Το σκόρδο περιέχει ισχυρές θειούχες ενώσεις με πιο δραστική την αλισίνη, στην οποία οφείλει τη χαρακτηριστική μυρωδιά του, αλλά και τα πολυάριθμα οφέλη στην υγεία
Η αλισίνη του σκόρδου θεωρείται ισχυρός αντιμικροβιακός παράγοντας που σε συνδυασμό με την βιταμίνη C, ενισχύει την αντιβακτηριδιακή του δράση. Οι επιστήμονες έχουν μελετήσει την αντιμικροβιακή δράση του σκόρδου και θεωρούν ότι μπορεί να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για την συντήρηση των τροφίμων σε αντιδιαστολή με τη χρήση χημικών συντηρητικών, καθώς επίσης και για την διατήρηση του ωμού κρέατος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα ράφια των σούπερμαρκετ. Επιπλέον έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο παρουσιάζει ισχυρή δράση κατά πολλών παθογόνων μικροοργανισμών, ακόμη και στελεχών μικροβίων που παρουσιάζουν ανθεκτικότητα στα αντιβιοτικά.
Παρότι οι επιστημονικές έρευνες, δεν καταλήγουν πάντα σε κοινά συμπεράσματα, εντούτοις υπάρχει ομοφωνία ως προς το ότι το σκόρδο έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες. Μια από τις σημαντικότερες είναι η καρδιοπροστατευτική του δράση – φαίνεται ότι παρεμποδίζει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ασθενείς με αυξημένη κατανάλωση σκόρδου παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο βαθμό εναπόθεσης ασβεστίου στις αρτηρίες τους, συγκριτικά με εκείνους που έπαιρναν εικονικό φάρμακο. Η εναπόθεση ασβεστίου αποτελεί έναν αξιόπιστο δείκτη μέτρησης της αρτηριοσκλήρυνσης. Το σκόρδο λοιπόν φαίνεται ότι συμβάλλει στη διατήρηση της ελαστικότητας των αγγείων.
Επίσης υπάρχουν ερευνητικά στοιχεία που δείχνουν ότι το σκόρδο συμβάλλει στην μείωση της υψηλής χοληστερόλης. Ακόμη έχει συσχετιστεί και με τη μείωση της πίεσης, αν και τα αποτελέσματα των ερευνών παραμένουν αντιφατικά γεγονός αποδίδεται και σε πιθανά ερευνητικά λάθη όπως το μικρό δείγμα των συμμετεχόντων ή η επιλογή ακατάλληλων σκευασμάτων σκόρδου.
Να σημειωθεί ακόμη, ότι πολλές επιδημιολογικές έρευνες συσχετίζουν την αυξημένη κατανάλωση σκόρδου με τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου, ενώ η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρία συμπεριλαμβάνει το σκόρδο στα λαχανικά με πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες. Η συστηματική κατανάλωση σκόρδου καθώς και κρεμμυδιού έχει συνδεθεί με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνων βάσει μελέτης που που δημοσιεύτηκε στο American Journal ofClinical Nutrition.
Οι ερευνητές έχουν παρατηρήσει ότι το σκόρδο καταπολεμά ακόμη και ορισμένα στελέχη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού που είναι ανθεκτικά στα αντιβιοτικά – το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού είναι ένα βακτήριο που διαβιεί στο στομάχι μας και, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, ενοχοποιείται για την πρόκληση έλκους του στομάχου. Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι αξίζει να διερευνηθεί η πιθανότητα το σκόρδο να αποτελεί μια οικονομική μέθοδο εκρίζωσης του συγκεκριμένου βακτηρίου.
Και ένα μυστικό για την κατανάλωσή του: ψιλοκόψτε τις σκελίδες ή χτυπήστε τις στο γουδί πριν τις καταναλώσετε. Με αυτό τον τρόπο απελευθερώνεται και καθίσταται πιο δραστική η αλισίνη. Στο ίδιο πνεύμα καταναλώστε άφθονο τζατζίκι – αλλά φροντίστε να φάνε και οι διπλανοί σας!

Χανιά: Εμπρηστής ετών…16!- Συνελήφθη ο 4ος ανήλικος κατηγορούμενος για εμπρησμό τη φετινή αντιπυρική περίοδο!- «Έπαιζα με τα σπίρτα, ήθελα να δω πώς αρπάζει η φωτιά» παραδέχτηκε ο ίδιος
Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις