Στην PEGA κατέθεσαν οι επικεφαλής των δύο ελληνικών ανεξάρτητων Αρχών που εμπλέκονται, ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Κωνσταντίνος Μενουδάκος και ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) Χρήστος Ράμμος.
Μίλησε επίσης και ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, θύμα παρακολούθησης τόσο της ΕΥΠ, όσο και του Predator.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ.Ράμμος, η ΑΔΑΕ μετά την ψήφιση του νέου νόμου 5002/2022, θεωρεί πως «εξακολουθούν να υφίστανται οι αρμοδιότητές της να κάνει ελέγχους, είτε μετά από καταγγελία πολίτη είτε αυτεπάγγελτα. Και προχωρεί ως προς την κατεύθυνση αυτή. Η ΑΔΑΕ έχει ενημερώσει τη Δικαιοσύνη».
Ερωτώμενος σχετικά από τη Σόφι Ιν’τ Βελντ και κάνοντας αναφορά στη γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου στις 7 Ιανουαρίου 2023, ότι η ΑΔΑΕ δεν έχει αρμοδιότητα να κάνει ελέγχους επί αιτήσεων και καταγγελιών από πολίτες που ζητούν να ενημερωθούν αν έχουν παρακολουθηθεί νόμιμα καθώς μπορεί να υπάρξει παραβίαση κρατικών απορρήτων, κατασκοπεία,ο κ.Ράμμος ξεκαθάρισε:
«Εμείς αντιδράσαμε αμέσως με ανακοίνωση στην οποία και επιμένουμε. Η προληπτική επέμβαση ενός δικαστικού λειτουργού (ως προς το πώς μπορεί να πράξει η ανεξάρτητη Αρχή) δεν είναι επιτρεπτή κατά το ελληνικό Σύνταγμα δεδομένου ότι η ανεξαρτησία των ανεξάρτητων αρχών είναι έναντι και στην πολιτική και δικαστική εξουσία.
Αν η ΑΔΑΕ βγάλει μια παράνομη απόφαση, τότε θα κριθεί αυτό στα διοικητικά δικαστήρια, αυτό δεν μπορεί εκ των προτέρων να κριθεί από κάποιον εισαγγελέα.
Η ΑΔΑΕ και εγώ προσωπικά κατηγορηθήκαμε πως είμαστε υπεράνω του νόμου. Ο νόμος προβλέπει ότι υπάρχει μεν η διαδικασία ενημέρωσης του θιγομένου, η οποία είναι μια διαδικασία ξεχωριστή βάσει του νόμου που εξακολουθεί να ισχύει, και λέει πως η ΑΔΑΕ μπορεί να ελέγχει τους παρόχους και την ΕΥΠ είτε κατόπιν καταγγελίας είτε αυτεπάγγελτα.
Συνταγματολόγοι και δικηγορικοί σύλλογοι υποστήριξαν την άποψη της ΑΔΑΕ και δηλώνω διαρκώς πως η Αρχή θα εφαρμόσει τον νόμο. Η γνωμοδότηση του εισαγγελέως είναι σεβαστή, αλλά δεν είναι δεσμευτική. Πρακτικά μας δημιούργησαν ένα πρόβλημα, δημιούργησαν ένα κλίμα που πτόησε κάποιους ανθρώπους.
Προσωπικά δεν πτοήθηκα και δεν τρόμαξα από αυτό το κείμενο. Η Αρχή συνέχισε και συνεχίζει όλους τους ελέγχους».
Και πρόσθεσε αναφορικά με το τέλος των ελέγχων και την ασάφεια για το θέμα της ενημέρωσης των πολιτών: «Αυτή τη στιγμή έχουμε δεκάδες καταγγελίες για παρακολουθήσεις. Οι δυνατότητες της ΑΔΑΕ όπως σας είπα είναι περιορισμένες και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου δημιούργησε ασάφειες ως προς την ενημέρωση των πολιτών.
Αυτό δημιούργησε την ανάγκη αλληλογραφίας της Αρχής με τους νομοθέτες και τις εισαγγελίες για να δούμε πώς θα ενημερώνουμε τους πολίτες για ζητήματα άρσης απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας. Εκκρεμεί το πού θα στέλνονται οι αιτήσεις, ποιες θα στέλνονται κλπ.
