Ο κύβος ερρίφθη. Ο Νίκος Ανδρουλάκης με την τελευταία του δήλωση έδειξε ότι είναι αποφασισμένος να οδηγήσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο ειδικό δικαστήριο. Διαψεύδοντας έτσι κάποιες διαρροές που ήθελαν τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να σηκώνει ψηλά το θέμα της παρακολούθησης του, προκειμένου να παζαρέψει μια αυριανή συγκυβέρνηση από θέση ισχύος.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης κατηγόρησε ευθέως τον πρωθυπουργό ως ηθικό αυτουργό της παράνομης παρακολούθησης του, την ώρα που σύσσωμος ο ευρωπαϊκός τύπος χαρακτηρίζει τον Μητσοτάκη ως ένα «κακέκτυπο του Όρμπαν» και την πιο μελανή σελίδα στην πολιτική ιστορία της Ελλάδας, έπειτα από την δικτατορία.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης απαντά και στους πρόσφατους εκβιασμούς από στελέχη και τον επικοινωνιακό μηχανισμό του κόμματος τα οποία άφηναν να εννοηθεί ότι υπάρχουν «ενοχοποιητικά στοιχεία» για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ τα οποία «χρειάζεται θάρρος» για να δημοσιοποιηθούν.
Πέταξε το γάντι καλώντας τον Μητσοτάκη να δημοσιοποιήσει ο ίδιος όλες τις λεπτομέρειες για την παρακολούθηση του, ενώ παράλληλα – και αυτό είναι το χειρότερο – υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε να τον παρακολουθεί με το που ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.
Αυτό είναι και το κύριο ενοχοποιητικό στοιχείο, διότι εάν ο Μητσοτάκης δεν προσκομίσει πειστικές εξηγήσεις για την αιτία παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, τότε σημαίνει πως η ενέργεια αυτή δεν είχε ως σκοπό την προάσπιση του εθνικού συμφέροντος, αλλά ήταν μία βρώμικη επιχείρηση με αμιγώς πολιτικά χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση όμως αυτή ήταν και η πλήρης ρήξη με τον Ανδρέα Λοβέρδο ο οποίος λίγα εικοσιτετράωρα πριν προσπάθησε να στηρίξει τον Κυριάκο Μητσοτάκη και να διαψεύσει τον ίδιο του τον αρχηγό, μιλώντας για «συνηθισμένες πρακτικές στο εξωτερικό»! Ο Ανδρέας Λοβέρδος είναι πλέον ξένο σώμα για το ΠΑΣΟΚ, που αν είχε ίχνος ευθιξίας θα έπρεπε ήδη να έχει παραιτηθεί.
Μεγάλο όπλο του Ανδρουλάκη είναι και ότι κανένας σοβαρός συνταγματολόγος δεν βγήκε να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς του ίδιου του πρωθυπουργού. Αυτό πραγματικά δεν έχει προηγούμενο στην μεταπολίτευση. Ακόμα και στις μεγαλύτερες στιγμές πόλωσης της πρόσφατης πολιτικής ιστορίας, πάντα υπήρχαν συνταγματολόγοι που έβγαιναν για να δικαιολογήσουν κυβερνητικές πρακτικές. Στην προκειμένη περίπτωση, πλην του Γεραπετρίτη του οποίου όμως η γνώμη δεν έχει καμία βαρύτητα, διότι εκτός από κορυφαίος υπουργός, είναι και ο νοσηρός εγκέφαλος του «επιτελικού κράτους», ουδείς υπερασπίστηκε τους ισχυρισμούς Μητσοτάκη.
Αντίθετα, όσοι βγήκαν και εκφράστηκαν, κονιορτοποίησαν τόσο τις επιλογές όσο και τους ισχυρισμούς του Έλληνα πρωθυπουργού. Αυτό δείχνει πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι αποφασισμένος να στείλει τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο ειδικό δικαστήριο, ενώ η φημολογία για εμπλοκή της Europol αλλά κυρίως της OLAF, δίνουν στο σκάνδαλο εφιαλτικές διαστάσεις. Τις οποίες ο πρωθυπουργός της «ξαπλώστρας στο Μαράθι» δεν φαίνεται να έχει ακόμα συνειδητοποιήσει…
Σε πανικό οι βουλευτές της Ν.Δ!
