Στα ύψη τα καύσιμα! Ολοταχώς προς τα δύο ευρώ το λίτρο η βενζίνη!

Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η τιμή της βενζίνης, η μέση τιμή της οποίας πανελλαδικά είναι στα 1,89 ευρώ. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου σχολίασε την αυξητική τάση της τιμής εξηγώντας τους λόγους.

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται άνοδος στις τιμές, καταγράφουμε 6 με 7 λεπτά το λίτρο. Αναλογικά στο πετρέλαιο τύπου μπρεντ η αύξηση είναι περίπου στο 12%, δηλαδή έχουμε ξεπεράσει τα 85 δολάρια το βαρέλι -εκεί έχει σταθεροποιηθεί προς το παρόν.

Εξηγώντας γιατί υπάρχει αύξηση στις τιμές της βενζίνης, ο κ. Παπαγεωργίου εξήγησε ότι «ο λόγος είναι το ίδιο το καλοκαίρι, όπου στη νότια Ευρώπη υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και αυτό αυξάνει την τιμή».

Αφρική για να έρχονται στην Ευρώπη και αυτό αυξάνει το μεταφορικό κόστος», πρόσθεσε.

Παπαγεωργίου: Ελαφριά άνοδος στην τιμή της βενζίνης τις επόμενες ημέρες -Θα φτάσει το 1,95

Όπως είπε η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Κυκλάδων. Λίγο κάτω από τα 2 ευρώ είναι η οι τιμές σε Κεφαλονιά και Ρέθυμνο. «Στα νησιά βλέπουμε μια πιο αυξημένη τιμή. Αυτό συνέβαινε πάντα, δεν είναι καινούργιο φαινόμενο γιατί με την επιβολή πλαφόν που έχει υπάρξει στο παρελθόν δεν δίνετε η δυνατότητα κάποιος να αισχροκερδήσει από τα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι τιμές είναι αυτές που είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια», είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου τις επόμενες ημέρες αναμένεται «ελαφριά άνοδος. Προφανώς να δούμε τη βενζίνη να περνά και στις μεγάλες αστικές πόλεις το 1,90 και να προσεγγίζει το 1,95 ευρώ».

Βενζίνη: Το απόλυτο σοκ – Χαράτσι 10 λεπτά στην τιμή της για όλους!

Νέα άνοδος των τιμών των καυσίμων αναμένεται προσεχώς και έρχεται για να μείνει.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να τιμολογηθούν οι ρύποι των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2027, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών τους.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας.

Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων.

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Exit mobile version