Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Γαλλία ένα διαφημιστικό βίντεο της… ολλανδικής εταιρείας ρούχων Merrachi, το οποίο απεικονίζει τον Πύργο του Άιφελ καλυμμένο με χιτζάμπ (ισλαμική μαντήλα).
Το βίντεο, που δημοσιεύτηκε στο TikTok, συνοδευόταν από το μήνυμα: «Η γαλλική κυβέρνηση μισεί να βλέπει τη Merrachi να έρχεται», υπαινισσόμενη την επικείμενη είσοδο της εταιρείας στη γαλλική αγορά.
Σύμφωνα με τη Le Figaro η εταιρεία έχει μόνο ένα κατάστημα στην Ευρώπη, στο Άμστερνταμ, από όπου προέρχεται.
Η εταιρεία στη λεζάντα του βίντεο γράφει «Θυμάστε όταν απαγόρευσαν το χιτζάμπ;», σχολιάζοντας τους περιορισμούς που επιβάλλει η Γαλλία στην ισλαμική ενδυμασία.
Ωστόσο, ο Le Figaro αναφέρει πως το χιτζάμπ, που καλύπτει τα μαλλιά των γυναικών, δεν έχει απαγορευτεί ποτέ στη Γαλλία σε δημόσιους χώρους, σε αντίθεση με τη «μπούρκα» που κρύβει το πρόσωπο!
🇫🇷 INACCEPTABLE !
La Tour Eiffel, symbole de la France, détournée par la marque Merrachi qui la couvre d’un voile islamique dans une publicité provocatrice.
👉 Une instrumentalisation idéologique et commerciale qui heurte nos valeurs républicaines et notre patrimoine. pic.twitter.com/A6GgVkWRPU
— Lisette Pollet 🕊🎗️Ⓜ️ 🇫🇷 (@LisettePollet) March 11, 2025
Οργισμένες αντιδράσεις πολιτικών και χρηστών
Η διαφήμιση χαρακτηρίστηκε από πολιτικούς, σχολιαστές και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως «προκλητική».
Η Lisette Pollet, βουλευτής του Εθνικού Συναγερμού, χαρακτήρισε το βίντεο προσβλητικό για τις «δημοκρατικές αξίες και την κληρονομιά» της χώρας. Αντίστοιχα, ο Jerome Buisson, επίσης από τον Εθνικό Συναγερμό, χαρακτήρισε τη διαφήμιση «τρομακτικό πολιτικό σχέδιο» και «απαράδεκτη πρόκληση».
Παράλληλα, ο οικονομολόγος Philippe Murer, συνιδρυτής του Πολιτικού Κινήματος Πολιτών, ζήτησε την απαγόρευση των καταστημάτων της εταιρείας Merrachi στη Γαλλία και τον αποκλεισμό του ιστότοπού της.
Ορισμένοι χρήστες των κοινωνικών δικτύων έκαναν λόγο για «ισλαμική κατάληψη» της χώρας, ζητώντας περιορισμούς στη μουσουλμανική μετανάστευση. Ένας χρήστης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από φόβο μήπως φανούμε μισαλλόδοξοι, ανεχόμαστε το απαράδεκτο», ενώ άλλος χαρακτήρισε τη διαφήμιση ως «υπαρξιακή απειλή για τη Γαλλία».