Σούπερ μάρκετ Γαλαξίας: Το επόμενο μεγάλο «κανόνι» της αγοράς;- Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια-Η συρρίκνωση στο μερίδιο αγοράς και τα κέρδη μόλις 6 εκατ. ευρώ!

Δύο συνεχόμενα χρόνια πτώσης, απώλεια μεριδίου αγοράς, κλεισίματα καταστημάτων και μια εικόνα αργής στασιμότητας περιγράφουν την τωρινή κατάσταση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, μέλους της εταιρείας Πέντε ΑΕ, η οποία παλαιότερα αποτελούσε ένα λαμπρό παράδειγμα ελληνικής επιχειρηματικής επιτυχίας.

Σούπερ μάρκετ Γαλαξίας: Το επόμενο μεγάλο «κανόνι» της αγοράς;- Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια-Η συρρίκνωση στο μερίδιο αγοράς και τα κέρδη μόλις 6 εκατ. ευρώ!

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα οικονομικά μεγέθη, το 2024 έκλεισε με καθαρά κέρδη που αγγίζουν μόλις τα 6 εκατομμύρια ευρώ — ένα ποσό που, παρά την έκπληξη, ισοδυναμεί με τα ετήσια έσοδα μιας καλά επιτυχημένης καφετέριας σε κεντρική γειτονιά όπως το Κολωνάκι. Και αυτό, για μια εταιρεία που διαθέτει 175 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, απασχολεί εκατοντάδες εργαζόμενους και πραγματοποιεί κύκλο εργασιών πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Πώς έφτασε σε αυτή τη δυσμενή θέση η Γαλαξίας; Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Η αλυσίδα έχασε μερίδια αγοράς για δύο συνεχή έτη, ενώ το 2025 ξεκίνησε με αδύναμη πορεία: οι πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο παρέμειναν στα ίδια, υποτονικά επίπεδα με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε στο κλείσιμο δύο καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη, επικαλούμενη το υψηλό κόστος των ενοικίων — μια ένδειξη της δυσκολίας που αντιμετωπίζει στο να διαχειριστεί κρίσιμες λειτουργικές δαπάνες.

Η διοίκηση φαίνεται να προσπαθεί να αντιστρέψει το κλίμα, σχεδιάζοντας το άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Κιλκίς και Ιωάννινα, ενώ παράλληλα συζητεί την πιθανή εξαγορά της τοπικής αλυσίδας «Παπαγεωργίου» στην Ήπειρο. Ωστόσο, η στρατηγική της επέκτασης δεν αρκεί για να καλύψει τη γενικότερη εικόνα κόπωσης και αδράνειας που χαρακτηρίζει το δίκτυο.

Σούπερ μάρκετ Γαλαξίας: Το επόμενο μεγάλο «κανόνι» της αγοράς;- Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια-Η συρρίκνωση στο μερίδιο αγοράς και τα κέρδη μόλις 6 εκατ. ευρώ!

Την ίδια στιγμή, οι βασικοί ανταγωνιστές στον κλάδο επενδύουν δυναμικά σε νέες τεχνολογίες, σε πολυκαναλικές (omnichannel) αγοραστικές εμπειρίες και σε σύγχρονες υποδομές, ενώ η Πέντε ΑΕ μοιάζει να παλεύει να διατηρήσει απλώς τη θέση της σε βασικές αγορές της χώρας.

Η έλλειψη ξεκάθαρου οράματος, η καθυστερημένη προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς και η σταδιακή απώλεια δυναμικής μετατρέπουν τη Γαλαξίας σε παράδειγμα που αξίζει να αποφεύγεται. Χωρίς μια ριζική αναθεώρηση – τόσο στο στρατηγικό σχεδιασμό, όσο και στο branding και το επιχειρησιακό μοντέλο – το μέλλον της δεν προδιαγράφεται ευοίωνο.

Διότι, όπως φαίνεται, το να διαθέτεις δεκάδες καταστήματα σε όλη τη χώρα δεν είναι αρκετό, όταν ο κύκλος εργασιών σου ανταγωνίζεται στα ίσια τα κέρδη ενός specialty καφέ σε μια από τις πιο ακριβές περιοχές της Αθήνας.

Exit mobile version