Η ΑΔΑΕ εξακολουθεί να μπορεί να ενημερώσει τους πολίτες όταν υπάρχουν παρακολουθήσεις για θέματα βαρέων ζητημάτων.
Για κανένα σχέδιο νόμου όμως δεν έγινε διαβούλευση μαζί μας. Εμείς εκφράσαμε τις αντιρρήσεις μας για το τριμελές όργανο που αποφαίνεται σχετικά με το ποιος πολίτης μπορεί να ενημερώνεται.
Επίσης διατυπώσαμε αντιρρήσεις για την τριετία, διότι ο νόμος προβλέπει πως η ενημέρωση γίνεται τρία έτη μετά. Δεν εισακουστήκαμε».
Σε ότι αφορά το Predator και την υπόθεση παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, ο Χρήστος Ράμμος είπε ότι η ΑΔΑΕ έλεγξε αριθμό τηλεφώνου του παρόχου «από όπου φαινόταν πως ήρθε το λινκ που είναι ο φορέας του Predator, και φτάσαμε σε αριθμό τραπεζικού λογαριασμού εκείνου που είχε κάνει την αρχή, και αντιστοίχως προχωρούμε και με άλλες υποθέσεις. Εμείς εντοπίσαμε δύο τέτοιες περιπτώσεις (σ.σ. αφορούσε το κινητό του Νίκου Ανδρουλάκη). Για τα spyware ισχύει πως αποστέλλονται από έναν ψεύτικο αριθμό».
Για να συνεχίσει: «Εμείς ως ΑΔΑΕ δεν έχουμε διαπιστώσει ότι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο – καταγγέλλων έχει πληγεί και από το Predator και από άρση απορρήτου. Αλλά δεν το αποκλείουμε. Ότι το κατασκοπευτικό λογισμικό είναι ένας τεράστιος κίνδυνος για τη Δημοκρατία, δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς.
Για το πειρατικό λογισμικό δεν έχουμε δει κάτι ως τώρα που να οδηγεί εκτός Ευρώπης, αλλά επαναλαμβάνω πως έχουμε περιορισμένη αρμοδιότητα ως προς το πειρατικό λογισμικό. Λέω όμως πως τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί …
Σε ο,τι αφορά το Predator η ΑΔΑΕ έχει περιορισμένες αρμοδιότητες κατά τον ελληνικό νόμο για να κάνει τον έλεγχο. Η Αρχή συνεχίζει τη δουλειά της βάσει του νόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή, είτε κατόπιν καταγγελίας, είτε αυτεπάγγελτα».
Καταλήγοντας, αναφέρθηκε στο νέο όργανο που σχηματίστηκε, ενώ έκανε λόγο για… πλημμύρα καταγγελιών!
«Στο τριμελές όργανο δεν μετέχει ο διοικητής της ΕΥΠ. Μετέχει ο αποσπασμένος εισαγγελέας της ΕΥΠ, ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ που μειοψηφεί, και ακόμη ένας εισαγγελέας. Αυτόν τον νόμο θα εφαρμόσουμε εμείς ενόψει της πλημμύρας καταγγελιών που έχουμε μπροστά μας και ενόψει των τεχνικών διαδικασιών που δεν έχουν ακόμη αποσαφηνιστεί».
Τουλάχιστον 100 παραλήπτες έλαβαν 300 «παγιδευμένα» sms
Με τη σειρά του, ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Κωνσταντίνος Μενουδάκος, έκανε την αποκάλυψη ότι έχουν εντοπιστεί 300 sms που εστάλησαν σε 100 παραλήπτες και τα οποία είχαν μέσα link επιμόλυνσης με το λογισμικό Predator:
«Συνεχίζεται η διαδικασία ελέγχου και ταυτοποίησης των παραληπτών των μηνυμάτων. Για τη διαδικασία είναι ενήμερες και οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές. Παράλληλα, η Αρχή εξέδωσε εντολές μη καταστροφής δεδομένων σε συγκεκριμένες εταιρείες αφού εντόπισε τα κέντρα SMS μέσω των οποίων είχαν διέλθει τα μηνύματα.
