“Καμπανάκι” χτυπά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, προειδοποιώντας ότι πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις επεξεργασμένες τροφές για τα μωρά, καθώς συχνά περιλαμβάνουν υπερβολική ζάχαρη και οι ενδείξεις τους μπορεί να είναι παραπλανητικές.
Ο ΠΟΥ εξέτασε 8.000 προϊόντα σε περισσότερα από 500 καταστήματα στη Βιέννη, τη Σόφια, τη Χάιφα και τη Βουδαπέστη από το Νοέμβριο του 2017 έως τον Ιανουάριο το 2018. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι σχεδόν στα μισά από τα προϊόντα που εξετάστηκαν πάνω από το 30% των θερμίδων προέρχονται από ζάχαρη και περίπου το ένα τρίτο των προϊόντων περιλαμβάνει προσθήκη ζάχαρης και άλλων γλυκαντικών.
Συγκεκριμένα, σε ένα ποσοστό μεταξύ 18 και 57% των προϊόντων περιλαμβάνουν ζάχαρη και πάνω από το 30% των θερμίδων σε αυτά προέρχονται από τη ζάχαρη. Επιπρόσθετα, σχεδόν το ένα τρίτο των προϊόντων που εξετάστηκαν περιέχουν ζάχαρη, συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων ή άλλα γλυκαντικά, συστατικά που δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στα προϊόντα που προορίζονται για τα μικρά παιδιά.
Τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα εγκυμονούν ποικίλους κινδύνους για τα μικρά παιδιά. Τα βρέφη που καταναλώνουν τέτοια προϊόντα είναι πιο πιθανό να γίνουν υπέρβαρα μεγαλώνοντας ή να εμφανίσουν προβλήματα στα δόντια (τερηδόνα). «Παράλληλα δημιουργείται μια βλαβερή προτίμηση στα προϊόντα με ζάχαρη η οποία μπορεί να διατηρηθεί σε όλη τη ζωή του παιδιού», προειδοποιεί ο ΠΟΥ.
Το 2018, ο ΠΟΥ υπογράμμισε ότι τα αυξανόμενα ποσοστά των ατόμων που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα δύναται να αντιστρέψουν την σύγχρονη τάση αύξησης του προσδόκιμου ζωής
Η κατανάλωση σακχαρούχων ποτών, συμπεριλαμβανομένου και των χυμών, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά.
«Η καλή διατροφή κατά την νεογνική και την προσχολική περίοδο είναι ουσιώδης για να διασφαλίσει βέλτιστη ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και καλύτερη υγεία μακροπρόθεσμα στη ζωή του», τονίζει η τοπική διευθύντρια του ΠΟΥ της Ευρώπης, Σουζάνα Τζακάμπ.
Έως και το 60% των ετικετών των προϊόντων είναι παραπλανητικές
Η έρευνα έδειξε επιπλέον ότι τα προϊόντα που θεωρούνται ακατάλληλα, σύμφωνα με τις προτάσεις ΠΟΥ, προωθούνται και γίνονται αντικείμενο εμπορευματοποίησης για τα μικρά παιδιά.
Το 28% με 60% των προϊόντων ανέφεραν ότι είναι κατάλληλα για βρέφη κάτω των έξι μηνών, αντίθετα με την συνιστώμενη οδηγία του ΠΟΥ, συμφωνα με την οποία τα βρέφη κάτω των έξι μηνών πρέπει να τρέφονται αποκλειστικά με μητρικό γάλα και επομένως κανένα προϊόν δεν θα πρέπει να διαφημίζεται ως κατάλληλη εναλλακτική.
Ο ΠΟΥ, προκειμένου να ενθαρρύνει τα μέλη του να υιοθετήσουν τις οδηγίες του, επικαιροποίησε τις προτάσεις του. Στόχος είναι να τερματίσει την προώθηση των υποκατάστατων του μητρικού γάλατος και αντιπρότεινε πως η διατροφή των παιδιών μεταξύ έξι μηνών και δύο ετών οφείλει να βασίζεται σε προϊόντα που παρασκευάζονται στο σπίτι και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.
Η προσθήκη ζάχαρης και τα γλυκαντικά πρέπει να εκτοπιστούν από τη διατροφή των μωρών.
Οι επισημάνσεις στα ζαχαρούχα αναψυκτικά, κυρίως στο συμπυκνωμένο χυμό και στο συμπυκνωμένο γάλα και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, πρέπει να αναγράφουν ότι δεν είναι κατάλληλα για παιδιά κάτω των τριών ετών.
Συγκεκριμένα, σε ένα ποσοστό μεταξύ 18 και 57% των προϊόντων περιλαμβάνουν ζάχαρη και πάνω από το 30% των θερμίδων σε αυτά προέρχονται από τη ζάχαρη. Επιπρόσθετα, σχεδόν το ένα τρίτο των προϊόντων που εξετάστηκαν περιέχουν ζάχαρη, συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων ή άλλα γλυκαντικά, συστατικά που δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στα προϊόντα που προορίζονται για τα μικρά παιδιά.
Τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα εγκυμονούν ποικίλους κινδύνους για τα μικρά παιδιά. Τα βρέφη που καταναλώνουν τέτοια προϊόντα είναι πιο πιθανό να γίνουν υπέρβαρα μεγαλώνοντας ή να εμφανίσουν προβλήματα στα δόντια (τερηδόνα). «Παράλληλα δημιουργείται μια βλαβερή προτίμηση στα προϊόντα με ζάχαρη η οποία μπορεί να διατηρηθεί σε όλη τη ζωή του παιδιού», προειδοποιεί ο ΠΟΥ.