«Καλύτερα να μην έβγαινε να μιλήσει…». Σε αυτή τη φράση θα μπορούσε να συμπυκνωθεί η εκτίμηση «γαλάζιων» στελεχών (κομματικών, κοινοβουλευτικών) για την προχθεσινή εμφάνιση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, που όχι μόνο δεν έπεισε ότι δεν γνώριζε για τις παρακολουθήσεις, αλλά και δεν βελτίωσε στο ελάχιστο την κακή κατάσταση που επικρατεί στην κυβέρνηση, στην Κοινοβουλευτική Ομάδα και στον κομματικό μηχανισμό, ενώ δεν πρόσφερε πειστικά επιχειρήματα στα κομματικά στελέχη για να δώσουν την μάχη το επόμενο διάστημα και να αλλάξουν το κλίμα.
Τα προβλήματα που αναδείχθηκαν είναι πολλά: Οι βουλευτές που βρίσκονται ήδη στις περιφέρειές του και συχνά περιοδεύουν είναι αναγκασμένοι πλέον –μουδιασμένοι, απογοητευμένοι και εν πολλοίς φοβισμένοι– να απολογούνται χωρίς να έχουν επιχειρήματα, να αντικρούουν τις κατηγορίες των αντιπάλων, κι εκεί που ήταν έτοιμοι να καλλιεργήσουν ένα κλίμα προσδοκιών στους ψηφοφόρους τους για τις οικονομικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, τώρα δεν μπορούν να κάνουν ούτε αυτό.
Με δεδομένο ότι το θέμα των υποκλοπών θα κυριαρχεί τουλάχιστον όλο τον μήνα, αποδυναμώνεται, όπως λένε, και η παρουσία του πρωθυπουργού στις αρχές Σεπτεμβρίου στη Διεθνή Έκθεση, η οποία φιλοδοξούσαν στο μέγαρο Μαξίμου να αποτελέσει την αφετηρία στην πορεία προς τις εκλογές.
Η κυβέρνηση, σε μια κρίσιμη φάση κι ενώ έχει αρχίσει η μακρά προεκλογική περίοδος, έχει χάσει την πρωτοβουλία των κινήσεων, που πέρασε στο μέρος της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ) κι αυτό δεν περνά απαρατήρητο από τα κομματικά και κοινοβουλευτικά στελέχη. Η αναγκαστική αποδοχή της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ να ανοίξει η Βουλή άμεσα για να συζητηθεί το θέμα των υποκλοπών αυτό υποδηλώνει, όπως μας λένε, και δίνει πλεονέκτημα στην αντιπολίτευση.
Αρχίζει η πτώση
«Αν η κυβέρνηση δεν μπορεί να καθορίσει την πολιτική ατζέντα και σύρεται πίσω από την αντιπολίτευση, τότε αρχίζει η πτώση», λένε. Επίσης, ο πρωθυπουργός με την παρέμβασή του όχι μόνο απέτυχε να βγάλει το θέμα των υποκλοπών από την επικαιρότητα, αλλά «πέτυχε» σε συνάρτηση με τη συζήτηση που θα γίνει στη Βουλή μετά τις 22 Αυγούστου να διατηρηθεί το θέμα στην πρώτη γραμμή όλο τον Αύγουστο τουλάχιστον και να επισκιάσει κάθε άλλη κυβερνητική πρωτοβουλία.
Η απογοήτευση και η αμηχανία στα κομματικά και τα κοινοβουλευτικά στελέχη είναι εμφανής και επιτείνεται καθώς βλέπουν παράλληλα την αφωνία κεντρικών κυβερνητικών στελεχών και την απροθυμία τους να βγουν να στηρίξουν τον πρωθυπουργό. Μόνο ο Άδωνις Γεωργιάδης βγαίνει και μιλάει, ο Θάνος Πλεύρης και η Σοφία Βούλτεψη μέχρι τώρα, αλλά όσα λένε μόνο πειστικά και ενθαρρυντικά επιχειρήματα δεν είναι.
