Γάμοι, βαφτίσια και δεξιώσεις στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ -Έρχεται ο «φορολογικός παπαράτσι» στις δεξιώσεις;

Η Εφορία δεν μένει πια… σπίτι. Από το καλοκαίρι, το ψηφιακό μάτι της ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί ποιος παντρεύεται, ποιος βαφτίζει και ποιος διασκεδάζει – με στόχο την εξάλειψη της φοροδιαφυγής σε κοινωνικές εκδηλώσεις και όχι μόνο.


Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) επεκτείνει τη χρήση του ψηφιακού πελατολογίου και «εισβάλλει» δυναμικά σε χώρους κοινωνικών εκδηλώσεων. Από το φετινό καλοκαίρι, γάμοι, βαφτίσια, δεξιώσεις και εταιρικά πάρτι θα βρεθούν στο επίκεντρο της νέας ελεγκτικής στρατηγικής, με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω ψηφιακής διασταύρωσης στοιχείων.

Το μέτρο δεν σταματά εδώ. Μέχρι το τέλος του έτους, στη λίστα παρακολούθησης θα προστεθούν γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα.

Η λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου, που έχει ήδη ενεργοποιηθεί σε συνεργεία, πάρκινγκ, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, πλυντήρια και βουλκανιζατέρ, έρχεται να αντικαταστήσει το παραδοσιακό –και πολλές φορές ελλιπές– χειρόγραφο βιβλίο πελατών. Το σύστημα επιτρέπει την αυτόματη διασταύρωση στοιχείων με τις αποδείξεις του MyData, εντοπίζοντας κενά και αναντιστοιχίες που οδηγούν σε στοχευμένους ελέγχους.

Πλέον, η διαδικασία θα είναι πλήρως ψηφιοποιημένη: κατά την είσοδο ενός οχήματος, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την πινακίδα μέσω εφαρμογής. Κατά την έξοδο, θα σαρώνεται η αντίστοιχη απόδειξη. Αν ο αριθμός πινακίδων δεν συμβαδίζει με τον αριθμό αποδείξεων, ενεργοποιείται έλεγχος.

Η ίδια φιλοσοφία θα εφαρμοστεί και στους χώρους εκδηλώσεων. Οι επαγγελματίες θα καταγράφουν ψηφιακά τους πελάτες τους, ενώ όλες οι συναλλαγές θα πρέπει να συνδέονται με παραστατικά – αλλιώς… καμπάνες.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το νέο σύστημα προσφέρει πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις: απλοποιεί τις διαδικασίες, μειώνει τα λάθη και διασφαλίζει τη συμμόρφωση. Με δυνατότητες όπως καταχώριση, τροποποίηση και ακύρωση πελατών χωρίς έντυπες δηλώσεις, η καθημερινή λειτουργία γίνεται πιο «έξυπνη» και λιγότερο γραφειοκρατική.

Επιπλέον, από το φθινόπωρο έρχεται και η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για τις επιχειρηματικές συναλλαγές, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το νέο καθεστώς καταργεί τα «μαϊμού» τιμολόγια, αφού οι συναλλαγές θα επιβεβαιώνονται και από τις δύο πλευρές, ενώ οι διασταυρώσεις με τραπεζικά δεδομένα θα ενισχύσουν την αξιοπιστία του συστήματος.

Η αρχή θα γίνει με τις μεγάλες επιχειρήσεις και στη συνέχεια το μέτρο θα επεκταθεί στις μικρότερες, προσφέροντας φορολογικά οφέλη – όπως ταχύτερες επιστροφές ΦΠΑ και τεχνολογικές υπεραποσβέσεις.

Η εποχή της ψηφιακής Εφορίας είναι εδώ. Και φαίνεται πως κανείς δεν μένει εκτός… κάδρου.

Exit mobile version