Σοκάρει η προτροπή του καθηγητή Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Καραγιαννίδη.
Ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ και προέτρεψε τους Έλληνες μέχρι τον Αύγουστο να μην χρησιμοποιούν τα τραίνα για τις μετακινήσεις τους! Και αιτιολόγησε την θέση του, λέγοντας:
«Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία. Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει».
Σχετικά με τον χρόνο που χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, τόνισε: «Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».
Όταν ρωτήθηκε τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι δικλείδες ασφαλείας πρέπει να υπάρχουν, απάντησε ότι «είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».
Επέμεινε δε στην προτροπή του, προσθέτοντας: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στον σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο».
Και συνέχισε τονίζοντας: «Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε –στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση».
Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, δηλαδή ότι υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. «Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά», πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης.
Και κατέληξε λέγοντας: «Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».

23 Δεκεμβρίου – Γιορτή σήμερα: H Εκκλησία μας τιμά tη μνήμη των Αγίων Δέκα Μαρτύρων που Μαρτύρησαν στη Κρήτη
Χαλάει ο καιρός: Χριστούγεννα με βροχές, καταιγίδες και χιόνια – Άστατος καιρός και κρύο προς την Πρωτοχρονιά – Δείτε την πρόγνωση
22 Δεκεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αναστασίας της Φαρμακολύτριας
Καιρός: Άστατο σκηνικό μέχρι τα Χριστούγεννα – Πού θα βρέξει και πού θα χιονίσει – Δείτε την πρόγνωση
21 Δεκεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη της Αγίας Ιουλιανής
Καιρός: Συννεφιασμένη Κυριακή με βροχές και καταιγίδες σε μεγάλο τμήμα της χώρας – Δείτε την πρόγνωση
Ακόμη μία πανηγυρική ανακοίνωση από την Τουρκική Αμυντική Βιομηχανία: Το νέο πολυβόλο ΜΜΤ-76 της ΜΚΕ άντεξε 250.000 συνεχείς βολές και ολοκλήρωσε με επιτυχία όλες τις διαδικασίες πιστοποίησης
20 Δεκεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου Ιγνατίου του Ιερομάρτυρος και Θεοφόρου
Χαλάει ο καιρός: Διαδοχικές κακοκαιρίες από το Σαββατοκύριακο – Το πρώτο χαμηλό βαρομετρικό από τη βόρεια Αφρική – Χριστούγεννα με βροχές – Δείτε την πρόγνωση
Που το πάνε οι Τούρκοι; Συνεχείς παραβάσεις και παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου σήμερα – Αναχαιτίστηκαν άμεσα από τους ηρωικούς πιλότους της Πολεμικής μας Αεροπορίας
Επίδειξη δύναμης από τη Μόσχα: Ρώσοι συνοριοφύλακες πάτησαν έδαφος του ΝΑΤΟ στην Εσθονία και προκάλεσαν πανικό στις χώρες της Βαλτικής – Δείτε βίντεο
Ο Αντώνης Κανάκης “ισοπέδωσε” τον Μητσοτάκη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ: “Σιχαίνομαι όταν κάποιος βλέπει να γίνονται γύρω του πολλά πράγματα και επιλέγει να εκφράζεται σαν τουρίστας”
19 Δεκεμβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη των Αγίων Βονιφατίου και Αγλαΐας
Καιρός: Συναγερμός από Τσατραφύλλια για νέο κύμα κακοκαιρίας από σήμερα: Πού θα δούμε βροχές και πού χιόνια; – Δείτε την πρόγνωση μέχρι τη Δευτέρα (22/12)
Εικόνες από το κοντινό μας μέλλον; Εικόνες Αποκάλυψης στις Βρυξέλλες με εξοργισμένους αγρότες εναντίον της Αστυνομίας σε έναν “πόλεμο” μέχρις εσχάτων! – Οργή, Χημικά και Μάχες σώμα με σώμα στους Δρόμους της Ευρώπης