Την άσχημη κατάσταση και στην κυβέρνηση περιέγραψε χθες πάντως ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος μιλώντας στον ΑΝΤ1 είπε ότι όλα τα μέλη της κυβέρνησης είναι εξαιρετικά δυσαρεστημένα με όσα έγιναν.
Ο μεγαλύτερος φόβος όμως είναι το τι μπορεί να ακολουθήσει από τη στιγμή που άρχισε ξετυλίγεται το κουβάρι, καθώς πολλά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για νέες αποκαλύψεις που έρχονται μέσα στον Αύγουστο, για παρακολουθήσεις και άλλων πολιτικών προσώπων. Κανείς δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά ότι οι παρακολουθήσεις σταμάτησαν στον Ανδρουλάκη και στον δημοσιογράφο Θαν. Κουκάκη, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σαφής απάντηση μέχρι τώρα για το θέμα αυτό δεν έχει δοθεί από την κυβέρνηση, η οποία αρκείται μέσω του εκπροσώπου της να επαναλαμβάνει πως δεν θα μείνει καμία σκιά.
Χάνουν φίλιες δυνάμεις
Όλα αυτά προβληματίζουν τα στελέχη της Ν.Δ., ενώ δεν είδαν με καλό μάτι και το γεγονός ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός χάνουν και φίλιες δυνάμεις, όπως είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος, που πλέον είναι απέναντι από τον πρωθυπουργό στο θέμα των παρακολουθήσεων, φτάνοντας στο σημείο, έστω και για δικό του όφελος, να ανοίξει θέμα άλλης κυβέρνησης.
Το πιο αδύναμο και αντιφατικό επιχείρημα, σύμφωνα με στελέχη της Ν.Δ., είναι ότι ο πρωθυπουργός είπε πως θα σταματούσε την παρακολούθηση αν τη γνώριζε, παρότι, όπως σημείωσε, ήταν νόμιμη, ενώ, όπως υποστηρίζουν, η παραδοχή του κ. Μητσοτάκη ότι είναι προβληματική η λειτουργία ενός θεσμού όπως η ΕΥΠ συνιστά εκ των πραγμάτων και παραδοχή της προσωπικής πολιτικής του ευθύνης, την οποία όμως δεν ανέλαβε.

Εξοπλιστικά – Ακόμη μία… “επιτυχία” της Κυβέρνησης Μητσοτάκη: Το «χρυσό» πακέτο που θα λαμβάναμε -ως αντάλλαγμα- για τη στρατιωτική βοήθεια που στείλαμε στην Ουκρανία και δεν ήρθε ποτέ – Οι υποσχέσεις των ΗΠΑ, οι προσδοκίες της Αθήνας και η σκληρή προσγείωση στην πραγματικότητα
Σκάνδαλο υποκλοπών : Εξαγωγές λογισμικών παρακολούθησης καί από την Βουλγαρία κάνει εταιρεία συμφερόντων του Τάλ Ντίλιαν – Αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Politico
Ο φόβος για το κόμμα του Αντώνη Σαμαρά οδηγεί το Μέγαρο Μαξίμου σε «υπόγεια συμφωνία» με τον Ηλία Κασιδιάρη για να κάνει δική του πολιτική κίνηση μόλις βγει από τις φυλακές τον Σεπτέμβριο – Τι αποκαλύπτει η εφημερίδα «Δημοκρατία»;
Λιγνίτης : Σόκ στο Πανελλήνιο από την καταστροφή της ενεργειακής ραχοκοκκαλιάς της Χώρας – Γιατί έπρεπε να ανατινάξουν τους τεράστιους καδοφόρους εκσκαφείς που έβγαζαν από τα σπλάχνα της γης μας τον ορυκτό μας πλούτο ; – Ποιοι μεθοδεύουν την ενεργειακή εξάρτηση της Ελλάδος από το εξωτερικό ;(Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο)
Τουρκία: Ηγετικό ρόλο επιδιώκει να αποκτήσει στο ΝΑΤΟ μετά την απόφαση του Τραμπ να αποσύρει σταδιακά από την Ευρώπη το μεγαλύτερο μέρος των Αμερικανικών δυνάμεων – “Καρφιά” κατά της Συμμαχίας Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ από τον Τούρκο ΥΠΑΜ Γιασάρ Γκιουλέρ – Πως ο Ερντογάν σκέπτεται να εκμεταλλευτεί την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις 7 και 8 Ιουλίου στην Άγκυρα;
Αντώνης Σαμαράς: Σε διψήφια ποσοστά η δυνητική ψήφος – Αφαιρεί από 3% έως 7% από την εκλογική δύναμη Μητσοτάκη – Τι βγάζουν οι μυστικές δημοσκοπήσεις – «Θερινός συναγερμός» στο Μέγαρο Μαξίμου
Αυτή είναι η ανάπτυξη του Μητσοτάκη: Η ακρίβεια «καταβροχθίζει» τα εισοδήματα των εργαζομένων- Μόλις 18 ημέρες στην καλύτερη περίπτωση καλύπτει ο μισθός! – Το 50% των εργαζομένων αναζητά και δεύτερη δουλειά για να τα βγάλει πέρα!