Το 2018, ο ΠΟΥ υπογράμμισε ότι τα αυξανόμενα ποσοστά των ατόμων που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα δύναται να αντιστρέψουν την σύγχρονη τάση αύξησης του προσδόκιμου ζωής
Η κατανάλωση σακχαρούχων ποτών, συμπεριλαμβανομένου και των χυμών, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά.
«Η καλή διατροφή κατά την νεογνική και την προσχολική περίοδο είναι ουσιώδης για να διασφαλίσει βέλτιστη ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και καλύτερη υγεία μακροπρόθεσμα στη ζωή του», τονίζει η τοπική διευθύντρια του ΠΟΥ της Ευρώπης, Σουζάνα Τζακάμπ.
Έως και το 60% των ετικετών των προϊόντων είναι παραπλανητικές
Η έρευνα έδειξε επιπλέον ότι τα προϊόντα που θεωρούνται ακατάλληλα, σύμφωνα με τις προτάσεις ΠΟΥ, προωθούνται και γίνονται αντικείμενο εμπορευματοποίησης για τα μικρά παιδιά.
Το 28% με 60% των προϊόντων ανέφεραν ότι είναι κατάλληλα για βρέφη κάτω των έξι μηνών, αντίθετα με την συνιστώμενη οδηγία του ΠΟΥ, συμφωνα με την οποία τα βρέφη κάτω των έξι μηνών πρέπει να τρέφονται αποκλειστικά με μητρικό γάλα και επομένως κανένα προϊόν δεν θα πρέπει να διαφημίζεται ως κατάλληλη εναλλακτική.
Ο ΠΟΥ, προκειμένου να ενθαρρύνει τα μέλη του να υιοθετήσουν τις οδηγίες του, επικαιροποίησε τις προτάσεις του. Στόχος είναι να τερματίσει την προώθηση των υποκατάστατων του μητρικού γάλατος και αντιπρότεινε πως η διατροφή των παιδιών μεταξύ έξι μηνών και δύο ετών οφείλει να βασίζεται σε προϊόντα που παρασκευάζονται στο σπίτι και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.
Η προσθήκη ζάχαρης και τα γλυκαντικά πρέπει να εκτοπιστούν από τη διατροφή των μωρών.
Οι επισημάνσεις στα ζαχαρούχα αναψυκτικά, κυρίως στο συμπυκνωμένο χυμό και στο συμπυκνωμένο γάλα και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, πρέπει να αναγράφουν ότι δεν είναι κατάλληλα για παιδιά κάτω των τριών ετών.

Δραματικές στιγμές στην Κολομβία: Ξεπέρασαν τους 250 οι νεκροί από τον σεισμό των 7,4 Ρίχτερ – Μάχη με τον χρόνοι για να απεγκλωβιστούν άνθρωποι από τα χαλάσματα – Πάνω από 1.000 οι τραυματίες – Φόβοι για αύξηση των θυμάτων
Μπασάρ αλ Άσαντ: Καταδίκη σε θάνατο για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας στη Συρία
Ιράν: Οι τρεις ευρωπαϊκές χώρες που προειδοποίησε για πιθανά «σφοδρά πλήγματα» εξαιτίας της σύγκρουσης με τις ΗΠΑ
Σαρωτικά πλήγματα με βαλλιστικούς πυραύλους από τη Ρωσία κατά του Κιέβου – Ισχυρές εκρήξεις και πυρκαγιές έκαναν τη νύχτα-μέρα στην Ουκρανική Πρωτεύουσα
Τρόμος και «Αλλάχ Ακμπάρ» στη Γαλλία: Αστυνομικοί δέχθηκαν επίθεση με μαχαίρι στην Τουλούζη καθώς έκαναν περιπολία
Ανείπωτη τραγωδία στην Κολομβία: Ξεπέρασαν τους 50 οι νεκροί από τον σεισμό των 7,4 Ρίχτερ, ανάμεσά τους και μαθητές – Αγωνία για δεκάδες εγκλωβισμένους και τραυματίες
Ουκρανία: Βίντεο σοκ με άγρια σύλληψη 19χρονου για επιστράτευση – Τον πήραν με τη βία μέσα από την αγκαλιά της συντρόφου του
Η Ρωσία ισοπεδώνει τις ενεργειακές υποδομές της Ουκρανίας πριν τον χειμώνα: Σφοδρά χτυπήματα σε επτά εγκαταστάσεις της Naftogaz και σε κρίσιμα πρατήρια καυσίμων
Στο “Κόκκινο” ο Περσικός Κόλπος: Η Τεχεράνη απειλεί με σφοδρά χτυπήματα όλες τις χώρες της περιοχής εάν δεν σταματήσουν τον Τραμπ
«Άδειασαν» τα αμερικανικά οπλοστάσια: Σύγκρουση Τραμπ–Χέγκσεθ για τους πυραύλους
Υβριδικό πόλεμο και πιθανή σύνδεση με τη Ρωσία «βλέπει» η Γερμανία μετά τον εντοπισμό drone-βόμβας στη Λειψία
Μεξικό: Πυροβόλησαν influencer ενώ ήταν live στο TikTok
Αποστολή διάσωσης στην Κολομβία: Σώθηκε μικρός ιπποπόταμος από την περίφημη «αποικία» του Πάμπλο Εσκομπάρ
Μακελειό στη Βόρεια Καρολίνα: Αναφορά για πολλούς νεκρός μετά από ένοπλη επίθεση στην κομητεία Κάσγουελ
Συναγερμός στη Μόσχα: Στις φλόγες το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Διαστημικής Υπηρεσίας Roskosmos, μία από τις σημαντικότερες υποδομές του Ρωσικού διαστημικού προγράμματος