Κατά πόσο οι διατροφικές μας συνήθειες επηρεάζουν την εξέλιξη της υγείας μας; Το ερώτημα είναι σαφές, η απάντηση, ωστόσο, αρκετά σύνθετη. Το σίγουρο είναι ότι επηρεάζει. Οι επιστήμονες αναζητούν το πόσο και το πώς. Νέα έρευνα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς αποκαλύπτει ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός καρκίνων, οφείλεται στη «φτωχή», ή άλλως κακή διατροφή. Με άλλα λόγια; Οι διατροφικές συνήθειες είναι πολύ πιθανόν να επηρεάζουν την υγεία μας σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, απ’ ότι πιστεύαμε μέχρι σήμερα, ή απ’ ότι θέλουμε να πιστεύουμε (σε αρκετές περιπτώσεις).
Υπολογίζεται ότι 80.110 νέες περιπτώσεις καρκίνου που εκδηλώθηκαν σε άτομα των 20 ετών και άνω στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2015 οφείλονται απλώς στην κατανάλωση κακής διατροφής, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JNCI Cancer Spectrum την Τετάρτη.
Στο 5,2% όλων των περιπτώσεων
«Αυτό ισοδυναμεί με το 5,2% όλων των περιπτώσεων καρκίνου που έχουν διαγνωστεί πρόσφατα μεταξύ των ενηλίκων των ΗΠΑ το 2015», δήλωσε ο Dr. Fang Fang Zhang, ένας επιδημιολόγος διατροφής και καρκίνου στο Πανεπιστήμιο Tufts της Βοστόνης, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής της μελέτης. «Το ποσοστό αυτό είναι συγκρίσιμο με το ποσοστό καρκίνου που οφείλεται στο αλκοόλ», ανέφερε χαρακτηριστικά, προκειμένου να τονίσει ότι τα ευρήματα κάθε άλλο παρά άνευ λόγου και αξίας είναι.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν επτά διαιτητικούς παράγοντες: τη χαμηλή κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, δημητριακών και γαλακτοκομικών προϊόντων και την υψηλή πρόσληψη επεξεργασμένων κρεάτων, κόκκινων κρεάτων και ζαχαρούχων ποτών, όπως η σόδα.
«Η χαμηλή κατανάλωση ολόκληρων δημητριακών συνδέθηκε με το μεγαλύτερο βάρος καρκίνου στις ΗΠΑ, ακολουθούμενη από χαμηλή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, υψηλή κατανάλωση κρέατος, χαμηλή κατανάλωση λαχανικών και φρούτων, υψηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και υψηλή κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών», δήλωσε ο Δρ. Ζανγκ.
Η μελέτη περιελάμβανε στοιχεία για τη διατροφική κατανάλωση ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες μεταξύ του 2013 και του 2016, τα οποία προήλθαν από την Εθνική Έρευνα Εξέτασης για την Υγεία και τη Διατροφή, καθώς και τα στοιχεία για την εθνική επίπτωση του καρκίνου το 2015 από τα Αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα συγκριτικό μοντέλο αξιολόγησης κινδύνου, το οποίο περιελάμβανε τον υπολογισμό του αριθμού των περιπτώσεων καρκίνου που συνδέονταν με την κακή διατροφή και συνέβαλαν στην αξιολόγηση της διατροφής που μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην επιβάρυνση του καρκίνου των ΗΠΑ. Αυτές οι εκτιμήσεις έγιναν με τη χρήση ενώσεων διατροφής-καρκίνου που βρέθηκαν σε ξεχωριστές μελέτες.
Τεράστια ποσοστά στον καρκίνο του παχέος εντέρου
«Οι προηγούμενες μελέτες παρέχουν ισχυρή ένδειξη ότι η υψηλή κατανάλωση μεταποιημένου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και η χαμηλή κατανάλωση ολόκληρων δημητριακών μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου», ανέφερε ο Zhang., προσθέτοντας ότι «ωστόσο, η μελέτη μας ποσοτικοποίησε τον αριθμό και την αναλογία νέων περιπτώσεων καρκίνου που οφείλονται στην κακή διατροφή σε εθνικό επίπεδο».
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο καρκίνος του παχέος εντέρου και του ορθού είχε τον μεγαλύτερο αριθμό και το ποσοστό των περιπτώσεων που σχετίζονται με τη διατροφή. Συγκεκριμένα, αφορούσαν το 38,3% των περιπτώσεων.
Οι άνδρες ηλικίας 45 έως 64 ετών και οι εθνοτικές μειονότητες, συμπεριλαμβανομένων των μαύρων και των ισπανόφωνων, είχαν το μεγαλύτερο ποσοστό επιβάρυνσης από τον καρκίνο σε σχέση με άλλες ομάδες, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Σοκ: Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως ο καρκίνος συνδέεται με την κακή διατροφή περισσότερο απ'ότι νομίζουμε

Τροχαίο σοκ στη Λαμία: Οδηγούσε μεθυσμένος, χωρίς δίπλωμα, βγήκε στο αντίθετο ρεύμα και “καρφώθηκε” σε διερχόμενο αυτοκίνητο
Άλλο ένα σκάνδαλο χτυπά την πόρτα του Μαξίμου: Το «αρχηγείο» του κυκλώματος στις πολεοδομίες φέρεται να ανήκει σε υποψήφιο βουλευτή με τη Νέα Δημοκρατία στο Ανατολικό Αιγαίο!-Πώς το… «πάσαρε» στη σύζυγο του- Διπλός πονοκέφαλος στη ΝΔ καθώς κι η…σύζυγος είναι ανιψιά του Κακλαμάνη και αποσπασμένη στη Βουλή
Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι Ρώσοι προχωρούν με την πλήρη εκκαθάριση της Κονσταντινόφκα- Απομένουν λίγα οικοδομικά τετράγωνα για τον απόλυτο έλεγχο της πόλης
Νίκος Ταγαράς: Αυτή την ώρα στην Κόρινθο το τελευταίο «αντίο» στον υφυπουργό Περιβάλλοντος
Θρίλερ στις ΗΠΑ: Εντοπίστηκε η σορός ερευνήτριας έναν χρόνο μετά την εξαφάνισή της – Στο μικροσκόπιο οι περίεργες “εξαφανίσεις” επιστημόνων
Αλβανία: «Με χτύπησαν πολύ δυνατά στην καρωτίδα, κόντεψα να πεθάνω!» λέει ο Έλληνας ομογενής που τραυματίστηκε στα βίαια επεισόδια
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Ζελένσκι φοβάται ότι μετά τη Ρωσία θα του επιτεθεί και η Λευκορωσία του Λουκασένκο!- Διαψεύδουν οι Λευκορώσοι και τον κατηγορούν για εργαλειοποίηση του πολέμου
Μάριος Παπαγεωργίου: «Να μας πουν πού έχουν πετάξει το παιδάκι μου, να πάμε να μαζέψουμε τα κοκαλάκια του»-Συγκλονίζει η μητέρα του αδικοχαμένου οπτικού (Βίντεο)
Τραγωδία στις Σέρρες: Ηλεκτροπληξία και πνιγμός οι αιτίες θανάτου του 10χρονου στην Ηράκλεια
«Σειρήνες πολέμου» πάνω απ’ το Αιγαίο: Εμπλοκή ελληνικών μαχητικών και οπλισμένων τουρκικών F-16 στο Αιγαίο- Ξεσάλωσαν σήμερα οι Τούρκοι με 10 παραβιάσεις!- Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα που φέρνει η «Γαλάζια Πατρίδα»;