Ελληνο-Τουρκικά: Την ώρα που στην Αθήνα “κοιμούνται” στην Άγκυρα δουλεύουν – Ετοιμάζει ο Ερντογάν Συμφωνία με την Αίγυπτο για να αρπάξει από την Ελλάδα την ΑΟΖ του νησιωτικού συμπλέγματος του Κστελλορίζου – Οι κίνδυνοι που απορρέουν για την Ελλάδα από την Τετραμερή Συμμαχία Τουρκίας – Αιγύπτου, Σαουδικής Αραβίας και Πακιστάν
Γεωπολιτική κλιμάκωση: Ρητορική-σοκ από τη Μόσχα για πιθανό πυρηνικό πλήγμα στην Ευρώπη εντός 12 μηνών
Αντί να καταπολεμήσει τα καρτέλ και την ακρίβεια που γονατίζουν τα Ελληνικά νοικοκυριά η Κυβέρνηση εμπαίζει τους Έλληνες με την κωμική εφαρμογή “PosoKanei” -Οι εξουθενωμένοι εργαζόμενοι και οι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι καλούνται να κάνουν… περιοδεία στα σούπερ μάρκετ μπας και βρουν ένα προϊόν φτηνότερο κατά ένα ευρώ – Για πόσο ακόμη θα εξακολουθήσουν να προσβάλλουν την νοημοσύνη μας;
Τουρκία: Ο Ερντογάν συμμαχεί με το Πακιστάν και το Κατάρ για ένα ιδιότυπο “μουσουλμανικό ΝΑΤΟ” – Πακιστανοί πιλότοι με Τουρκικά F16 σε παραβιάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου – Κοινά αεροναυτικά γυμνάσια στο Αιγαίο και την Ν.Α.Μεσογειο – Γιατί η Ελλάδα δεν συμπράττει πιο συστηματικά με την Ινδία για να συγκροτήσει τον αντίπαλο πυλώνα ;
Απίστευτη… “επιτυχία” του “Επιτελικού Κράτους” Μητσοτάκη: Στην καρδιά της τουριστικής περιόδου και σε μια χρονιά που “πνιγήκαμε” από τις βροχές Τήνος, Αλόννησος, Κάρπαθος, Αστυπάλαια και Πάτμος μένουν χωρίς νερό – Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τα νησιά λόγω δραματικής λειψυδρίας
Η αγωνία του “τερματοφύλακα” Κυριάκου Μητσοτάκη πριν από τα ” πέναλτυ” του Αντώνη Σαμαρά – Ένα βιβλίο και μια ταινία που ταιριάζουν απόλυτα στην ατμόσφαιρα που επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου ,εν όψει της δημοσιοποίησης των αποφάσεων του πρώην Πρωθυπουργού
ΗΠΑ και Ιράν υπέγραψαν ηλεκτρονικά τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης τα 14 σημεία της Συμφωνίας μεταξύ τους για τον τερματισμό των πολεμικών συγκρούσεων – Πληθαίνουν οι φωνές στην Αμερική που επιμένουν ότι ο μεγάλος κερδισμένος είναι η Τεχεράνη – Ανακουφισμένος ο Τραμπ επειδή βγήκε από μία παγίδα πολέμου λίγους μήνες πριν από τις κρίσιμες ενδιάμεσες εκλογές