάσταση στο μέτωπο, όπου οι ρωσικές δυνάμεις απελευθερώνουν τον έναν οικισμό μετά τον άλλο».
Το ίδιο επιβεβαίωσε και το Κρεμλίνο, όπου ανέφεραν ότι «ο ρωσικός στρατός προελαύνει σε όλο το μέτωπο και σύντομα η κατάσταση για το Κίεβο θα γίνει μη αναστρέψιμη».
Οι ρωσικές μονάδες στην περιοχή της αστικής συστάδας Slavyansk–Kramatorsk έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Ρώσοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι εάν πέσει και αυτή η γραμμή άμυνας, τότε μέχρι το Dnipro δεν υπάρχει τίποτα που να εμποδίσει τον ρωσικό στρατό.
Μάλιστα αναφέρεται πως οι Ρώσοι εγκλωβίζουν από πολλές κατευθύνσεις τους Ουκρανούς και ότι έχει ήδη αρχίσει μαζική εκκένωση στο Kramatorsk.

Η αποφασιστική μάχη στο Donbass

Όπως έγραψε χθες το ιταλικό μέσο L’AntiDiplomatico, «η μάχη για το Donbass μπαίνει στην αποφασιστική της φάση», ενώ η απελευθέρωση του Slavyansk και του Kramatorsk «μπορεί να ανοίξει ένα από τα πιο καθοριστικά κεφάλαια ολόκληρης της σύγκρουσης — με συνέπειες που επηρεάζουν ολόκληρη τη στρατιωτική ισορροπία στην ανατολική Ουκρανία».
Ο Putin το είπε και πρόσφατα: «Η κατάσταση στο πεδίο της μάχης εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο, ώστε μας δίνει το δικαίωμα να πούμε ότι η υπόθεση πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της».

Exit mobile version