Αφού τα εντόπισε, λοιπόν, διεύρυνε την έρευνά της αναζητώντας όλα τα μηνύματα SMS τα οποία φαίνεται να σχετίζονται με το λογισμικό Predator. Αναζήτησε επίσης τους λογαριασμούς χρηστών μέσω των οποίων είχε γίνει η αποστολή αυτών των μηνυμάτων.
Με τη μέθοδο αυτή, μέχρι στιγμής, κατά την οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα, έχει επιβεβαιωθεί ότι έχουν αποσταλεί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περί τα 300 μηνύματα SMS που απευθύνονται, όχι σε 300 παραλήπτες, αλλά σε περίπου 100 γιατί πολλά έχουν αποσταλεί στον ίδιο παραλήπτη. Στο στάδιο που βρισκόμαστε η Αρχή προσπαθεί να βεβαιωθεί ποιοι είναι οι παραλήπτες και να εντοπιστούν όλοι και αφού το κάνει αυτό να κρίνει αν και με ποιον τρόπο πρέπει να ενημερωθούν και τελικώς να ανεβρεθούν οι αποστολείς των μηνυμάτων».
Η έρευνα συνεχίζεται και κάθε νέα αποκάλυψη οδηγεί σε μια ακόμα, με τον κ.Μενουδάκο να τονίζει σχετικά:
«Δεν μπορώ να προβλέψω τον χρόνο ολοκλήρωσης των ερευνών. Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν είδε κάποια παρακώλυση στον τρόπο λειτουργίας της, προχωρούμε με βάση τις αρμοδιότητές μας. Αυτό συμβαίνει την εξαετία που είμαι πρόεδρος αλλά και προηγούμενα.
Τώρα, οι εταιρείες που είναι εκτός ΕΕ δεν μπορούν να ελεγχθούν από εμάς, εμείς μπορούμε να ζητήσουμε πληροφορίες … Όταν μια εταιρεία εδρεύει εντός της ΕΕ, τότε υπάρχει διαδικασία που γίνεται μέσω της διαδικασίας συνεργασίας που προβλέπει ο γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων. Εμείς δεν μπορούμε να ζητήσουμε συνεργασία με τη Europol, αυτό γίνεται από τις διωκτικές αρχές».
Σε ότι αφορά την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη, ο κ.Μενουδάκος σχολίασε πως δεν ήταν μεμονωμένη και θα μπορούσε να είχε ευρύτερες διαστάσεις.Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, μίλησε για «νοσηρή υπόθεση στη χώρα μας που την έχει εκθέσει διεθνώς» ενώ απευθυνόμενος στους κ.κ. Χρήστο Ράμο και Κωνσταντίνο Μενουδάκο είπε:
«Προσωπική μου άποψη: αν δεν υπήρχατε εσείς, δεν θα είχαμε μάθει τίποτα. Θα ήμασταν στο απόλυτο σκοτάδι. Αυτό σας τιμά απεριόριστα.
Στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν εξαρχής η συγκάλυψη του παρακράτους που η ίδια δημιούργησε και αυτό αποδεικνύεται από δύο στοιχεία. Πρώτον, μετά την παρακολούθηση Κουκάκη γίνεται νόμος που απαγορεύει την ενημέρωση πολιτών-θυμάτων που δεν έχει βρεθεί κάτι μετά την παρακολούθησή τους.
Δεύτερον, μετά την δική μου αποκάλυψη της υπόθεσης του Predator και της παρακολούθησης του κινητού μου, γίνεται νόμος που επιτρέπει την ενημέρωση τρία χρόνια μετά. Άρα, μετά τι εθνικές εκλογές. Αυτό αποδεικνύει ότι στόχος είναι η συγκάλυψη και όχι η αποκάλυψη των ενόχων και του παρακρατικού μηχανισμού».
