Η κατανάλωση τουλάχιστον ενός ζαχαρούχου ποτού την ημέρα μπορεί να συνδέεται με σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής, NUTRITION 2022 LIVE ONLINE, που πραγματοποιήθηκε στις 14-16 Ιουνίου.
Ερευνητές από πολλά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της Σχολής Δημόσιας Υγείας T. H. Chan του Harvard, εξέτασαν δεδομένα από 90.504 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, ηλικίας 50 έως 79 ετών, για σχεδόν 19 χρόνια παρακολούθησης.
Ήθελαν να δουν εάν υπήρχε ένα μοτίβο μεταξύ της κατανάλωσης ζαχαρούχων ποτών, όπως τα αναψυκτικά και οι φρουτοχυμοί, και του κινδύνου για καρκίνο του ήπατος.
Διαπίστωσαν ότι:
Οι γυναίκες που κατανάλωναν τουλάχιστον ένα ζαχαρούχο ποτό την ημέρα είχαν 73% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του ήπατος, σε σύγκριση με τις γυναίκες που έπιναν τρία ή λιγότερα ζαχαρούχα ποτά τον μήνα.
Οι γυναίκες που έπιναν ένα, ή περισσότερα ζαχαρούχα ροφήματα καθημερινά είχαν 78% υψηλότερο κίνδυνο.
Ο καρκίνος του ήπατος είναι η 6η πιο συχνά διαγνωσμένη μορφή καρκίνου παγκοσμίως. Πριν από την μελέτη, τα στοιχεία δείχνουν ότι άλλες συνήθειες ροφημάτων μπορεί να επηρεάσουν τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, που συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο και ο καφές, που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο.
Σύμφωνα με τον Longgang Zhao, επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης και υποψήφιο διδάκτορα στο πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι η περικοπή των ζαχαρούχων ποτών μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου καρκίνου του ήπατος, αρκεί περισσότερες έρευνες να επιβεβαιώσουν αυτήν τη σύνδεση.
“Η αντικατάσταση των ζαχαρούχων ροφημάτων με νερό ή/και με καφέ/τσάι χωρίς ζάχαρη θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος”, δήλωσε ο Zhao.
Τα ζαχαρούχα ποτά μπορεί να διαταράξουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, προκαλώντας ποικίλα προβλήματα υγείας
Οι ερευνητές είχαν υποθέσει ότι τα ζαχαρούχα ποτά θα αύξαναν τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος, λόγω των παρενεργειών της ζάχαρης:
Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να κάνει τους ανθρώπους λιγότερο ευαίσθητους στην ινσουλίνη, την ορμόνη που βοηθά στη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα.
Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αύξηση βάρους, αυξάνοντας τον κίνδυνο ανάπτυξης λίπους γύρω από το συκώτι.
Και οι δύο αυτοί παράγοντες είναι επιζήμιοι για την υγεία του ήπατος και έχουν συνδεθεί στενά με τον κίνδυνο καρκίνου.
Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για την καλύτερη κατανόηση της σχέσης μεταξύ των ζαχαρούχων ποτών και του καρκίνου του ήπατος:
Η μελέτη είναι περιορισμένη στο ότι είναι παρατηρητική: επισημαίνει μεν μια συσχέτιση μεταξύ του καρκίνου του ήπατος και των ζαχαρούχων ποτών, αλλά δεν αποδεικνύει άμεση σχέση αιτίας-αποτελέσματος, ότι τα ζαχαρούχα ποτά προκαλούν καρκίνο.
Επίσης, δεν είναι σαφές εάν η σύνδεση αυτή μπορεί να ισχύει για άλλους πληθυσμούς, όπως άνδρες και νεότερες γυναίκες.
Πηγές: https://www.cancer.org, https://www.insider.com

«Ελπίζω να μην ξυπνήσω αύριο»: Καταρρέει ψυχικά το πλήρωμα του Abraham Lincoln – Ναύτες επιχείρησαν να πέσουν στη θάλασσα
ΣτΕ: Ακυρώνεται η άδεια λειτουργίας τριών ιδιωτικών πανεπιστημίων για τη νέα φοιτητική περίοδο
Χανιά: Εμπρηστής ετών…16!- Συνελήφθη ο 4ος ανήλικος κατηγορούμενος για εμπρησμό τη φετινή αντιπυρική περίοδο!- «Έπαιζα με τα σπίρτα, ήθελα να δω πώς αρπάζει η φωτιά» παραδέχτηκε ο ίδιος
Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις