Αυτοκίνητα: Έρχεται το τέλος στις ψηφιακές οθόνες

Αυτοκίνητα: Οι ψηφιακές οθόνες, με την προηγμένη δυνατότητα προβολής πολυμέσων, έχουν καταλάβει κυρίαρχη θέση στα σύγχρονα αυτοκίνητα, αποτελώντας το κεντρικό σημείο ελέγχου για τον οδηγό.

Αυτοκίνητα: Έρχεται το τέλος στις ψηφιακές οθόνες

Από το σύστημα πλοήγησης και τις λειτουργίες υποβοήθησης ημιαυτόνομης οδήγησης, έως την ψυχαγωγία, οι οθόνες αυτές εξυπηρετούν κάθε ανάγκη. Ωστόσο, η ευρεία χρήση των ψηφιακών οθονών, με την απομάκρυνση των φυσικών κουμπιών, έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με την οδική ασφάλεια, καθώς πολλοί οδηγοί αποσπούν το βλέμμα τους από τον δρόμο για να πραγματοποιήσουν ακόμα και απλές ρυθμίσεις που, άλλοτε, θα γίνονταν διαισθητικά. Σήμερα, όμως, νέες λύσεις είναι κοντά στην εφαρμογή, με καινοτόμες οθόνες που μειώνουν την απόσπαση της προσοχής.

Αυτοκίνητα: Έρχεται το τέλος στις ψηφιακές οθόνες

Η Hyundai φέρνει την επόμενη γενιά οθονών, ως επέκταση του Head Up Display, προβάλλοντας τις λειτουργίες του αυτοκινήτου απευθείας στο παρμπρίζ. Πρόκειται για ολογραφικές οθόνες που αναπτύσσουν τις δυνατότητες του γνωστού Head Up Display και υπόσχονται να αλλάξουν τα δεδομένα στο ταμπλό των αυτοκινήτων.

Ο στόχος είναι οι μελλοντικοί οδηγοί να παραμένουν με το βλέμμα καρφωμένο στον δρόμο, χωρίς να αποσπώνται από ψηφιακές οθόνες και περίπλοκα μενού που απαιτούν χρόνο και προσήλωση. Η νέα τεχνολογία στηρίζεται σε μια ολογραφική οθόνη που συνδυάζει προβολέα υψηλής τεχνολογίας και διαφανές φιλμ τοποθετημένο στο παρμπρίζ. «Οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν όλες τις πληροφορίες χωρίς να απομακρύνουν τα μάτια τους από τον δρόμο», αναφέρει η εταιρεία, ενώ ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Hyundai, O Jung Soo-kyung, δηλώνει πως η εταιρεία στοχεύει να επεκτείνει αυτή την τεχνολογία και σε άλλους τομείς μέσα και έξω από το όχημα.

Η Zeiss θα συνεργαστεί με την Hyundai, παρέχοντας συστήματα ολογραφικής απεικόνισης. Οι πληροφορίες θα προβάλλονται σε διαφανή επιφάνεια στο κάτω μέρος του παρμπρίζ, και αναμένεται να διατεθούν σε μοντέλα από το 2027. Το EuroNCAP έχει επισημάνει τους κινδύνους από τη χρήση ψηφιακών οθονών, οι οποίες μπορεί να είναι εξίσου επικίνδυνες με τη χρήση κινητού κατά την οδήγηση. Στο μέλλον, δεν αποκλείονται περιορισμοί στη χρήση τους.

Παράλληλα, αρκετές εταιρείες εξετάζουν την επιστροφή των φυσικών κουμπιών, τα οποία είναι φιλικότερα για τον οδηγό. Η BMW, για παράδειγμα, συνεργάστηκε με τη DFL Deutsche Fußball Liga, προσφέροντας σε οχήματα της νέας BMW Σειράς 7 τη δυνατότητα να παρακολουθούν αγώνες της Bundesliga μέσω μιας πιλοτικής εφαρμογής, διαθέσιμης στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Exit mobile version