Ακριβαίνουν οι τιμές στα διόδια της Εγνατίας Οδού, επιβαρύνοντας την τσέπη των συμπολιτών μας έως και 120%, την ίδια στιγμή που η εκμετάλλευσή της παραχωρείται στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Egis για 35 χρόνια!
Όπως έγινε γνωστό, χθες, Τρίτη οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν την ΚΥΑ που προβλέπει τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και η δημοσίευσή της αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων ημερών, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή.
Σύμφωνα λοιπόν με την νέα ΚΥΑ, το τίμημα των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο που ίσχυε έως σήμερα, θα αυξηθεί στα 0,04 ευρώ, για να φτάσει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια στα 0,065 ευρώ, ενώ άμεσα θα καταργηθούν οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους άνεργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό!
Μάλιστα, την ερχόμενη Παρασκευή 29 Μαρτίου, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) – EGIS PROJECTS SA (25%), με την οποία θα παραχωρηθεί η Εγνατία Οδός προς οικονομική εκμετάλλευση για χρονική περίοδο 35 ετών.
Ωστόσο, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης προκάλεσε την αντίδραση των εργαζομένων, οι οποίοι την Πέμπτη θα προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΟΣΕΤΕΕ):
«Eνόψει της ανακοίνωσης ημερομηνίας υπογραφής της σύμβασης παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων από το δημόσιο και τον πλειοδότη του διαγωνισμού εκποίησης του παγίου για 35 χρόνια η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος στο Δ.Σ. της σήμερα 26/03/2024 αποφάσισε ύστερα από συνεργασία με το Σύλλογο Εργαζομένων της “Εγνατία Οδός ΑΕ” να προκηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ την Πέμπτη 28/3/2024. Την ίδια ημέρα στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.
Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας που ξεκίνησε από το 2011 μέσα από αμφισβητούμενες διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ και συνεχίστηκε μέχρι σήμερα για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης.
Ο Σύλλογος δημοσίευσε έγκαιρα μελέτη, που επιμελήθηκε από έγκριτους οικονομολόγους, με την οποία αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμιση φορές πάνω.
Ζητήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών να ορίσει την “Εγνατία Οδός Α.Ε.” ως φορέα εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού λόγω της αντικειμενικής τεχνογνωσίας του έργου που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε, ώστε να εκπροσωπεί το Δημόσιο στις δεδομένες μελλοντικές διεκδικήσεις του παραχωρησιούχου, αλλά το Υπουργείο δεν δέχθηκε αλλαγή του σχετικού όρου της σύμβασης πριν την υπογραφή της.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν μαζί μας το δικαίωμα των Ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που μπορεί να υπερδιπλασιαστούν άμεσα λόγω της παραχώρησης.
Να υπερασπιστούν μαζί μας τον μέχρι σήμερα αγώνα μας και να διεκδικήσουν και νέα αντικείμενα υποδομών για την εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας που σχεδίασε, υλοποίησε και λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια ένα πάγιο 7 δις που υλοποιήθηκε με δημόσιο χρήμα. ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ = ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ».
Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι η δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ανέρχεται σε 1,496 δισ. ευρώ, ενώ στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η αύξηση της τιμής των διοδίων. Παράλληλα, η σύμβαση αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού μήκους 658 χλμ. (από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου), καθώς και την αναβάθμιση των τριών κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη Προμαχώνας, με συνολικό μήκος 225 χλμ., για 35 έτη.

Έφηβος περιγράφει την Κόλαση της κεταμίνης και πως καταστράφηκε η ζωή του: Έπαιρνε 11 γραμμάρια την ημέρα
Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλάνδρι: Χωρίς φανάρια η Παπανικολή λόγω της κακοκαιρίας
Σκληρό διπλωματικό “πόκερ” με φόντο την Eurovision: Ιστορικές αποχωρήσεις λόγω συμμετοχής του Ισραήλ
Κακοκαιρία Byron: Η καλύτερη… “διαφήμιση” για τη χώρα μας – Ζευγάρι Γερμανών στη Φοινικούντα πήδηξε από το παράθυρο και κολύμπησε για να σωθεί από τα ορμητικά νερά
Σπουδαία τιμητική διάκριση για τον Ντόναλντ Τραμπ: Έλαβε το βραβείο ειρήνης της FIFA – «Από τις μεγαλύτερες τιμές της ζωής μου»
Τουρκία: Ο Ερντογάν έχει «βάλει στο μάτι» την αεροπορική βάση T4 στην πόλη Χομς της Συρίας με το Ισραήλ να παρακολουθεί στενά και να είναι έτοιμο για όλα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να «τραβάει το σκοίνι» με τη Ρωσία!- «Ακόμη κι αν υπάρξει ειρήνη, δεν θα αγοράσουμε ξανά ρωσικό αέριο» δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Ενέργειας
Κύπρος: Για «Τουρκική εισβολή και κατοχή» μίλησε ο Χριστοδουλίδης στο Ζελένσκι αλλά ο Ουκρανός έκανε…τον Αμερικάνο!-Στο «ντούκου» πέρασε την προσβολή ο Κύπριος πρόεδρος
Επέτειος Αλέξη Γρηγορόπουλου: Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό «Πανεπιστήμιο» και «Σύνταγμα» αύριο Σάββατο για πολλές ώρες
Χάος στη Γραμμή 1 του Μετρό: Με την πρώτη δυνατή βροχή κατέρρευσαν τα πάντα!-Πλημμυρισμένοι σταθμοί, ανελκυστήρες και κυλιόμενες εκτός λειτουργίας!- Με κουβάδες και μπουκάλια παλεύουν εργαζόμενοι και επιβάτες!
Ουκρανία: «Έφαγαν» πίκρα οι Ουκρανοί με τη νέα Εθνική Στρατηγική Ασφαλείας του Τραμπ!-Φόβοι για διπλωματική απομόνωση του Ζελένσκι!
Τουρκία: «Τρίβει τα χέρια του» ο Ερντογάν!- «Παροπλίζει» άμεσα τους Ρωσικούς S-400 και ξαναμπαίνει στο πρόγραμμα των F-35 του Τραμπ! Πανηγυρίζει ο τουρκόφιλος πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία, Τομ Μπαράκ!
ΗΠΑ: «Η Ρωσία δεν είναι εχθρός, το ΝΑΤΟ δεν πρέπει να επεκταθεί»- «Ξινίζουν» Ευρωπαίοι και Ουκρανοί με την εθνική στρατηγική ασφαλείας του Τραμπ!
ΗΠΑ: Ο Τραμπ τα αλλάζει όλα!- «Τελεσίγραφο» στους Ευρωπαίους- «Αν θέλετε πολέμους, θα αναλάβετε τον έλεγχο του NATO έως το 2027»
Λειψυδρία: Πόσο αύξησε τα αποθέματα νερού η κακοκαιρία Byron-Μικρή αλλά σημαντική «ανάσα» για την Αττική!