Στη «δίνη των σκανδάλων» η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Έρχεται «Λίστα Κεφαλογιάννη»- 26,8 εκατομμύρια ευρώ σε ΜΜΕ με πρόσχημα τις φυσικές καταστροφές – Ξεπερνά κατά 7 εκατομμύρια τη διαβόητη «λίστα Πέτσα»

Μεθοδευμένη επανάληψη της γνωστής συνταγής χρηματοδότησης των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αυτή τη φορά υπό το προπέτασμα της «ευαισθητοποίησης» για τις φυσικές καταστροφές, επιχειρεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Στη «δίνη των σκανδάλων» η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Έρχεται «Λίστα Κεφαλογιάννη»- 26,8 εκατομμύρια ευρώ σε ΜΜΕ με πρόσχημα τις φυσικές καταστροφές – Ξεπερνά κατά 7 εκατομμύρια τη διαβόητη «λίστα Πέτσα»

Η νέα επικοινωνιακή εκστρατεία, που έρχεται να προστεθεί στο παλμαρέ των απευθείας χρηματοδοτήσεων προς φιλικά διακείμενα ΜΜΕ, φέρει την υπογραφή του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και τιτλοφορείται ήδη ως «λίστα Κεφαλογιάννη».

Όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ, το εν λόγω πρόγραμμα προβολής ανέρχεται στο εντυπωσιακό ποσό των 26,8 εκατομμυρίων ευρώ – ποσό που υπερβαίνει κατά σχεδόν 7 εκατομμύρια τη διαβόητη «λίστα Πέτσα» των 19,8 εκατομμυρίων ευρώ το 2020, η οποία είχε προκληθεί υπό το πρόσχημα της ενημέρωσης για την πανδημία.

Η απόφαση ελήφθη με εισήγηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη και εγκρίθηκε από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, χωρίς να προβλέπεται ουσιαστική διαφάνεια ή δημόσιος έλεγχος ως προς τα κριτήρια κατανομής των κονδυλίων. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021–2027, με στόχο – όπως αναφέρεται τυπικά – την «ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα πρόληψης και διαχείρισης φυσικών καταστροφών».

 Στη «δίνη των σκανδάλων» η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Έρχεται «Λίστα Κεφαλογιάννη»- 26,8 εκατομμύρια ευρώ σε ΜΜΕ με πρόσχημα τις φυσικές καταστροφές – Ξεπερνά κατά 7 εκατομμύρια τη διαβόητη «λίστα Πέτσα»

Το κονδύλι αυτό, ύψους ακριβώς 26.802.463 ευρώ, θα διανεμηθεί σε έντυπα μέσα, ραδιοφωνικούς σταθμούς και τηλεοπτικά κανάλια, χωρίς όμως να έχει δημοσιοποιηθεί οποιοδήποτε διαφανές σύστημα αξιολόγησης ή αντικειμενικά κριτήρια κατανομής. Η μοναδική τυπική προϋπόθεση που τίθεται είναι η εγγραφή των μέσων στο Μητρώο Τύπου – όπως ήδη προβλέπεται από τη νομοθεσία – ενώ το 30% του συνολικού ποσού αναμένεται να διοχετευθεί σε περιφερειακά ΜΜΕ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον πραγματικό αντίκτυπο στην τοπική ενημέρωση.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η αρχική εισήγηση για την καμπάνια υποβλήθηκε από τον προκάτοχο του Γιάννη Κεφαλογιάννη στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, Βασίλη Κικίλια, ήδη από τον Ιανουάριο του 2025. Ο Κεφαλογιάννης, όμως, είναι εκείνος που τελικά έδωσε την τελική έγκριση, επισφραγίζοντας την εκστρατεία και προσθέτοντας πλέον το όνομά του σε μια νέα, αμφιλεγόμενη λίστα χρηματοδότησης, η οποία εγείρει σοβαρά ερωτήματα περί χρηστής διαχείρισης και πολιτικής σκοπιμότητας.

Exit mobile version