‘Όλοι ξέρουμε ότι οι τηγανητές πατάτες δεν είναι και ό,τι καλύτερο για την υγεία μας, αλλά μια ιδιαίτερη μελέτη μας δίνει το… τελειωτικό χτύπημα όσον αφορά την κατανάλωση αυτού του τόσο αγαπημένου συνοδευτικού σε πολλά πιάτα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όσοι τρώνε τηγανητές πατάτες πάνω από δύο φορές την εβδομάδα διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο θανάτου!
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε το 2017 στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε την κατανάλωση τηγανητής πατάτας σε 4.400 συμεμτέχοντες ηλικίας 45-79 ετών σε βάθος 8ετίας. Μέχρι το τέλος της μελέτης, είχαν πεθάνει 236 από αυτούς τους συμμετέχοντες.
Μετά την προσαρμογή των δεδομένων για να ληφθούν υπόψη διάφοροι άλλοι παράγοντες θανάτου, η κατανάλωση πατάτας συνολικά (ακόμα και σε μεγάλες ποσότητες) δεν αύξησε τον κίνδυνο θανάτου κανενός ατόμου.
Αλλά όταν οι ερευνητές εξέτασαν πιο προσεκτικά το είδος πατάτας που έτρωγαν οι συμμετέχοντες, διαπίστωσαν ότι εκείνοι που έτρωγαν πολλές τηγανητές πατάτες τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα διέτρεχαν υπερδιπλάσιο κίνδυνο θανάτου!
Η κατανάλωση μη-τηγανισμένων πατατών, όπως η πατατοσαλάτα, οι βραστές και οι πατάτες φούρνου, δεν συνδέθηκαν με αυξημένο κίνδυνο θανάτου.
Οι μη-τηγανισμένες πατάτες είναι μια σχετικά υγιεινή τροφή επειδή περιέχουν μια καλή ποσότητα ινών, βιταμινών και μικροθρεπτικών συστατικών, γράφουν οι συγγραφείς της μελέτης. Όλα αυτά “θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τις επιζήμιες επιδράσεις του υψηλού γλυκαιμικού τους δείκτη”. Οι τηγανισμένες πατάτες, ωστόσο, έχουν συνήθως πολλά λιπαρά και πρόσθετο αλάτι.
Η έρευνα έδειξε απλά μια σχέση μεταξύ της κατανάλωσης σε τηγανητές πατάτες και του κινδύνου θανάτου, αλλά όχι μια άμεση σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Ως εκ τούτου, απαιτείται περισσότερη έρευνα με μεγαλύτερες ομάδες ανθρώπων για να διερευνηθεί ο ακριβής σύνδεσμος, προτού οι επιστήμονες πουν με βεβαιότητα ότι η υπερκατανάλωση σε τηγανητές πατάτες συνδέεται άμεσα με αυξημένο κίνδυνο θανάτου.
Το αμερικανικό Κέντρο Κανονισμών και Προώθησης Διατροφής προτείνει 3-5 μερίδες λαχανικών ανά ημέρα. Αν και τα αμυλούχα λαχανικά, όπως οι πατάτες, συνυπολογίζονται για το στόχο αυτό, οι ειδικοί συνιστούν να επιλέγει κανείς λαχανικά που έχουν μαγειρευτεί με τρόπο, ο οποίος κρατάει χαμηλά την περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, όπως συμβαίνει με τα τηγανισμένα λαχανικά.

Χανιά: Εμπρηστής ετών…16!- Συνελήφθη ο 4ος ανήλικος κατηγορούμενος για εμπρησμό τη φετινή αντιπυρική περίοδο!- «Έπαιζα με τα σπίρτα, ήθελα να δω πώς αρπάζει η φωτιά» παραδέχτηκε ο ίδιος
Μυστική επιχείρηση για τον Τραμπ μετά τη Σύνοδο στην Τουρκία: Τον έκρυψαν σε όχημα τροφοδοσίας και πέταξε με άλλο αεροπλάνο
Η Ουκρανία έπληξε τους «φρουρούς» εξοχικής κατοικίας του Πούτιν – Στο στόχαστρο των drones σύστημα αεράμυνας
Καταιγιστικές εξελίξεις στο μέτωπο της Greek Mafia: Χειροπέδες και σε δεύτερο «πρωτοπαλίκαρο» του Έντικ!- Συνελήφθη έξω από βενζινάδικο στο Παλαιό Φάληρο
Σοκ: Καμένα και κατεδαφιστέα ένα στα δύο σπίτια στο Πόρτο Γερμενό
Σοκ και φρίκη: Συνελήφθη γνωστή τρανς με βαριές κατηγορίες για αποπλάνηση ανηλίκου και σοδομισμό
Μέση Ανατολή: Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ματαίωσε νέο κύκλο βομβαρδισμών στο Ιράν!-«Αποκλιμάκωση» του ζήτησε η Σαουδική Αραβία
Απαγορευτικό απόπλου σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι ισχύει για το λιμάνι του Πειραιά
Νεκροί πυροσβέστες στο Ρέθυμνο: Σενάριο για μηχανική βλάβη στο υπηρεσιακό όχημα
Μαρία Καρυστιανού: «Η είσοδος μας στη Βουλή θα είναι μόνο η αρχή, στόχος μας να έρθει ο λαός στην εξουσία»
Tραμπ για πώληση F35 στην Τουρκία: Kανείς δεν θα μου πει σε ποιες χώρες θα πουλήσουμε όπλα
Πάρος: Λουκέτο στο Barbarossa της Νάουσας για φορολογικές παραβάσεις