Σοκάρει η προτροπή του καθηγητή Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργου Καραγιαννίδη.
Ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ και προέτρεψε τους Έλληνες μέχρι τον Αύγουστο να μην χρησιμοποιούν τα τραίνα για τις μετακινήσεις τους! Και αιτιολόγησε την θέση του, λέγοντας:
«Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία. Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει».
Σχετικά με τον χρόνο που χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, τόνισε: «Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».
Όταν ρωτήθηκε τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι δικλείδες ασφαλείας πρέπει να υπάρχουν, απάντησε ότι «είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».
Επέμεινε δε στην προτροπή του, προσθέτοντας: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στον σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο».
Και συνέχισε τονίζοντας: «Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα. Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε –στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση».
Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί, δηλαδή ότι υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. «Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά», πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης.
Και κατέληξε λέγοντας: «Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».

Τουρκία: «Τρίβει τα χέρια του» ο Ερντογάν!- «Παροπλίζει» άμεσα τους Ρωσικούς S-400 και ξαναμπαίνει στο πρόγραμμα των F-35 του Τραμπ! Πανηγυρίζει ο τουρκόφιλος πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία, Τομ Μπαράκ!
7 Οκτωβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη των Αγίων Σεργίου και Βάκχου
Η κακοκαιρία «Byron» σφυροκοπά τη χώρα: «Αγριεύουν» ακόμη περισσότερο τα καιρικά φαινόμενα τις επόμενες ώρες – Η πρόγνωση και το επικαιροποιημένο δελτίο της ΕΜΥ
Σοκ στο Ηράκλειο: Μέσα στα σκουπίδια έμεναν τα οκτώ αδέλφια που κακοποιούνταν από τους γονείς τους – Απίστευτες εικόνες
Η Γερμανική βιομηχανία υπό κατάρρευση: Η “ραχοκοκαλιά” της Ευρωπαϊκής Οικονομίας βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην ύφεση
Πτολεμαΐδα: Η τραγική σύμπτωση και το τελευταίο αντίο στον οδηγό του λεωφορείου που έφυγε από τη ζωή πάνω στο τιμόνι – «Έσβησε ο μπαμπάς μου ξαφνικά»
Κακοκαιρία Byron: Κλειστά αύριο Παρασκευή όλα τα σχολεία της Αττικής
Νέο έκτακτο δελτίο καιρού: Καταιγίδες μεγάλης έντασης και διάρκειας σε όλη τη χώρα
Αποκαλυπτική έρευνα για τα προβλήματα επιβίωσης των αστυνομικών της ΕΛΑΣ: “Στα όρια της φτώχειας”
Προς μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση αγρότες και κτηνοτρόφοι: Φόβοι για… “Κίτρινα Γιλέκα” και στην Ελλάδα – Εντείνουν τον αγώνα τους με συνολική κλιμάκωση – Νέα μπλόκα καθημερινά σε όλη την Ελλάδα! – Που έχουν κλείσει δρόμοι και τα επόμενα βήματα που έχουν αποφασιστεί
Νέα κακοκαιρία “σαρώνει” τη χώρα: Πως θα εξελιχθούν και που θα “χτυπήσουν” επικίνδυνα φαινόμενα τις επόμενες ημέρες; – Δείτε την πρόγνωση
Πόλεμος στην Ουκρανία: Αφού είδε ότι δεν μπορεί να «βάλει χέρι» στα παγωμένα Ρωσικά κεφάλαια το γύρισε στον εκβιασμό η Ούρσουλα φον ντερ Λάινεν!-«Τελεσίγραφο» στους Ευρωπαίους-«Πρέπει να δώσετε στην Ουκρανία 90 δις € τα επόμενα δύο χρόνια!-‘Η θα τα δώσετε εσείς ή θα χρησιμοποιήσουμε τα Ρωσικά κεφάλαια»
Σοκ στον Βόλο : Τα … «Γαλλικά» του Δημάρχου Αχιλλέα Μπέου που «πάγωσαν» τον δημοσιογράφο Σωτήρη Πολύζο και την Ανδρομάχη – «Ο μ@@@@@ς που με εκνευρίζει και το σακάκι…τραπεζομάντηλο!»( Δείτε το σπαρταριστό βίντεο)
Σε εξέλιξη η νέα κακοκαιρία: «Χρειάζονται προσοχή οι επόμενες ημέρες» προειδοποιεί ο Τάσος Αρνιακός – Συναγερμός για Μεσογειακό «κυκλώνα» στο Ιόνιο από τους Ιταλούς μετεωρολόγους