Χωρίς ταξί στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου η Αττική- Ανακοίνωσε 48ωρη απεργία το ΣΑΤΑ

Αντιδρούν στην ΚΥΑ που δίνει τη δυνατότητα στη χρήση van για συγκοινωνιακούς σκοπούς

Χωρίς ταξί θα μείνει η Αττική την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, καθώς οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ανακοίνωσαν 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση.

Χωρίς ταξί στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου η Αττική- Ανακοίνωσε 48ωρη απεργία το ΣΑΤΑ

Η απόφαση ελήφθη ως απάντηση στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία – σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου – ανοίγει τον δρόμο ώστε οχήματα τύπου van να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο, αφαιρώντας ουσιαστικά κομμάτι από τη δραστηριότητα των ταξί.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στο ραδιόφωνο των «Παραπολιτικών 90,1», χαρακτήρισε την κινητοποίηση «προειδοποιητική απεργία». Όπως σημείωσε, αμέσως μετά τη λήξη του διημέρου θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση, όπου θα καθοριστούν τα επόμενα βήματα. «Αν η ΚΥΑ δεν αποσυρθεί, ο κλάδος θα οδηγηθεί σε απεργία διαρκείας. Η ύπαρξή μας απειλείται – χωρίς ανάκληση, τα ταξί δεν μπορούν να επιβιώσουν», τόνισε με έμφαση.

Η νέα ρύθμιση έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στον κλάδο. Οι αυτοκινητιστές κάνουν λόγο για κυβερνητική επιλογή που οδηγεί σε «διάλυση» του επαγγέλματος, με τον κ. Λυμπερόπουλο να υποστηρίζει ότι «από το 2018, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και στελέχη της ΝΔ είχαν ταχθεί υπέρ του αφανισμού των ταξί».

Χωρίς ταξί στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου η Αττική- Ανακοίνωσε 48ωρη απεργία το ΣΑΤΑ

Παράλληλα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αγνόησε τον νόμο 4530, ο οποίος – όπως είπε – είχε βάλει τάξη στον χώρο και θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο. «Αντί να πουν ανοιχτά ότι θέλουν να μας τελειώσουν, βγάζουν μια ΚΥΑ που αλλάζει τα πάντα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πέραν της ουσίας, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ έκανε λόγο και για θεσμικές παρατυπίες, κάνοντας αναφορά σε «παραβίαση του Συντάγματος». Όπως υποστήριξε, το υπουργείο δεν έχει δημιουργήσει το απαραίτητο μητρώο ούτε έχει καθορίσει τον αριθμό των van που μπορούν να δραστηριοποιηθούν. «Η ηλεκτρονική εφαρμογή που έπρεπε να λειτουργεί, δεν δουλεύει. Μόλις το 10% δηλώνει τις μεταφορές του», ανέφερε, αφήνοντας αιχμές για αδιαφάνεια.

Στην ίδια κατεύθυνση κατήγγειλε την απουσία φορολογικών ελέγχων, υποστηρίζοντας ότι πολλές εταιρείες είτε «σβήνουν» δρομολόγια είτε δεν ελέγχονται καθόλου. «Μέσα από τον τουρισμό συντελείται πλιάτσικο που απομυζά τα έσοδα των ταξί – μιλάμε για δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο», σημείωσε, δίνοντας τον τόνο της αγανάκτησης που επικρατεί στον κλάδο.

Exit mobile version