Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο άνοιας και γνωστικής έκπτωσης, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Neurology.
Στην έρευνα μελετήθηκαν δεδομένα για την υγεία και τη διατροφή 133.771 ατόμων με μέση ηλικία τα 49 έτη κατά την έναρξη της μελέτης. Από αυτά, 11.173 διαγνώστηκαν με άνοια έως και 43 χρόνια αργότερα.
Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H.Chan του Χάρβαρντ και του Ινστιτούτου Broad του ΜΙΤ και του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν καθημερινά 1/4 ή περισσότερο μιας μερίδας επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος είχαν 13% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν λιγότερο από ένα δέκατο της μερίδας κάθε μέρα. Ως μερίδα κόκκινου κρέατος ορίστηκαν περίπου τα 85 γραμμάρια, όσο το μέγεθος μιας μπάρας σαπουνιού. Όσον αφορά στο μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, συνέκριναν τα άτομα που κατανάλωναν κατά μέσο όρο λιγότερο από μισή μερίδα την ημέρα με τα άτομα που κατανάλωναν μία ή περισσότερες μερίδες την ημέρα και δεν διαπίστωσαν διαφορά στον κίνδυνο άνοιας.
Επιπλέον, οι ερευνητές μέτρησαν την αντικειμενική γνωστική λειτουργία σε μια διαφορετική ομάδα 17.458 γυναικών με μέση ηλικία τα 74 έτη, χρησιμοποιώντας τυποποιημένες γνωστικές αξιολογήσεις (τεστ μνήμης και σκέψης) και διαπίστωσαν ότι η γνωστική λειτουργία ήταν χειρότερη στα άτομα με μεγαλύτερη κατανάλωση επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος, υπολογίζοντας ότι η γνωστική γήρανση επιταχύνεται κατά περίπου 1,6 χρόνια για κάθε πρόσθετη μερίδα ανά ημέρα.
Όταν εξέτασαν την αυτοαναφερόμενη υποκειμενική γνωστική έκπτωση (SCD) 43.966 ατόμων με μέση ηλικία τα 78 έτη, κατά την οποία τα άτομα αναφέρουν προβλήματα μνήμης και σκέψης πριν η οποιαδήποτε έκπτωση εμφανιστεί στις εξετάσεις, εντόπισαν ότι ο κίνδυνος SCD αυξήθηκε κατά 14% για όσους κατανάλωναν ένα τέταρτο ή περισσότερες μερίδες επεξεργασμένου κρέατος ημερησίως σε σύγκριση με την ομάδα ελάχιστης κατανάλωσης και κατά 16% για όσους κατανάλωναν μία ή περισσότερες μερίδες μη επεξεργασμένου κρέατος ημερησίως σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν λιγότερο από μισή μερίδα.
Οι ερευνητές συνεχίζουν να διερευνούν τους παράγοντες που συνδέουν το κόκκινο κρέας με τον κίνδυνο άνοιας, ιδίως εκείνους που αφορούν στο μικροβίωμα του εντέρου. Υπογραμμίζουν ότι η αντικατάσταση του επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος με ξηρούς καρπούς και όσπρια μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας κατά περίπου 19%, με κοτόπουλο κατά 16% και με ψάρι κατά 28%.

Χανιά: Εμπρηστής ετών…16!- Συνελήφθη ο 4ος ανήλικος κατηγορούμενος για εμπρησμό τη φετινή αντιπυρική περίοδο!- «Έπαιζα με τα σπίρτα, ήθελα να δω πώς αρπάζει η φωτιά» παραδέχτηκε ο ίδιος
Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις