Γνωρίστε ένα θρεπτικό λαχανικό πλούσιο σε βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά, το οποίο επίσης διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Αν και μπορεί να μην είναι το πρώτο σε προτίμηση λαχανικό, το νεροκάρδαμο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Επιπλέον, αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης C και εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, ενώ παρέχει επίσης βιταμίνη Α, μαγγάνιο, ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Β6.
Το νεροκάρδαμο, επίσης γνωστό ως κιτρινοκάρδαμο, είναι ένα υδρόβιο ανθοφόρο φυτό, χρησιμοποιούμενο σε πολλές περιοχές του κόσμου ως φυσικό φάρμακο για ποικίλες εφαρμογές, όπως σε καρδιακά προβλήματα, πυρετό, προβλήματα ήπατος κ.α. Το νεροκάρδαμο είναι πολυετές φυτό που φύεται στην Ευρώπη και την Ασία, με λεπτά, σγουρά φύλλα και μικρά λευκά ή ροζ άνθη. Με έντονη γεύση, ελαφρώς πικάντικη και γλυκιά, χρησιμοποιείται συχνά σε σαλάτες, σάντουιτς, σούπες και σάλτσες.
Επιπλέον των θρεπτικών στοιχείων που περιλαμβάνει, το νεροκάρδαμο παρέχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
Οφέλη για την υγεία του νεροκάρδαμου
Χρήσιμο για τα οστά
Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου
Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων
Ενισχύει την όραση
1. Χρήσιμο για τα οστά
Τρώγοντας 1 φλιτζάνι ωμό νεροκάρδαμο θα έχετε όλη τη βιταμίνη Κ που χρειάζεστε για την ημέρα. Αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη δεν είναι μόνο σημαντική για την πήξη του αίματος, αλλά υποστηρίζει επίσης τον σχηματισμό των οστών. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η υψηλή κατανάλωση βιταμίνης Κ μπορεί να αυξήσει την οστική πυκνότητα και να μειώσει τον κίνδυνο καταγμάτων ισχίου. Μια ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Medicine σημείωσε επίσης ότι οι συμμετέχοντες με την υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ είχαν 22% μείωση στον κίνδυνο καταγμάτων σε σύγκριση με εκείνους με τη λιγότερη ποσότητα βιταμίνης Κ στη διατροφή τους.
2. Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου
Το κάρδαμο είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C. Αυτό το θρεπτικό συστατικό έχει πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης της παραγωγής κολλαγόνου για τη διατήρηση της υγείας των μαλλιών, των νυχιών, του δέρματος και των αρθρώσεων. Η βιταμίνη C έχει επίσης ιδιότητες ενίσχυσης του ανοσοποιητικού και επούλωσης πληγών.
Επιπλέον, η βιταμίνη C μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών που μπορεί να βλάψουν τα κύτταρα του σώματος αποτρέποντας το σχηματισμό ορισμένων ενώσεων που προκαλούν καρκίνο. Μια μετα-ανάλυση μελετών που δημοσιεύθηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C, κυρίως από λαχανικά και φρούτα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου.
3. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων
Μπορεί να εκπλαγείτε που η βιταμίνη C προστατεύει επίσης την καρδιά. Πολλές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης μιας που δημοσιεύτηκε στο Public Health Nutrition, έχουν επισημάνει ότι η κατανάλωση μιας διατροφής με περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε C (και αυτά περιλαμβάνουν το νεροκάρδαμο) μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βρίσκονται στη βιταμίνη C μπορεί να υποστηρίξουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων για την προστασία από την καρδιακή προσβολή.
4. Ενισχύει την όραση
Το κάρδαμο είναι μια πλούσια πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης. Αυτά τα καροτενοειδή δρουν επίσης ως αντιοξειδωτικά, μειώνοντας δυνητικά τον κίνδυνο οφθαλμικών ασθενειών και καταρράκτη που σχετίζονται με την ηλικία. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση τροφών που περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη μπορεί να συμβάλει στην προστασία της υγείας των ματιών.

Madonna: Στην Ελλάδα για τα 68α γενέθλιά της η βασίλισσα της ποπ- Η πτήση στα Μετέωρα με ελικόπτερο και η επίσκεψη της στη Μονή Βαρλαάμ
Πυρκαγιές: Φωτιά σε χαμηλή βλάστηση αυτή την ώρα στο Κορωπί – Συναγερμός στην Πυροσβεστική
Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Κιμ Γιονγκ Ουν είναι έτοιμος να στείλει 50.000 Βορειοκορεάτες στρατιώτες ενισχύοντας μία μεγάλη ρωσική επίθεση στο ουκρανικό μέτωπο ισχυρίζεται η Deutsche Welle
Άρση του απαγορευτικού απόπλου από Λαύριο και Ραφήνα: Κανονικά συνεχίζονται τα δρομολόγια μετά την εξασθένηση των ανέμων
Ιός του Δυτικού Νείλου: Στο «κόκκινο» η Αττική – Σύνδεση της έξαρσης με την κακοκαιρία Daniel βλέπουν οι ειδικοί
New York Times: Για ποιο λόγο το Κρεμλίνο δίνει ποταμούς χρημάτων στη Μολδαβία- Το σχέδιο του Πούτιν για την αποσταθεροποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ
Γιώργος Προκοπίου: Το Yamal, οι ευρωπαϊκές κυρώσεις για το Ρωσικό LNG και οι επόμενες κινήσεις του διακεκριμένου Έλληνα εφοπλιστή
Κίμωλος: «Ήταν ένας ταλαντούχος νέος με όλη τη ζωή μπροστά του!»-Θλίψη και στην Ιρλανδία για τον θάνατο του 17χρονου από ηλεκτροπληξία
Μέση Ανατολή: Η πανάκριβη αμερικανική αμυντική τεχνολογία αποδείχθηκε η «αχίλλειος πτέρνα» των Αμερικανών στον πόλεμο με το Ιράν-Οι μεγάλες αμερικανικές αμυντικές εταιρείες σπεύδουν τώρα να κατασκευάσουν φθηνότερους πυραύλους
H λειψυδρία στο Δούναβη απειλεί να αλλάξει τα δεδομένα στην Ευρώπη: Ρουμανία και Σλοβακία γυρίζουν την πλάτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στρέφονται στον Πούτιν για βοήθεια
15 Αυγούστου 1940: 86 χρόνια από τον τορπιλισμό της «Έλλης»- Το ύπουλο ιταλικό χτύπημα στην Τήνο, οι γελοίες δικαιολογίες του Μουσουλίνι και η ελληνική στάση
Αποκαλυπτικά στοιχεία από τη Eurostat: Το μεταναστευτικό έρχεται στη κορυφή της ατζέντας για τους πολίτες της Ευρώπης και διχάζει τις ευρωπαϊκές ηγεσίες
Νίκος Δένδιας: Το δικό του μήνυμα από την Πάρο έστειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας για τον Δεκαπενταύγουστο στη σκιά της φρεγάτας «Κίμων»
Πέθανε , σε ηλικία 87 ετών, ο Στέφανος Μάνος: Η αντισυμβατική πορεία από την «Αλλατίνη» στην πολιτική, οι συγκρούσεις και οι φιλελεύθεροι
Δεκαπενταύγουστος – Το «Πάσχα του Καλοκαιριού»: Τα άγνωστα έθιμα και τα κορυφαία πανηγύρια που ζωντανεύουν σε όλη την Ελλάδα