Ο κ.Ανδρουλάκης συνέχισε την επίθεση στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη με αφορμή την παρακολούθησή του και έκανε λόγο για «καθεστωτική φιλοσοφία»:
«Σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα που λειτουργεί εύρυθμα το κράτος Δικαίου, θα είχαν κληθεί να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη και ο κ. Δημητριάδης (ανιψιός του πρωθυπουργού) και η κα Βλάχου (εισαγγελέας ΕΥΠ) και ο κ. Κοντολέων (τότε διοικητής της ΕΥΠ). Είναι προφανές ότι μετά από αυτή την κατάφωρη παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και Συντάγματος, δεν θα μπορούσε να “σταθεί” ούτε ο Κ. Μητσοτάκης ως πρωθυπουργός. Αντ’ αυτού, αυτό που ζούμε είναι η απίστευτη αντίδραση μιας καθεστωτικής φιλοσοφίας. Αντί να αποκαλυφθούν οι ένοχοι, τα θύματα και οι άτεγκτοι δικαστές που προσπαθούν να βρουν, να δώσουν στη δημοσιότητα το τι έχει συμβεί, γίνονται στόχοι ηθικής απαξίωσης και πολιτικής εξόντωσης. Ο κ. Ράμμος στοχοποιήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα από συγκεκριμένα ΜΜΕ και υπουργούς της κυβέρνησης γιατί κάνει τη δουλειά του. Εγώ, ξέρετε γιατί είμαι εδώ σήμερα; Γιατί σε λίγη ώρα στην Επιτροπή Νομικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, με αίτησή μου από τον Νοέμβριο κρίνεται αν έχει καταπατηθεί η ασυλία μου από την παραβίαση του κινητού μου τηλεφώνου.
Εδώ και ενάμιση μήνα ΜΜΕ που κυρίως στηρίζουν την κυβέρνηση εμφανίζουν αυτή τη νομική μου κίνηση ότι γίνεται επειδή φοβάμαι μην αρθεί η ασυλία μου από το Ευρωκοινοβούλιο, φέρνοντας πάλι στην επικαιρότητα αυτά που έλεγαν μήνες πριν, ότι είμαι πράκτορας ξένων δυνάμεων, της Ρωσίας, της Κίνας, της Σαουδικής Αραβίας, της Τουρκίας, ανοησίες για να καλύψουν το παρακράτος που δημιούργησαν. Σε λίγη ώρα κρίνεται η καταπάτηση της ασυλίας μου, όχι η προστασία της.
Ο κ. Ράμμος είπε πως έχει βρεθεί ο λογαριασμός που πλήρωσε το sms της παγίδευσης στο κινητό μου και δόθηκαν τα στοιχεία στη Δικαιοσύνη. Πότε δόθηκαν τα στοιχεία στη Δικαιοσύνη, να δούμε τους ρυθμούς που κινείται.
Επιτέλους, μετά από οκτώ μήνες πρέπει να αξιολογήσουμε και αυτό. Δεν πρέπει να μάθουμε ποιος είναι αυτός ο κάτοχος του λογαριασμού, που έστελνε όλα αυτά τα μηνύματα, θέλοντας να εγκλωβίσει ανθρώπους με αυτό το κατασκοπευτικό “υπερόπλο” που λειτουργούσε στη χώρα μας, το Predator;».

Έρευνα – “βόμβα” αποκαλύπτει πως λειτουργεί το “Επιτελικό Κράτος” του Κυριάκου Μητσοτάκη: Γιατί η Κυβέρνηση περνάει κρίσιμα νομοσχέδια και τροπολογίες μεταξύ 9:00 το βράδυ και 01:00 τα ξημερώματα; – Στο φως το πάρτι «αόρατης» νομοθέτησης
Πάνος Παναγιωτόπουλος: “Πιθανή η προκήρυξη εκλογών αμέσως μετά τα μπάνια του λαού ,στα τέλη Αυγούστου ” – “Διψήφιο ποσοστό δίνουν δυνητικά στο κόμμα Σαμαρά οι μυστικές δημοσκοπήσεις του Μαξίμου” – Αποκαλυπτική συνέντευξη που θα προκαλέσει θόρυβο στον Σπύρο Χαριτάτο και στην Αλεξάνδρα Χατζηγεωργιου (Δείτε το αποκαλυπτικό βίντεο)
