Οι άνθρωποι που τείνουν να παραλείπουν το πρωινό και να τρώνε βραδινό λίγο πριν κοιμηθούν, παρουσιάζουν χειρότερη πρόγνωση μετά από ένα έμφραγμα.
Αυτό σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη στη Βραζιλία, την πρώτη που μελέτησε αυτές τις διατροφικές συνήθειες σε ασθενείς που είχαν υποστεί έμφραγμα.
Η νέα μελέτη, που παρουσιάστηκε στο περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας «European Journal of Preventive Cardiology» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, δείχνει ότι οι άνθρωποι που έχουν υποστεί καρδιακό επεισόδιο και υιοθετούν αυτές τις δύο διατροφικές συνήθειες, είναι τέσσερις με πέντε φορές πιθανότερο να πεθάνουν πρόωρα, να πάθουν και άλλο έμφραγμα ή να εμφανίσουν στηθάγχη (πόνο στο στήθος) μέσα στις επόμενες 30 μέρες μετά την έξοδό τους από το νοσοκομείο.
Στην έρευνα, με επικεφαλής τον δρα Μάρκος Μινικούτσι από το Πανεπιστήμιο του Σαν Πάολο, συμμετείχαν 113 ασθενείς με μέση ηλικία 60 ετών.
Όλοι είχαν νοσηλευτεί σε μονάδα εντατικής θεραπείας, διότι είχαν υποστεί σοβαρό οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.
Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η ανάρρωση ήταν δυσκολότερη για τους ασθενείς που παρέλειπαν το πρωινό και έτρωγαν για βράδυ προτού κοιμηθούν.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει το πρωινό
Ο Μινικούτσι προτείνει ότι το πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά, υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα, ενώ για το βραδινό είναι ανάγκη να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον δυο ώρες μεταξύ της κατανάλωσής του και του ύπνου.
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες συνδέονται με άλλες επιβλαβείς συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα και τα χαμηλά επίπεδα φυσικής άσκησης.
Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, εφόσον οι δύο συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες (παράλειψη πρωινού και καθυστερημένο δείπνο) έχουν τόσο αρνητικές επιδράσεις, είναι αναμενόμενο ότι, αν συνοδεύονται και από άλλες επιβλαβείς συμπεριφορές, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη χειρότερα.
«Οι άνθρωποι που εργάζονται έως αργά, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να τρώνε δείπνο πολύ καθυστερημένα και το πρωί να μην πεινάνε», ανέφερε ο δρ Μινικούτσι.
Οι στατίνες δεν υποκαθιστούν την καλή διατροφή
Επίσης, τόνισε ότι ορισμένοι ασθενείς που έχουν πάθει έμφραγμα, χρησιμοποιούν τις στατίνες (φάρμακα για τη μείωση της χοληστερίνης στο αίμα) ως αντιστάθμισμα της ακατάλληλης διατροφικής συμπεριφοράς τους.
Όμως, με βάση τα παραπάνω ευρήματα, υπογράμμισε ότι «οι στατίνες πρέπει να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με την καλή διατροφή και όχι ως υποκατάστατο της».
Προσοχή! Αυτές είναι οι δύο κακές συνήθειές μας στη διατροφή που οδηγούν σε έμφραγμα!

Τροχαίο σοκ στη Λαμία: Οδηγούσε μεθυσμένος, χωρίς δίπλωμα, βγήκε στο αντίθετο ρεύμα και “καρφώθηκε” σε διερχόμενο αυτοκίνητο
Άλλο ένα σκάνδαλο χτυπά την πόρτα του Μαξίμου: Το «αρχηγείο» του κυκλώματος στις πολεοδομίες φέρεται να ανήκει σε υποψήφιο βουλευτή με τη Νέα Δημοκρατία στο Ανατολικό Αιγαίο!-Πώς το… «πάσαρε» στη σύζυγο του- Διπλός πονοκέφαλος στη ΝΔ καθώς κι η…σύζυγος είναι ανιψιά του Κακλαμάνη και αποσπασμένη στη Βουλή
Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι Ρώσοι προχωρούν με την πλήρη εκκαθάριση της Κονσταντινόφκα- Απομένουν λίγα οικοδομικά τετράγωνα για τον απόλυτο έλεγχο της πόλης
Νίκος Ταγαράς: Αυτή την ώρα στην Κόρινθο το τελευταίο «αντίο» στον υφυπουργό Περιβάλλοντος
Θρίλερ στις ΗΠΑ: Εντοπίστηκε η σορός ερευνήτριας έναν χρόνο μετά την εξαφάνισή της – Στο μικροσκόπιο οι περίεργες “εξαφανίσεις” επιστημόνων
Αλβανία: «Με χτύπησαν πολύ δυνατά στην καρωτίδα, κόντεψα να πεθάνω!» λέει ο Έλληνας ομογενής που τραυματίστηκε στα βίαια επεισόδια
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Ζελένσκι φοβάται ότι μετά τη Ρωσία θα του επιτεθεί και η Λευκορωσία του Λουκασένκο!- Διαψεύδουν οι Λευκορώσοι και τον κατηγορούν για εργαλειοποίηση του πολέμου
Μάριος Παπαγεωργίου: «Να μας πουν πού έχουν πετάξει το παιδάκι μου, να πάμε να μαζέψουμε τα κοκαλάκια του»-Συγκλονίζει η μητέρα του αδικοχαμένου οπτικού (Βίντεο)
Τραγωδία στις Σέρρες: Ηλεκτροπληξία και πνιγμός οι αιτίες θανάτου του 10χρονου στην Ηράκλεια
«Σειρήνες πολέμου» πάνω απ’ το Αιγαίο: Εμπλοκή ελληνικών μαχητικών και οπλισμένων τουρκικών F-16 στο Αιγαίο- Ξεσάλωσαν σήμερα οι Τούρκοι με 10 παραβιάσεις!- Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα που φέρνει η «Γαλάζια Πατρίδα»;