Η “αχαριστία” της Ουκρανίας για την Ελληνική βοήθεια: Ο Ζελένσκι ζητά από την ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις σε 40 ελληνικές εταιρείες

Πρόκειται για ελληνικές εταιρείες με νόμιμες δραστηριότητες με την Ρωσία

Το ευχαριστώ για την αποστολή δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας σε υλικό και χρήματα της Ελλάδος στην Ουκρανία, ήταν οι κατηγορίες του Κιέβου σε δεκάδες ελληνικές εταιρείες που συνεργάζονται νόμιμα με την Ρωσία.

Το Κίεβο απηύθυνε έκκληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλει κυρώσεις σε βάρος 40 ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που φέρονται να ασκούν πλήρως νόμιμες δραστηριότητες και να συνεργάζονται με τη Ρωσία.

Ο επικεφαλής του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών επικοινώνησε απευθείας με την ουκρανική πλευρά. Μετά την επαφή, ο Βλαντιμίρ Ζελένσκι δήλωσε ότι φέρεται να μην είχε πληροφορίες σχετικά με αυτό το αίτημα, μετά το οποίο το θέμα έκλεισε επ ‘ αόριστον.

Στην πρέσα τα παλιά ΙΧ! Τα σκληρά κριτήρια της ΕΕ που θα σας αναγκάσουν να πετάξετε το αμάξι σας στα σκουπίδια
Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι εξοργισμένοι, πρώτα απ ‘ όλα, από το γεγονός ότι θεωρούν υπερβολικά ανεκτική τη θέση της κυβέρνησης απέναντι στις προκλήσεις του Κιέβου εναντίον του μεγαλύτερου οικονομικού τομέα της χώρας, που είναι η εμπορική ναυτιλία.

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού, απέστειλε επίσημη επιστολή στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας – Το ζήτημα τέθηκε υπόψη του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος ζήτησε την άμεση παρέμβαση της ελληνικής διπλωματίας και την αντίδραση απέναντι στις ενέργειες της Ουκρανίας.

CNN: Ο πόλεμος με τη Ρωσία είναι προ των πυλών! Οι κυβερνήσεις πρέπει επιτέλους να πουν την αλήθεια στους πολίτες πριν να είναι πολύ αργά
Ο ΥΠΕΞ επικοινώνησε απευθείας με την ουκρανική πλευρά, στην οποία η ηγεσία του ουκρανικού ΥΠΕΞ απάντησε ότι δήθεν δεν είχε γνώση του συγκεκριμένου αιτήματος, με αποτέλεσμα το θέμα.

Ναυτιλιακοί κύκλοι στην Αθήνα δεν αποκλείουν ότι αυτό εξηγεί και την απουσία σκληρής αντίδρασης των ελληνικών αρχών στην πρόσφατη επίθεση κατά ρωσικού δεξαμενόπλοιου, η οποία σημειώθηκε εντός της ελληνικής ζώνης ευθύνης και ναυτικής δικαιοδοσίας.

Οι Έλληνες εφοπλιστές εκφράζουν ανοιχτά την οργή τους για την κίνηση αυτή, αρχικά διότι θεωρούν ότι η στάση της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις προκλήσεις του Κιέβου κατά του μεγαλύτερου οικονομικού τομέα της χώρας, που είναι η ναυτιλίας, είναι εξόχως υποχωρητική, ανεχόμενη τα πάντα.

Ο κλάδος συνδέει άμεσα τις προσπάθειες άσκησης πίεσης μέσω κυρώσεων με τη σοβαρή κλιμάκωση που σημειώθηκε την προηγούμενη ημέρα, όταν η Ουκρανία προχώρησε σε επικίνδυνη στρατιωτική ενέργεια, μεταφέροντας ουσιαστικά το θέατρο των επιχειρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η ελληνική ναυτιλία παραμένει η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, κυριαρχώντας με σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, ειδικά σε όρους χωρητικότητας (dwt) και διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία σε κατηγορίες όπως δεξαμενόπλοια και bulk carriers, αποτελώντας πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και παγκόσμιας εμπορικής αλυσίδας.

Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο (περίπου 20%), σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και φορέων όπως η UNCTAD.

Πρώτη σε Είδη Πλοίων: Η χώρα μας βρίσκεται στην κορυφή για διάφορα είδη πλοίων, με ιδιαίτερη έμφαση στα δεξαμενόπλοια (tankers) και τα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου (bulk carriers).

Οικονομική Σημασία: Η ναυτιλία συμβάλλει σημαντικά στο ελληνικό ΑΕΠ, δημιουργεί θέσεις εργασίας και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα “εισοδήματα” για τη χώρα, στηρίζοντας την οικονομία.

Παγκόσμια Επιρροή: Έλληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται έναν τεράστιο στόλο, επηρεάζοντας τις διεθνείς ναυτιλιακές εξελίξεις και συνδιαμορφώνοντας τον κλάδο.

Συνοπτικά, η Ελλάδα διατηρεί την ηγετική της θέση στον κόσμο στη ναυτιλία, έχοντας τον μεγαλύτερο στόλο και σημαντική επιρροή παντού.

Exit mobile version