“Φωτιά” κατά Μητσοτάκη ο Καθηγητής Ζεληλίδης: “Ο Πρωθυπουργός θέλει την Ελλάδα ενεργειακά εξαρτημένη από ξένα συμφέροντα” – Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη “βόμβα” του γνωστού Καθηγητή Ενεργειακών Πόρων στην “Κόκκινη Ζώνη”
Θάλασσα αίματος στη Μέση Ανατολή: Χιλιάδες νεκροί, παιδιά στα συντρίμμια και καταγγελίες για “σκοτάδι” που κρύβει το πραγματικό μέγεθος της τραγωδίας
Πολιτικό σόκ από τις δηλώσεις του συνομιλητή του Πρωθυπουργού Ανδρέα Δρυμιώτη – ” Ο Μητσοτάκης κινδυνεύει με Ειδικό Δικαστήριο για τις υποκλοπές αν πέσει κάτω από το 25% στις εκλογές ” – Προσωπικό άγχος του παλαίμαχου πολιτικού αναλυτή ή κάτι άλλο ;
«Πολιτικός σεισμός στο Ισραήλ»: Ο ηγέτης της Ισραηλινής αντιπολίτευση Γιαΐρ Λαπίντ “σφυροκοπά” τον Νετανιάχου για τη συμφωνία ΗΠΑ–Ιράν, ενώ η Μοσάντ στρέφει τα βέλη της προς τον Ερντογάν
Ελλάδα ” κάντο όπως η Ουκρανία” – Τα πυραυλικά χτυπήματα στην Μόσχα έδειξαν τι μπορεί να καταφέρει μια χώρα όταν έχει πυραύλους και drones μεγάλου βεληνεκούς – Ακούει το Μέγαρο Μαξίμου ;
Εξοπλιστικά – Ακόμη μία… “επιτυχία” της Κυβέρνησης Μητσοτάκη: Το «χρυσό» πακέτο που θα λαμβάναμε -ως αντάλλαγμα- για τη στρατιωτική βοήθεια που στείλαμε στην Ουκρανία και δεν ήρθε ποτέ – Οι υποσχέσεις των ΗΠΑ, οι προσδοκίες της Αθήνας και η σκληρή προσγείωση στην πραγματικότητα
Σκάνδαλο υποκλοπών : Εξαγωγές λογισμικών παρακολούθησης καί από την Βουλγαρία κάνει εταιρεία συμφερόντων του Τάλ Ντίλιαν – Αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Politico
Ο φόβος για το κόμμα του Αντώνη Σαμαρά οδηγεί το Μέγαρο Μαξίμου σε «υπόγεια συμφωνία» με τον Ηλία Κασιδιάρη για να κάνει δική του πολιτική κίνηση μόλις βγει από τις φυλακές τον Σεπτέμβριο – Τι αποκαλύπτει η εφημερίδα «Δημοκρατία»;
Λιγνίτης : Σόκ στο Πανελλήνιο από την καταστροφή της ενεργειακής ραχοκοκκαλιάς της Χώρας – Γιατί έπρεπε να ανατινάξουν τους τεράστιους καδοφόρους εκσκαφείς που έβγαζαν από τα σπλάχνα της γης μας τον ορυκτό μας πλούτο ; – Ποιοι μεθοδεύουν την ενεργειακή εξάρτηση της Ελλάδος από το εξωτερικό ;(Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο)
Τουρκία: Ηγετικό ρόλο επιδιώκει να αποκτήσει στο ΝΑΤΟ μετά την απόφαση του Τραμπ να αποσύρει σταδιακά από την Ευρώπη το μεγαλύτερο μέρος των Αμερικανικών δυνάμεων – “Καρφιά” κατά της Συμμαχίας Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ από τον Τούρκο ΥΠΑΜ Γιασάρ Γκιουλέρ – Πως ο Ερντογάν σκέπτεται να εκμεταλλευτεί την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στις 7 και 8 Ιουλίου στην Άγκυρα;
Αντώνης Σαμαράς: Σε διψήφια ποσοστά η δυνητική ψήφος – Αφαιρεί από 3% έως 7% από την εκλογική δύναμη Μητσοτάκη – Τι βγάζουν οι μυστικές δημοσκοπήσεις – «Θερινός συναγερμός» στο Μέγαρο Μαξίμου
Αυτή είναι η ανάπτυξη του Μητσοτάκη: Η ακρίβεια «καταβροχθίζει» τα εισοδήματα των εργαζομένων- Μόλις 18 ημέρες στην καλύτερη περίπτωση καλύπτει ο μισθός! – Το 50% των εργαζομένων αναζητά και δεύτερη δουλειά για να τα βγάλει πέρα!